Gå til innhold

Den store timelapse tråden! .:Guide/Utstyr/Diskusjon:.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk min timer i dag, og jeg kan bekrefte at ved middels bevegelse i skyene så funker det godt med 2sek mellom hvert bilde :)

Det resultatet er ikke noe jeg gidder å rendre ferdig og laste opp, men nå er jeg vertfall i gang, så får vi se om mine glimrende idéer slår til etter hvert :)

Lenke til kommentar

Ser i førsteposten anbefales det denne: http://www.dealextreme.com/p/yongnuo-tc-c1-precision-timer-remote-shutter-switch-for-canon-pentax-samsung-dslr-cameras-13891

 

Er det denne som er den greieste av de? Skal ha til Canon 7D.

 

Denne kan ikke brukes til 7D, da 7D har en annen kontakt enn denne har. Dette er versjonen for xxxD, xxD og 60D. Men det finnes tilsvarende for 50D, 7D, 5D og 1D som er det du skal ha.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Ser i førsteposten anbefales det denne: http://www.dealextreme.com/p/yongnuo-tc-c1-precision-timer-remote-shutter-switch-for-canon-pentax-samsung-dslr-cameras-13891

 

Er det denne som er den greieste av de? Skal ha til Canon 7D.

 

Denne kan ikke brukes til 7D, da 7D har en annen kontakt enn denne har. Dette er versjonen for xxxD, xxD og 60D. Men det finnes tilsvarende for 50D, 7D, 5D og 1D som er det du skal ha.

 

Hvilken anbefales til 7D da?

 

Er jo hundrevis av de der ute.

Lenke til kommentar

YongNuo lager timere for de fleste kamera. Og betegnelsene er slik at de heter YongNuo TC-xx (hvor Nx er for Nikon, Cx er for Canon og Sx for Sony/Minolta). Søk på YoungNuo TC så finner du også de rette modellene.

 

Ellers er det meste av de timere som finnes i denne prisklassen uavhengig av butikk av omtrent samme kvalitet, og med samme funksjonalitet. Det finnes noen litt dyrere som klart er bedre. Personlig har jeg virkelig sansen for Hähnel Giga T Pro II. Den er trådløs og har mer funksjonalitet, men prisen er ca 3 - 5 ganger høyere.

Lenke til kommentar

YongNuo lager timere for de fleste kamera. Og betegnelsene er slik at de heter YongNuo TC-xx (hvor Nx er for Nikon, Cx er for Canon og Sx for Sony/Minolta). Søk på YoungNuo TC så finner du også de rette modellene.

 

Ellers er det meste av de timere som finnes i denne prisklassen uavhengig av butikk av omtrent samme kvalitet, og med samme funksjonalitet. Det finnes noen litt dyrere som klart er bedre. Personlig har jeg virkelig sansen for Hähnel Giga T Pro II. Den er trådløs og har mer funksjonalitet, men prisen er ca 3 - 5 ganger høyere.

 

 

Hadde en Hähnel Giga T Pro for canon den fungerte en gang før den bare lagde feilmeldnger på kamerahuset (550D) og den tappa seg for batteri på bare noen minutter med timelaps. :thumbdown:

 

Får søke å se hva jeg finner da, får sjekke med dere før jeg kjøper at jeg ikke kjøper katta i sekken og noe som ikke funker.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig en «timer» til 7D, en såkalt «FOTGA». Det var ikke lett å velge, siden de fleste liknende jeg fant på eBay kostet omtrent det samme og så nokså like ut. Det var imidlertid enkelte timere som ifølge spesifikasjonene ikke taklet mer enn et visst antall bilder, mens denne kunne settes til uendelig.

 

Jeg har ikke brukt timeren til annet enn testing innendørs ennå, men så langt kan jeg fortelle følgende:

  • Den er litt stor
  • Den mangler strømbryter
  • Den gjør det den påstår å kunne ifølge spesifikasjonene
  • Den må ha minst ett sekund mellom bildene, noe jeg antar er minimum fordi den fokuserer ett sekund før den sender signal om å ta bilde
  • Den kommer med en tofarget LED-indikator som er for svak (grønn indikerer sekundet før bildet blir tatt, rød mens utløseren er nede)
  • Den har ei et hjul på siden for raskt å justere innstillinger, så det kan ta litt tid å sette høye tall

 

Prisen var hakket over hundre kroner.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg nylig en «timer» til 7D, en såkalt «FOTGA».

 

Vil du si den gjør jobben sin slik du forventer?

 

Ellers det med hjulet er noe jeg kanske kunne tenkt meg, gått meg vill i jungelen. Men skulle hatt en med hjul, altså lik som den som linkes i førstepost. Men for 7D. Helst fra ebay da jeg har handlet der og ikke dealx.

Noen som kan finne en i jungelen. Som også er billig og trygg å kjøpe fra.

Lenke til kommentar

Dragen: Det ser ut som du har for kort lukkertid i bildene på timelapsene dine. Det går litt hakkete og ikke så "smooth".

Prøv med en lukkertid som er halvparten av tiden du har mellom hvert bilde. Det kan være vanskelig mtp at det blir for lyst, men da må du bare ta bilder oftere om du ikke har noen nd-filter.

Lenke til kommentar

Valget har kommet til denne : http://cgi.ebay.com/Timer-Remote-Cord-Canon-EOS-5D-5D-II-7D-1D-1Ds-RS-80N3-/220682887005?pt=Camera_Camcorder_Remotes&hash=item3361b99f5d

 

Ser da ut til å kunne gjøre nytten sin denne, og er vel relativt lik som Canon sin orginale og den som er linket i førstepost?

 

 

Kan jeg gå for denne vil dere tro? Eller noen dårlige erfaringer med denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...