Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan skal jeg bli kjent med hun?


Anbefalte innlegg

Jeg er lærling, men skulle gått tredjeåret, men jeg savner jo vennene mine av og til, så jeg tar turen til skolen ganske ofte. Så ettersom jeg gikk glipp av førstiskullet som kom har jeg sett mye jeg liker, men er spess en jeg har sansen for, ser hun HVER gang jeg er der, snakker jeg om hun med noen veninner/kompiser så er hun plutselig bak ryggen min.

 

Så ja, jeg kjenner hun ikke, men har fått gransket hun ganske kraftig ettersom hun gikk forbi fem-seks ganger her om dagen. Jeg er ikke sikker på om hun har sett meg når jeg har vært på skolen, men jeg tror det, ettersom hun stoppet å snakket med kompisen min en gang mens jeg var der.

 

Hun har ganske blandet stil, første gangen jeg så hun gikk hun i baggy joggebukse og stor genser, dagen etter var hun ganske classy; skinnjakke, boots med hæler og stor lue og skjorte under og stram bukse, deretter så jeg hun med pysjbukse og skinnjakken over. Så hun virker litt careface på stil, men det digger jeg.

 

Men poenget mitt er, hvordan skal jeg klare å bli kjent med hun?

 

Gjerne tips fra jenter også!

Endret av Paris_16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Likte forresten avsnittet om klesstilen hennes :p

 

Haha, takk takk

 

Snakk med henne, få kontakt med henne.

 

Jeg skjønner jo at jeg skal snakke med hun, men det er jo ikke bare å gå bort å snakke med hun for ingenting, er det vel? Det er jo her jeg også kunne trengt litt hjelp av noen jenter, hva de syns. Nå vet jo ikke jeg om du er gutt eller jente da=P

Lenke til kommentar
Jeg skjønner jo at jeg skal snakke med hun, men det er jo ikke bare å gå bort å snakke med hun for ingenting, er det vel? Det er jo her jeg også kunne trengt litt hjelp av noen jenter, hva de syns. Nå vet jo ikke jeg om du er gutt eller jente da=P

 

Det blir bare rart om går bort til henne for "ingenting" om du er usikker og knapt klarer å stotre fram noe ;)

Lenke til kommentar

Så ja, jeg kjenner hun ikke, men har fått gransket hun ganske kraftig ettersom hun gikk forbi fem-seks ganger her om dagen. Jeg er ikke sikker på om hun har sett meg når jeg har vært på skolen, men jeg tror det, ettersom hun stoppet å snakket med kompisen min en gang mens jeg var der.

 

Du har svaret ditt her: Jeg er ikke sikker på om hun har sett meg når jeg har vært på skolen, men jeg tror det, ettersom hun stoppet å snakket med kompisen min en gang mens jeg var der. ;)

 

Virker som om kompisen din kjenner henne? Så få litt drahjelp fra fra han, han kan f.eks begynne å snakke med henne når du er sammen med han en gang, noe som vil føre til at du glir inn i samtalen, og vips så er du i gang =)

Lenke til kommentar

"men det er jo ikke bare å gå bort å snakke med hun for ingenting, er det vel? "

 

 

Jo, det er akkurat det det er ! ;) Dude, så godt som ingen jenter har noe i mot at du kommer bort og slår av en prat med dem. Prøv og åpne henne med spørsmål som skiller seg litt ut, som feks "Ey, synes du dette skjerfet får meg til å se feminint ut?" eller "Hvem tror du er mest utro, jenter eller gutter?" Så hvorfor/hvorfor ikke etc.

 

Skulle hun mot alle odds være frekk eller bitchy tilbake, så husk at det er hennes feil, og ikke din. Hvordan kan det være noe galt med deg? Hun kjenner deg ikke.

Endret av Mido
Lenke til kommentar
Du har svaret ditt her: Jeg er ikke sikker på om hun har sett meg når jeg har vært på skolen, men jeg tror det, ettersom hun stoppet å snakket med kompisen min en gang mens jeg var der. ;)

 

Virker som om kompisen din kjenner henne? Så få litt drahjelp fra fra han, han kan f.eks begynne å snakke med henne når du er sammen med han en gang, noe som vil føre til at du glir inn i samtalen, og vips så er du i gang =)

 

Ja kan jo det, han kjenner hun ikke så godt da, men godt nok, tenkte på det selv, men hun har liksom aldri sittet rolig når jeg ser hun, hun er alltid på vei et sted.

