Gå til innhold

Hva mener du om Homofili?


Anbefalte innlegg

Ved kunstig befruktning av lesbiske har du gjort denne omstendigheten til et aksiom. Det som er forskjellen.

Og problemet med det er?

 

Problemet er at staten definerer bort far, og erstatter med en annen som også skal være mor ved lesbisk partnerskap. Et barn kan ikke ha to mødre. Den kan ha flere omsorgspersoner, men det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nøyaktig hvorfor kan ikke et barn ha to mødre?

Og hva har staten med dette å gjøre?

 

Staten kan selvsagt ikke pålegge et barn å ha to mødre siden det biologisk er en umulighet.

Et barn har en mor. Uansett hvordan samfunnet ser på samlivsformer mellom mennesker.

 

Nei hva har staten med dette å gjøre, de har nettopp sagt at en far ikke trengs når det gjelder lesbiske par.

Som om de klarer seg uten sæd for å lage sine barn. Må bli mye gnukking uten resultat gitt.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Et barn har en mor.

Det vil det fortsatt ha, moren blir den som kommer med egget. <useriøst>Om man da ikke skal begynne å spleise ett halvt egg fra hver til ett, og så befrukte dette, om det i det hele tatt er mulig. Eller som er normalt ved assistert befrukting (eller hva det korrekte begrepet er) at man setter inn flere egg slik at det er større sansynlighet for at egget fester seg, men man tar noen egg fra hver kvinne og "spiller lotto". </useriøst>

 

Det meste her ser ut til å være ett "problem" fordi det strider mot det vi er vant med som normalt.

Lenke til kommentar

HVORFOR en "MOR" og en "FAR"?

 

Definer morsrolle og farsrolle og hvilke unike egenskaper hver kjønnsrolle innehar som ikke noen av det motsatte kjønn kan erstatte.

 

Skal en være snill og en være slem?

Skal en være kosete og en tøff?

Skal en vise interesse for barnets utvikling og den andre være rollemodell?

 

Hvilken er morsrolle, og hvilken er farsrolle -- og hvorfor må rollene fordeles slik, og tror du rollene er likt fordelt i alle familier?

 

Og barn med homofile foreldre har to foreldre.

Mor og far er teknisk sett KUN biologisk, da alle andre enn mor og far på det beste kan være foreldre.

Noe som betyr at heterofile par som får egg eller sæd fra andre får barn med enten en mor eller en far.

 

...

Jeg har enda ikke lest noen psykologiske egenskaper som er unike hos kvinner eller menn som ikke det andre kjønn KAN erstatte

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
HVORFOR en "MOR" og en "FAR"?

 

Definer morsrolle og farsrolle og hvilke unike egenskaper hver kjønnsrolle innehar som ikke noen av det motsatte kjønn kan erstatte.

 

Skal en være snill og en være slem?

Skal en være kosete og en tøff?

Skal en vise interesse for barnets utvikling og den andre være rollemodell?

 

Hvilken er morsrolle, og hvilken er farsrolle -- og hvorfor må rollene fordeles slik, og tror du rollene er likt fordelt i alle familier?

 

Og barn med homofile foreldre har to foreldre.

Mor og far er teknisk sett KUN biologisk, da alle andre enn mor og far på det beste kan være foreldre.

Noe som betyr at heterofile par som får egg eller sæd fra andre får barn med enten en mor eller en far.

 

...

Jeg har enda ikke lest noen psykologiske egenskaper som er unike hos kvinner eller menn som ikke det andre kjønn KAN erstatte

 

Det einaste problemet kan vere at om barnet hev, til dømes, to homofile omsorgspersonar. Vi veit godt at ikkje alle homofile er jenteaktige og lagar "da'ahh lizzom"-rørsler med hendene, men at dei fleste (i alle fall nestan alle eg hev sett) er like "barske" som vanlege menn. Det kan -eg seier kan- verte vanskeleg for barnet om det vert for røft heime -mannen i forholdet er gjerne den som irettesetter barnet, og gjever strengare bod. Det er ofte mannen som gir "ordentleg" kjeft når eit barn hev gjort noko gale. Om det vert for mykje slik, kan det virke nedbrytande og negativt på barnet. Om det hadde vore to morsroller, kunne ein fått eit ganske ufordrageleg barn etterkvart om barnet ikkje blir irettesette og kjefta på nok.

 

Det kan verte eit problem for nokon.

 

Elles hev ikkje eg noko imot at homofile kan adoptere barn.

Lenke til kommentar

Når det kommer til homofili så vil jeg si at , De som er Homfil kan ha sine egene tanker og meninger så lenge de ikke nevner noe til meg eller prøver seg på div ting.

at Homofile kan bli prest osv. ser jeg ikke problem i så lenge det ikke går utover folk rundt.

