Gå til innhold

Tråden for Post-Rock


CypheroN

Anbefalte innlegg

Selvsagt er det opp til hver enkelt av oss om vi ønsker musikk i fysisk format eller kun MP3. Selv liker jeg å eie musikk i fysisk format. Også Cd'er. Så for meg blir det ganske teit. Men for all del, folk skal da få velge selv, ikke det jeg sier. Bare uttrykker min personlige mening. Vinyl er selvsagt mer samlevennlig og kulere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

Ei litta bump.

 

Sjekk ut (The) Slowest Runner (In All The World). Temmelig kult.

 

Hører en del på post-rock om dagen, først og fremst den mer episke, storslagne varianter. Mono, Explosions in the Sky, Yndi Halda etc. Fint å ha gående mens jeg sitter og skriver og jobber (masteroppgave). Skal det trykkes til litt fungerer God Is An Astronaut bra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ny Lights Out Asia-LP sluppet idag. Kan ikke si meg umiddelbart imponert, men platene deres vokser som regel på meg.

 

Dette er årstiden som bare gir og gir!

Er ikke helt overbevist selv, men den er ihvertfall bedre enn In the Days of Jupiter. Litt mer tilbake til gammel sound ala Garmonia. Tviler på at den vil komme opp på nivået til Eyes like Brontide pg Tanks of Recognizers.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Endelig har jeg funnet noe interessant fra Øst-Asia: den sør-koreanske trioen 잠비나이 (Jambinai). De beror hovedsaklig på tradisjonelle koreanske instrumenter, og selv om de som regel lener mer mot post-metal enn -rock, så er sistesporet på nyplata 차연 (Différance) virkelig en perle som hører hjemme her.

 

http://www.youtube.com/watch?v=clMAk2q7LcI

 

Albumversjonen er forøvrig et hakk eller to bedre, men den er ikke på YT.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg er en fan av Post-rock, men kan noen forklare meg hvor i teorien denne sjangeren fikk fotfeste? Utrolig kul musikk, og jeg har bare begynt å lytte på disse fantastiske sangene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...