 

 

Jo, det er akkurat det det er ! ;) Dude, så godt som ingen jenter har noe i mot at du kommer bort og slår av en prat med dem. Prøv og åpne henne med spørsmål som skiller seg litt ut, som feks "Ey, synes du dette skjerfet får meg til å se feminint ut?" eller "Hvem tror du er mest utro, jenter eller gutter?" Så hvorfor/hvorfor ikke etc.

 

Skulle hun mot alle odds være frekk eller bitchy tilbake, så husk at det er hennes feil, og ikke din. Hvordan kan det være noe galt med deg? Hun kjenner deg ikke.

 

Nja, joda du har vel rett, taper ingenting på å prøve=)

Lenke til kommentar
"men det er jo ikke bare å gå bort å snakke med hun for ingenting, er det vel? "

 

 

Jo, det er akkurat det det er ! ;) Dude, så godt som ingen jenter har noe i mot at du kommer bort og slår av en prat med dem. Prøv og åpne henne med spørsmål som skiller seg litt ut, som feks "Ey, synes du dette skjerfet får meg til å se feminint ut?" eller "Hvem tror du er mest utro, jenter eller gutter?" Så hvorfor/hvorfor ikke etc.

 

Skulle hun mot alle odds være frekk eller bitchy tilbake, så husk at det er hennes feil, og ikke din. Hvordan kan det være noe galt med deg? Hun kjenner deg ikke.

 

Helt enig her ;)

Lenke til kommentar
Begynn hvertfall å hilse og smile hver gang du ser henne og får øyekontakt. Vet det er "skummelt" å plutselig begynne å prate med en sånn uten videre, men hvordan ville du reagert hvis noen kom bort til deg og pratet? Hadde jo ikke tenkt noe særlig over det liksom

 

Personlig hadde jeg blitt glad hvis noen hadde kommet bort til meg og slått av en prat, føler at man da blir sett, og det er nettopp noe av det jenter liker veldig godt ;) (nei, jeg er ikke jente) xD

Lenke til kommentar
Begynn hvertfall å hilse og smile hver gang du ser henne og får øyekontakt. Vet det er "skummelt" å plutselig begynne å prate med en sånn uten videre, men hvordan ville du reagert hvis noen kom bort til deg og pratet? Hadde jo ikke tenkt noe særlig over det liksom

 

Personlig hadde jeg blitt glad hvis noen hadde kommet bort til meg og slått av en prat, føler at man da blir sett, og det er nettopp noe av det jenter liker veldig godt ;) (nei, jeg er ikke jente) xD

 

Jepp, det jeg mente var jo at man ikke tenker noe rart om den som kommer bort, ser jeg formulerte meg litt rart. Det er jo selvfølgelig bare hyggelig så sant man ikke prater om noe virkelig sært liksom da hehe.

Lenke til kommentar
Hadde jo ikke tenkt noe særlig over det liksom

 

Nei, jeg hadde ikke tenkt over det, jeg hadde hvertfall tatt det med et smil.

 

Personlig hadde jeg blitt glad hvis noen hadde kommet bort til meg og slått av en prat, føler at man da blir sett, og det er nettopp noe av det jenter liker veldig godt ;)

 

Ja, det er det jeg også lurer litt på, at jenter liker det=)

 

(nei, jeg er ikke jente) xD

 

Nei det var det jg trodde;)

Lenke til kommentar
Nja, joda du har vel rett, taper ingenting på å prøve=)

Se det heller fra denne siden:

 

Du har noe å tape på å IKKE prøve..

 

Prøver du er det to utfall:

1) du vinner jenta

2) hun er ikke intressert, og du har ikke vunnet jenta, men du har heller ikke tapt noe siden du i utgangspunktet ikke hadde henne.

 

win/win

 

Prøver du ikke, er det bare et utfall:

1) Du taper jenta

Men i dette tilfellet har du noe å tape etter som hun kanskje er intressert i deg, og du faktisk kunne fått henne..

