Gå til innhold

Tråden for Post-Rock


CypheroN

Anbefalte innlegg

Nja. Det blir at jeg savner noe konkret melodisk å holde fast i når jeg lytter til GY!BE. Veldig ujevnt vil jeg si, magisk i perioder men også det motsatte et minutt senere. Veldig ambisiøst men ender opp som litt for "out there" for min smak.

Eg er enig, men når du er inne i ein liten forelska periode i visse låter fra albumet, kan eg berre sei at albumet er fantastisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nytt album fra Tortoise i sommer:

 

tortoise452.jpg

 

It's been five years since Tortoise released It's All Around You, their last full-length of new material. That's a long time! Kids who were born the day It's All Around You dropped are going into kindergarten pretty soon. So it's definitely time for another full-length from the Chicago post-rockers.

 

On June 23, Thrill Jockey will release Beacons of Ancestorship, Tortoise's sixth proper album. And yes, there really is a song called "Yinxianghechengqi". Thrill Jockey will also release the album's first song, "High Class Slim Came Floatin' In", on the Record Store Day compilation Records Toreism. And after the album comes out, the band will release a series of limited edition 5" records featuring new music.

 

Beacons of Ancestorship:

 

01 High Class Slim Came Floatin' In

02 Prepare Your Coffin

03 Northern Something

04 Gigantes

05 Penumbra

06 Yinxianghechengqi

07 The Fall of Seven Diamonds Plus One

08 Minors

09 Monument Six One Thousand

10 de Chelly

11 Charteroak Foundation

 

Egentlig gammelt nytt, men det hadde gått meg hus forbi. 2009 som musikkår blir bare bedre og bedre :D

 

Lenke til kommentar
Interessant tråd. Jeg er veldig glad i Mogwai og har alltid hatt lyst til å sjekke ut annen instrumental rock som ligner, nå har jeg noen tips ^^

 

Hvis Mogwai er din beef, så kan jeg med glede anbefale The Evpatoria Report. De høres ut som Mogwai minus effekt-vokal men pluss fiolin. De har to full-lengde album, «Golevka» og «Maar», som begge er et must i enhver post-rock samling.

 

@Ziltoid: Tortoise er nytt for meg. Jeg ser de har en veldig stor diskografi, hvor bør jeg begynne?

Endret av Speik
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Nja. Det blir at jeg savner noe konkret melodisk å holde fast i når jeg lytter til GY!BE. Veldig ujevnt vil jeg si, magisk i perioder men også det motsatte et minutt senere. Veldig ambisiøst men ender opp som litt for "out there" for min smak.

Eg er enig, men når du er inne i ein liten forelska periode i visse låter fra albumet, kan eg berre sei at albumet er fantastisk!

 

Har hørt mer på GY!BE i det siste, og jeg må si de vokser på meg. Les her hva jeg syns om F#A#infinity

 

 

Kom over et band ved navn Rachel's. Denne sangen anbefales:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Fra wikipediaartikkelen om "Yes! I Am a Long Way From Home" av Mogwai:

 

The song begins with an organ pedal point of an A note, accompanied by a recording of a monologue passage from a Bergen Student Newspaper, being recited by Mari Myren, referring to when Mogwai played a show on 15 March 1997 at the Hulen, in Bergen, Norway. Myren describes the band's music as "bigger than words and wider than pictures" and states that "If the stars had a sound, it would sound like this.
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen her som har hørt om Signal Hill fra California? De gir bort sitt siste album More After We’re Gone gratis -> HER <- Og tilbudet gjelder ut Torsdag. Sjekk ut videoene og ta sjansen :thumbup:

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

* Edit : Endra lengden på tilbudet.

Endret av TheMusicMan81
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Young Team er min favoritt, den er helt utrolig laid-back og avslappende. De nyere albumene er mer "spenstig" og gjør mer utav seg, ikke like minimalistisk som Young Team. Er alltid moro å følge et band kronologisk, men i min mening kan du hoppe over Come On Die Young (den svakeste platen).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mr. Beast er og blir best :D

Mr Beat er en flott skive rent musikalsk sett, men den har dessverre blitt maltraktert i produseringsprosessen.

 

Du bør også gjøre noe med førsteposten/trådtittelen. "Instrumental musikk" kan innringe, tja, nesten alle musikksjangre i verden. Om det bare er post-rock du er ute etter (noe det jo definitivt virker som), så bør du skrive det.

 

Men, for å holde seg på topic, her er noen av mine favoritter innen sjangeren post-rock:

  • Sunlight Ascending
  • Magyar Posse
  • 65daysofstatic
  • A New Silent Corporation
  • We Followed Tigers
  • The White Birch (som attpåtil er norske!)
  • Maybeshewill
  • Aphasia
     
  • Lights Out Asia (ja, det er så bra. I alle fall det nyeste albumet, Eyes Like Brontide.)

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...