Lenke til kommentar
Om det vert for mykje slik, kan det virke nedbrytande og negativt på barnet. Om det hadde vore to morsroller, kunne ein fått eit ganske ufordrageleg barn etterkvart om barnet ikkje blir irettesette og kjefta på nok.

Når jeg vokste opp var det moren min som var strengest, iallefall på et mer generelt basis, mens faren min var mer passiv. Ingen av de er homoseksuelle.

 

Samtidig synes jeg at kjønnsroller er sååå 1950's.

Lenke til kommentar

Me too faktisk... Mutter'n var den strenge og fatter'n den jeg, ihvertfall noen ganger, tvinnet rundt fingrene... han var og mer passiv. Så dette kjønnsrolle mønstret er litt 50 talls ja....

 

Foreksempel er det jeg som syr hjemme. Jeg legger opp bukser og lapper hull og syr gardiner, laavo (til ungene) og bildekksler når vi trenger det eller whatever som skal sys og når det med kjønnsroller er sagt så skal jeg være enig i at de fleste ser på å sy som en typisk kvinnfolk greie, for så og si samtlige snur seg mot min kone for å si at de syntes gardinene er pene, enda jeg har sydd dem. Har foressten sydd forteltet til camping vogna vår også, noe jeg gjorde mest på gøy, men det ble bra... .. Så noen kjønnsroller blir liksom aldri borte..... :)

Nå er det faktisk meg som mekker bil da, så noen roller har vi behold i heimen hjemme hos oss også ... Men begge lager mat, vasker klær, støvsuger, tørker støv osv osv osv da heller ikke jeg klarer å finne på noen gode unnskyldninger for å la det være selv om jeg er MANN... he he....

 

Og selv om jeg ikke er homoseksuell.... jeg sa kone, ikke sant?

 

Er litt delt, eller litt skeptisk, for dette med barn som vokser opp i mann-mann eller kvinne-kvinne hjem er det ikke forsket, eller prøvd, så mye med liksom... Nå vet vi imidlertid at utroskap er langt mer utbredt blandt homofile, spesielt menn, og det er jo kanskje ikke så gunstig ... men som sagt, føler jeg kan for lite til å si ditt eller datt i den saken liksom... Det blir mest synsing og DET er det til gjengjeld mye av!

Lenke til kommentar
HVORFOR en "MOR" og en "FAR"?

 

Det var engang en bie og en blomst....

 

Definer morsrolle og farsrolle og hvilke unike egenskaper hver kjønnsrolle innehar som ikke noen av det motsatte kjønn kan erstatte.

 

Så når du vokste opp så hadde ikke din mor og din far forskjellige syn på saker, basert ut ifra kjønn? Jeg vil påstå hvis det er det motsatte at du er nok 1 av 1 million.

 

Skal en være snill og en være slem?

Skal en være kosete og en tøff?

Skal en vise interesse for barnets utvikling og den andre være rollemodell?

 

Prøv å vær litt mer banal nå.

 

Hvilken er morsrolle, og hvilken er farsrolle -- og hvorfor må rollene fordeles slik, og tror du rollene er likt fordelt i alle familier?

 

Rollene springer ut ifra de psykologiske og fysiologiske forskjellene mellom kjønnene. Dette er det rent fysiske. I tillegg har man de sosiale forskjellene.

Lenke til kommentar
Problemet er at staten definerer bort far

Dette argumentet er så grunnleggende uærlig og nedrig at jeg nesten får problemer med å holde maten nede.

 

Staten definerer ikke noe som helst. Det du skriver innebærer at staten har bestemt at ingen fedre skal eksistere. Men det er jo slett ikke tilfelle. Alle fedre vil fortsette å være fedre. Alle som har tenkt til å bli fedre vil fortsatt bli fedre. Det er ingen som definerer bort far.

 

Det eneste som skjer er at I TILLEGG til dette, så kan homofile få barn sammen.

Lenke til kommentar
Rollene springer ut ifra de psykologiske og fysiologiske forskjellene mellom kjønnene. Dette er det rent fysiske. I tillegg har man de sosiale forskjellene.

Problemet her er at "kjernefamilien" er en ganske ny oppfinnelse.

 

Hvem tror du tok seg av barna i flokken da vi levde i huler? Kvinnene tok seg av dem sammen. Mennene var ute og skaffet mat.

Lenke til kommentar
Problemet er at staten definerer bort far

Dette argumentet er så grunnleggende uærlig og nedrig at jeg nesten får problemer med å holde maten nede.

