Gå til innhold

Leter etter nye venner (Tønsberg/Nøtterøy området)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:) hei, Jeg er ei jente på 24 år og bruker mesteparten av fritiden på spill (alle typer spill egentlig). Men savner å ha flere likesinnede venner. ..kanskje tilogmed bli kjent med noen som kan og ønsker å spille Dungeons and dragons. :D Noe jeg har hatt lyst til å prøvd lenge!

 

gjelder bare rundt tønsberg/nøtterøy og rundt der da, og ca i samme aldersgruppe som meg.

 

Cheers

 

Flott Aeris jeg leter etter folk å spille D&D med.

 

jeg er 20 år, jeg bor på teie, jobber på peppes (helgene) mer får du finne ut selv.

 

jeg er erfaren D&D spiller og jeg pleier å være dungeon masteren.

men jeg må spørre, hva slags inntrykk har du om Dungeons & dragons?

 

og bare å spørre meg om stuff.

Lenke til kommentar

Hehe, Kult! :D Vel det intrykket jeg har ang D&D, er bare fra det bittelille jeg fikk prøvd på folkehøyskolen, og en annen gang med broderen, og noen kusiner og fettere.

 

Det som gjorde at jeg likte det så godt, var at man måtte bruke hodet litt,.. på en litt annen måte,enn med vanlige spill.

 

Her er et litt artig eksepel fra et av de gangene jeg prøvde :p:

 

vi var 3 stk, pluss en DM, Vi hadde akkurrat gått inn i en hule, der vi så en brønn. Når vi så oppi den, så la vi merke til at det lå en skatt nedi der. Broderen hoppa oppi for å dykke etter skatten, men fikk raskt høre fra DM'en at han han burde kanskje tatt av seg armoren først, for han sank som en stein ned. Pluss vannet var litt etsende.. så endte opp med at han daua, :p Generelt for han fikk ikke av seg armoren.

 

Vet det er masse regler,.. men kan så å si ingenting desværre X_X

 

men tror at hvis jeg skulle prøvd så ville jeg nok valgt no magiker aktig.

 

 

Oh: men glede seg til jeg føler meg bedre X_X jeg tok å opererte bort mandlene på tirsdagen i forje uke, så føler meg :dontgetit: . har ikke fått prøvd ut L4D på en stund heller, pga det. X_X

Lenke til kommentar

haha flink DM, detaljer skaper stemning (men ikke overdriv)

 

D&D er noe av det morsomste jeg vet om, desverre er folk for redde av "nerde" konseptet til og bli med. Men jeg har ikke hatt noen som har angret på det.

 

* Vi spiller alltid med en ekstra regel og det er critical fail. (critical hit finnes så hvorfor ikke miss / fail)

 

Ruller du 1 på en 20 siders terning går noe veldig galt. (dette gjelder for angrep, klatring, bløff, hopping, sniking, etc). Hva enn du skulle gjøre så gikk det galt.

 

konsekvensene er alltid morsomme.

 

* Du klarte ikke å stjele lommeboken hans og i tilleg så får han tak i deg

* Du skjøt pilen på feil person

* du sniker deg opp trappen, men plankene gir etter noe som skaper mye bråk

* Du klarte ikke å temme løven...

 

Det at du ikke kan reglene går fint, så lenge man klarer å bruke hodet.

 

Kan vel ta en D&D eksempel historie.

 

Eventyrerne gikk til Magikerens sitt tårn for å få hjelp til en trussel, dette var den mektigste trollmannen i riket.

 

men selv den mektigste trollmann kan bli drept av et angrep som kommer uforberedt.

sier Aleksander som er en erfaren D&D spiller og er gal etter makt.

 

Når trollmannen snudde ryggen til for å vise dem rundt i tårnet så angriper Aleksander med sine magiske krefter og forklarer stolt i minutter hva som skjer med trollmannen.

 

Etter en leksjon fra aleksander i magi, det å være forberedt og hvor smart han er så fortalte jeg han til slutt at det var en illusjon han drepte. At trollmannen er et på et trygt sted og at han ser dere, men dere ser ikke han.

 

Aleksander fikk ingen støtte fra de andre eventyrerne...

Endret av Azuree
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...