Gå til innhold

Guide til god filmsmak


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så man må være kommet i overgangsalderen for å ha god filmsmak? Evt større i volum?

Alder, ja, stemmer. Slik er det bare.

Vil nå påstå hvor mange filmer en har sett er viktigere enn alder. Vel og merke "de gode filmene" og ikke tilfeldige onsdagstitler. I mine øyne utvikler smak seg ettersom man ser film, og ikke nødvendigvis gjennom livserfaring. I såfall skulle foreldrene mine hatt dritgod filmsmak, noe de forsåvidt ikke oser av :p

Endret av tjalla
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Elsker denne listen! En smule elitistisk var det nok, men hva gjør vel det når listen i seg selv faktisk var ganske god? Jeg tviler på at trådstarter var helt seriøs med tanke på hva skrev i førtepost. Det tyder mer på en håndfull selvironi, spør du meg. Bra jobbet, Mr. BadSmile!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad for å høre at jeg er på vei til å få en god filmsmak. :D

 

Men IMDB er egentlig blitt som en fasit for meg.

Ikke fordi jeg egentlig bryr meg om hva IMDB mener om filmen, men fordi det jeg synes om filmen har stemt overens med IMDB nesten hver gang.

 

Så det har blitt en vane. Oppsøker ikke filmer som har under 7 i score egentlig. Med mindre det er sånne filmer som Troll 2. :!:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er glad for å høre at jeg er på vei til å få en god filmsmak. :D

 

Men IMDB er egentlig blitt som en fasit for meg.

Ikke fordi jeg egentlig bryr meg om hva IMDB mener om filmen, men fordi det jeg synes om filmen har stemt overens med IMDB nesten hver gang.

 

Så det har blitt en vane. Oppsøker ikke filmer som har under 7 i score egentlig. Med mindre det er sånne filmer som Troll 2. laugh.gif

 

Som jeg skulle ha sagt det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så man må være kommet i overgangsalderen for å ha god filmsmak? Evt større i volum?

Alder, ja, stemmer. Slik er det bare.

 

Da kan vel du ringe min far da og få film anbefalinger av han? han er oppe i 70 årene så han burde jo være veldig så flink til det,

 

Eller så kunne du prøve og ta hode ditt ut av rompa og se verden på et anna vis.

 

Det er så stereotypisk og idiotisk og si at: liker du den og den filmen er du en idiot men liker du den og den filmen er du et geni.

 

Noen ganger passer bæsje humor filmer, andre ganger passer svart hvit gammel film seg, noen ganger vil man ha mindless action og andre ganger vil man ha dyp mening og drama.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...