Gå til innhold

Tråden for Post-Rock


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lyttet til det nye Godspeed You!-albumet et par ganger nå. Utrolig bra! Hovedsporene "Mladic" og "We Drift Like Worried Fire" er nyinnspillinger av henholdsvis Albanian og Gamelan som er spor de har spilt live siden 2003, så akkurat hvor nytt materialet er kan vel diskuteres. Men herregud så bra! Særlig sistnevnte låt, blant toppen av låtrepertoaret deres, og det sier vel en del.

 

Ellers er jeg utrolig spent på når det nye Yndi Halda-albumet kommer.

Lenke til kommentar

Er på førstesporet nå. På en laptop for øvrig, men til tross for tafatt lyd er det veldig overbevisende! Herlig å høre "skikkelig" post-rock igjen.

 

Og kommer Yndi Halda med nytt albumet snart, og? Mener i alle fall å huske at det var snakk om stor stilendring fra Enjoy Eternal Bliss. Men tviler ikke på de leverer, uansett hvilken sjanger det blir.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 år senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Må innrømme at jeg har falt av post-rock sporet for lenge siden. Veldig sjeldent jeg hører på det nå, og da bare klassikerne. Men var på GY!BE på Rockefeller og det var jo en flott opplevelse. 

 

Synd, du går glipp av noe helt fantastisk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Som? Må innrømme at jeg alltids hører på nye album til band jeg har hørt på før (feks GY!BE, Explosions in the sky, Mogwai, MONO etc.), men sjeldent jeg utforsker nye ting. 

 

Sjangeren er fantastisk. Det er så ufattelig mye bra, men forstår også at det kan være vanskelig å finne nye band. Skal se om jeg kan komme opp med noe godt iløpet av dagen. :)

Lenke til kommentar

Føler ikke at det er noe vanskelig å finne nye, gode band i sjangeren. Men føler absolutt at sjangeren peaket for noe år siden og at den i stor grad har stagnert. Og de gode, nye bandene er heller ikke i nærheten av sjangerens klassikere.

 

Også handler det også litt om at man får opp øynene for andre sjangere, både nye og gamle, som tar opp veldig mye av tiden man bruker på musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...