 

Ved lesbisk assistert befruktning har den nettopp gjort dette.

 

Staten definerer ikke noe som helst. Det du skriver innebærer at staten har bestemt at ingen fedre skal eksistere. Men det er jo slett ikke tilfelle. Alle fedre vil fortsette å være fedre. Alle som har tenkt til å bli fedre vil fortsatt bli fedre. Det er ingen som definerer bort far.

 

Dermed har staten altså lagd lover som disharmonerer med de fysiske faktum.

Jeg tviler på at det er et gode.

 

Det eneste som skjer er at I TILLEGG til dette, så kan homofile få barn sammen.

 

Juridisk ja, ikke biologisk.

 

 

Rollene springer ut ifra de psykologiske og fysiologiske forskjellene mellom kjønnene. Dette er det rent fysiske. I tillegg har man de sosiale forskjellene.

Problemet her er at "kjernefamilien" er en ganske ny oppfinnelse.

 

 

Familie (de aller fleste konstellasjoner) består i store trekk av mennesker som har genetiske likheter.

Alle familiekonstellasjoner har en eller annen form for genetisk nedarving i generasjonene.

Et barn av et lesbisk par eller et homofilt par, hvis man godtar den konstellasjonen, blir da rent genetisk familie kun med den biologiske delen av familien.

Sosiologisk er det selvsagt annerledes, men det forandrer ikke det faktum at den andre partneren kun er en "oppdrager" i oppveksten.

 

Hvem tror du tok seg av barna i flokken da vi levde i huler? Kvinnene tok seg av dem sammen. Mennene var ute og skaffet mat.

 

Nå var det kun de yngre mennene som deltok i jakten. På samme måte idag som vil gjøre at et lesbisk par må bruke sine fedre evnt brødre til å sosialisere ungen opp imot det mannlige kjønn. Og motsatt med et homofilt par.

 

Så for å unngå flere missforståelser så er jeg altså mot at staten skal gi assistert befruktning til lesbiske som det nå er åpnet for. Adopsjon av egne eller andre barn inn i en ny konstellasjon er ok så lenge alle partene er enig i det.

Lenke til kommentar
Hvis et lesbisk par skal kunne adoptere et barn, så ser jeg ikke hvorfor den ene av kvinnene i paret ikke skal kunne få føde selv. Det er jo like lite "far" med i bildet under oppveksten uansett.

 

Ingen problemer med det så lenge staten holder seg langt unna.

Og den største grunnen har med at det er medisinsk tullete å ha assistert befruktning på friske kvinner.

Om vi skal i banaliteten si at en lesbisk kvinne "jakter på en mann" for befruktning så bør staten dermed la farsposten stå åpen. Om denne lesbiske kvinnens partner vil ha noe som helst juridisk deltakelse så er dette dermed avgrenset til verge eller medoppdrager, eller hva nå man vil kalle det. Mor er ikke denne personen iallefall.

Lenke til kommentar

Tror personen mente møte, og det tror jeg du skjønte også.

 

Folk kan være så homofile dem vil, så lenge jeg slipper å møte en. Jeg synes selv at homofili er unaturlig og "kvalmt". Hørtes sikkert litt brutal sagt, men er slik jeg synes om temaet. Når jeg mener kvalmt, så mener jeg måten noe av dem oppfører seg på. Men som sagt, de kan være så homofile dem vil, så lenge jeg selv ikke blir plaget av dem.

Lenke til kommentar
Tror personen mente møte, og det tror jeg du skjønte også.

 

Folk kan være så homofile dem vil, så lenge jeg slipper å møte en. Jeg synes selv at homofili er unaturlig og "kvalmt". Hørtes sikkert litt brutal sagt, men er slik jeg synes om temaet. Når jeg mener kvalmt, så mener jeg måten noe av dem oppfører seg på. Men som sagt, de kan være så homofile dem vil, så lenge jeg selv ikke blir plaget av dem.

 

Hele innlegget ditt oser av hat og ignoranse mot mennesker med homofil legning. Jeg vet ikke om du baserer dette synet fra Bibelen, men jeg tviler du har møtt alt for mange homofile gjennom din levetid. Hva slags kvalmende oppførsel er det du preiker om? Jeg har også møtt jævlig mange hetrofile som har oppført seg som drittsekker, men jeg krever ikke at hetrofile holder seg unna meg fordet.

 

Btw, var det ikke en kar fra Tyskland som også sa noe lignende på 30-tallet? Kansje vi skal begynne å merke dem igjen så du kan løpe vekk og gjemme deg når de kommer nedover gata.

 

PinkTriangleRemnant.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...