Gå til innhold

Guide til god filmsmak


Anbefalte innlegg

Hadde det vært så overdrevet eller morsomt at man med en gang forstod at det var en parodi av folk som Montag så hadde man kanskje ledd av det, men det fremstår ikke sånn. Dette virker som et oppriktig forsøk på å vise folk veien til en filmsmak lik den svært mange her inne har, og det blir jo veldig trasig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom han linker til guiden i signaturen sin er jeg usikker på hvor mye humor det egentlig ligger i dette, med unntak av den ufrivillige da. Den frivillige kommer ihvertfall svært dårlig frem i såfall. En god del omskriving kunne helt klart gjort dette til en grei guide med en ironisk og humoristisk undertone. For øyeblikket er den ikke i nærheten. Når han i tillegg tipser folk til å sjekke filmens imdb-snitt for å se om den er brukbar eller ikke, syns jeg han tryner. Hvis man ikke kan danne sin egen filmsmak uten å høre på andres meninger er det bare trist. Kan ta Gummo som et eksempel med sitt snitt på 5,8.

Lenke til kommentar
Hadde det vært så overdrevet eller morsomt at man med en gang forstod at det var en parodi av folk som Montag så hadde man kanskje ledd av det, men det fremstår ikke sånn. Dette virker som et oppriktig forsøk på å vise folk veien til en filmsmak lik den svært mange her inne har, og det blir jo veldig trasig.

Det morsome er jo at det faktisk er mange som har gått den veien. Begynt med Transformers og endt med Stalker. Jeg føler jeg kan trygt si att en gjennomsnitts Stalker elsker mest sannsynlig er mer film interessert en en gjennomsnitts Transformer elsker er.

 

En absolut troverdig guide etter min mening. Sett at man ikke tar alt bokstavlig såklart.

Lenke til kommentar

Vil ikke si at den er så veldig troverdig da han sier at etterhvert som man kommer oppover på den liste så vil filmer man synes at de første filmene blir dårligere. Dette er feil spør du meg. Skal ikke skryte på meg å ha kommet så langt på den lista der. Men jeg elsker fortsatt Shawshank og setter den som den aller beste filmen jeg har sett. Selv om jeg har begynte å snuse på filmer Hitchcock og Kubrick.

Lenke til kommentar

Den største ironien i innlegget er for min del at samtlige filmer trådstarter ramser opp er godt kjente av alle som interesserer seg for film, og forsøket på å trekke parallellen som gir at trådstarters "obskuritet" = kvalitet faller dermed i bakken som et blylodd. De virkelige inngrodde fantastene som hyller sine ordentlig obskure perler vil kunne finne å å kalle BadSmile`s filmsmak for populistisk og oppskrytt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vil ikke si at den er så veldig troverdig da han sier at etterhvert som man kommer oppover på den liste så vil filmer man synes at de første filmene blir dårligere.

Donnie Darko er jo beryktet for akkurat det. Den skal vistnok bli dårligere og dårliger etterhvert som man blir eldre.

Lenke til kommentar

Lawliet:

Selvsagt begynner man ikke med filmer som Stalker, men jeg føler heller ikke at det er poenget i denne diskusjonen. Flesteparten av filmene han lister opp hører til mine egne favoritter, men det er arrogansen og den mislykkede ironien og humoren (om den i det hele tatt er der) som gjør denne guiden direkte latterlig.

 

Samtidig blir dette like skeivt som å lage en guide til god musikksmak. Personlig ser jeg på en filmsamling som kun består av mainstream og blockbustere som kjip. Men den kan likegjerne inneholde ukjent horror fra 80-tallet som Tarkovsky og Bergman for bli spennende i mine øyne. En variert filmsmak er det jeg ser på som en god filmsmak, der man kan være åpen for alt fra trashy b-filmer til kunstfilmer.

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
Lawliet:

Selvsagt begynner man ikke med filmer som Stalker, men jeg føler heller ikke at det er poenget i denne diskusjonen. Flesteparten av filmene han lister opp hører til mine egne favoritter, men det er arrogansen og den mislykkede ironien og humoren (om den i det hele tatt er der) som gjør denne guiden direkte latterlig.

 

Samtidig blir dette like skeivt som å lage en guide til god musikksmak. Personlig ser jeg på en filmsamling som kun består av mainstream og blockbustere som kjip. Men den kan likegjerne inneholde ukjent horror fra 80-tallet som Tarkovsky og Bergman for bli spennende i mine øyne. En variert filmsmak er det jeg ser på som en god filmsmak, der man kan være åpen for alt fra trashy b-filmer til kunstfilmer.

Nå tror jeg heller ikke BadSmile var så veldig seriøs med det inlegget. Jeg sjønner godt at du reagerer, men why so serious sier bare jeg.

 

Er enig med deg angående variert filmsmak btw.

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar
Jeg håper for hans skyld at han ikke var det, men det er det bare han som kan svare på.

Hvis han ikke er alvorlig og ikke vil at folk skal ta guiden seriøst så har han ihvertfall lagt mye arbeid inn i en spøk, det skal han ha. Dette virker dog litt for saklig til at ikke selve anbefalingene skulle tas seriøst, om ikke måten det er skrevet på.

Lenke til kommentar
Hvis han ikke er alvorlig og ikke vil at folk skal ta guiden seriøst så har han ihvertfall lagt mye arbeid inn i en spøk, det skal han ha. Dette virker dog litt for saklig til at ikke selve anbefalingene skulle tas seriøst, om ikke måten det er skrevet på.

Og er ikke det å ta de stormannsgale filmelitistene på kornet?

Endret av Gapwick
Lenke til kommentar

Såklart handler dette om filmsmak. Jeg lagde ikke denne guiden for at folk skulle ta det seriøst. Denne viser oppbyggingen fra ganske velskjente klassikere til ganske sære filmer. Og er mere en guide med en hau med anbefalninger fra min del. Jeg snakker kun for meg selv, trodde virkelig at personer skjønte såpass.

 

Lawliet ser ut som har skjønt det tho.

 

Men synes fortsatt guiden har masse gode anbefalinger en nybegynner bør sjekke ut.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
Såklart handler dette om filmsmak. Jeg lagde ikke denne guiden for at folk skulle ta det seriøst. Denne viser oppbyggingen fra ganske velskjente klassikere til ganske sære filmer. Og er mere en guide med en hau med anbefalninger fra min del. Jeg snakker kun for meg selv, trodde virkelig at personer skjønte såpass.

 

Lawliet ser ut som har skjønt det tho.

 

Men alltid morsomt å starte debatt.

 

En tenåring som prater om "filmsmak" og "kunstfilm".

 

Dette er bare et tragikomisk - kvasi-intellektuelt fra gutterommet hjemme hos mor og far.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...