 

Go for it! Ta det du vil ha! Lev livet! :D

Lenke til kommentar
Prøver du ikke, er det bare et utfall:

1) Du taper jenta

Men i dette tilfellet har du noe å tape etter som hun kanskje er intressert i deg, og du faktisk kunne fått henne..

 

Du har jo helt rett i det du skriver, men hvordan kan hun være interessert i det hele tatt? Vi kjenner hverandre ikke, og jeg er jo ikke nok på skolen til at hun engang kan ha "vurdert" det.

Endret av Paris_16
Lenke til kommentar
Prøver du ikke, er det bare et utfall:

1) Du taper jenta

Men i dette tilfellet har du noe å tape etter som hun kanskje er intressert i deg, og du faktisk kunne fått henne..

 

Du har jo helt rett i det du skriver, men hvordan kan hun være interessert i det hele tatt? Vi kjenner hverandre ikke, og jeg er jo ikke nok på skolen til at hun engang kan ha "vurdert" det.

Svaret på det vet du ikke før du har tatt kontakt med henne.

Jenter har en vane for å se når du ikke ser. Så det kan veldig godt hende at hun har lagt merke til deg når du ikke har lagt merke til det.

 

Uansett får du aldri vite noe som helst av å ikke handle. Ta sjangsen!

 

Livet er altfor kort til å gå rundt å lure på ting. :)

Lenke til kommentar
Uansett får du aldri vite noe som helst av å ikke handle. Ta sjangsen!

 

Livet er altfor kort til å gå rundt å lure på ting. :)

 

Du har jo rett i det også, men jeg føler at jeg har tatt sjangsen altfor ofte, alle jentene jeg har prøvd meg på har dumpet meg, og som sagt ender jeg alltid opp med å bli deppa av det, noe som gjør at jeg er nervøs for å ta sjangsen her, fordi jeg tenker jo at hun kommer til å dumpe meg hun å. Jeg syns det er greit at hun ikke er interessert fra starten av, men alle de som har dumpet meg har dratt det så langt at jeg akkurat rekker å virkelig begynne å like dem, så dumper de meg. Det er DEN biten der jeg er redd for skal skje igjen..

Lenke til kommentar
Uansett får du aldri vite noe som helst av å ikke handle. Ta sjangsen!

 

Livet er altfor kort til å gå rundt å lure på ting. :)

 

Du har jo rett i det også, men jeg føler at jeg har tatt sjangsen altfor ofte, alle jentene jeg har prøvd meg på har dumpet meg, og som sagt ender jeg alltid opp med å bli deppa av det, noe som gjør at jeg er nervøs for å ta sjangsen her, fordi jeg tenker jo at hun kommer til å dumpe meg hun å. Jeg syns det er greit at hun ikke er interessert fra starten av, men alle de som har dumpet meg har dratt det så langt at jeg akkurat rekker å virkelig begynne å like dem, så dumper de meg. Det er DEN biten der jeg er redd for skal skje igjen..

Jeg skjønner deg veldig godt. Har selv vært der hvor redselen for å bli såret er så sterk at man heller holder seg for seg selv. Redselen for å bli såret overgår følelsen av ensomhet.

 

Men det jeg har oppdaget i ettertid er at det faktisk er bedre å ha tatt sjangsen og bli såret, enn å ikke tørre å ta sjangsen i det hele tatt. Man lærer så lenge man lever, og man lærer av enhver situasjon.

Ja, mitt siste langvarige forhold endte i notorisk utroskap og et rent helvette for min del. Men jeg ville ikke vært foruten den situasjonen nå i ettertid etter som jeg lærte så sinnsykt mye om meg selv.

 

Det er en risiko i absolutt alt man foretar seg, men man må prøve for å finne ut av om det er positivt eller negativt. For å sette det veldig på spissen og gjøre det veldig simpelt:

Du må smake på maten for å vite om den er god eller vond. Det holder ikke å lukte på den, eller basere seg på at sist gang du smakte på den var den gangen den hadde råtnet litt og smakte vondt.

Ting endrer seg, og ikke alle er like.

 

Det er ingenting du kan gjøre med fortiden, og det at noe har skjedd i fortiden betyr ikke at det vil skje igjen.

Eneste du har kontroll over er den absolutte nåtid, og fremtiden.

 

Lev livet! Det har så ufattelig mye å by på hvis man tør å leve det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...