Gå til innhold

Nord-Korea truer med krig. Er trusselen seriøs eller bare et spill?


Anbefalte innlegg

Men du glemmer styremåte i samfunnet ! Og hvordan folket lever ! Propagandaen i NK er ikke I NÆRHETEN av hva Fox News eller andre amerikanske medier melder, det er 20 ganger værre. samtidlig styrer staten alt! Det er høytalere plassert ut over hele NK som sprer det gode budskap om Kim Yong ill . Hver eneste dag!

 

Så din måte å sammenligne de 2 nasjonene på blir for enkel !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja de lever anderledes.. men så hva? gir ikke usa noen som helst rett til å blande seg i hva de gjør...

 

hvis ikke usa hadde store sanksjoner mot landed ville det kanskje også vært litt bedre der og ungått sultkatastrofer som de hadde før

 

Kim jong il er ikke bare populær der fordi han må være lederen deres, meg også fordi han faktisk tørr å snakke USA i mot. han kunne ligsågodt samarbeidet med USA 100% og fortsette å leve i sine palasser osv.. akkurat som de gjorde med saddam

Lenke til kommentar

Her er problemet med Nord-Korea;

 

Det er et totalitært regime hvor de har penetrert alle samfunnslag i samfunnet. Det er INGEN politisk konkurranse, det finnes ikke sivilsamfunn og derfor ville en maktovertakelse /styrting av Kim-Il-JongII ha liten effekt siden det er ingen andre enn kommunistpartiet / militæret som ville hatt mobilisering nok til å fylle maktvakuumet. Hvis Korea noensinne skal bli ett igjen, så er det Nord-Korea som må absorberes inn i Sør-Korea; det finnes ingen annen måte hvis det er et forent demokratisk Korea som er slutt-agendaen.

 

Det blir fryktelig lett å skylde på USA at NK idag har Atombombe, men våpenprogrammet deres begynte LENGE før USA ikke leverte fuel til NK, og trusselen til NK i artikkelen i post 1 er nok et eksempel på NK bølle-strategi, hvor de skriker og truer til vi gir dem oppmerksomhet og litt mat/forsyninger etterfulgt av verdens mest ineffektive regime som dreper sin egen befolkning sakte, men sikkert.

Lenke til kommentar

Nordkorea har verken styrke eller vilje til å angripe sør vil jeg tro. Den siste rakettoppskytingen av satelitten betyr at Nordkorea er langt på vei for å lage dugende ballistic missiles. Forskjellen på raketten som førte satelitten opp og en eventuell atombombe sitter kun i tredje leddet, dermed var siste oppskytning en suksess militært selv om satelitten gikk i dass. Hvem vet om de engang brydde seg om satelitten i virkeligheten.

 

Selv om nordkorea kan stable en millionhær på beina ved en eventuell krig, så er befolkningen på randen til å sulte, de har rompekjørt landet, dvs de har store mangler innen infrastruktur, industri og teknologi som vil hemme dem i krigføring. De har strengt tatt ingen allierte og veldig få venner.

 

Nord Korea virker ikke så veldig truende etter min mening.

Lenke til kommentar

Jeg synes du har en merkelig måte og komme fram til konklusjonene dine på .

 

"Jammen det landet har vært i flere kriger en noe annet land " "derfor er de den største trussel på planeten i dag"

 

det der er tullfakter . Du kan ikke gå utifra at det ene landet er mer truende og værre bare fordi de har deltatt i mange kriger.

Lenke til kommentar
Jeg synes du har en merkelig måte og komme fram til konklusjonene dine på .

 

"Jammen det landet har vært i flere kriger en noe annet land " "derfor er de den største trussel på planeten i dag"

 

det der er tullfakter . Du kan ikke gå utifra at det ene landet er mer truende og værre bare fordi de har deltatt i mange kriger.

 

Hva skal vi egentlig gå utifra?

 

USA har truet flere land enn Nord-Korea med krig. De har truet land med atomvåpen. De har støttet terrorisme. De har likestor, om ikke større national stolthet enn nord-koreanere. De bryter grenselovene mange ganger.

Lenke til kommentar

Usa er ikke et diktatur som undertrykker , sulter , overfaller , bortfører , manipulerer , voldtar , dreper sin egen befolkning . Men det er det flere andre land som gjør aktivt. å samtidlig prøver de og spre dritten sin over til andre land ! Med all slags propaganda og trussler .

 

Men det vil jo faen ikke synke inn i dere ! Virker som dere tror det produseres Roser i veikanten nedi NK og Iran, og ikke atomvåpen

 

Hva ville du gjort som President / Konge om du ble truet 200 ganger på 50 år ? stått og sett på kansje ? Sånn som verdenssamfunnet ville at Israel skulle reagere mot Hamas sine angrep? Skikkelig stokk dum krigføring ?Desverre er det ikke slik det fungerer

 

La oss ta en simpel versjon av Palestina Vs Israel .

 

Jeg får tildelt et stort hus. det er jo mitt hus nå , så jeg flytter inn. men samtidlig er det en som mener huset egentlig var han sitt, og jeg er en okkupant. Derfor begynner en konflikt mellom oss og blusse opp. Begge er like sta og umulige

 

En dag begynner "fienden" og kaste stein inn vinduet mitt, før han stikker av. Dette skjer flere hundre ganger på 20 år . Tilslutt bestemmer jeg meg for å forsvare både meg selv og huset. Med alle midler som er tilgjengelig .

 

Så neste dag, kommer fienden igjen og kaster stein gjenom vinduet . men nå er jeg forbredt , denne gangen skal jeg forsvare meg . For huset er MITT ! Jeg fikk det jo tildelt ! Så jeg jakter ned fienden og skyter han i hodet før jeg kapper opp og begraver liket.

 

End Of Conflict

Lenke til kommentar
Usa er ikke et diktatur som undertrykker , sulter , overfaller , bortfører , manipulerer , voldtar , dreper sin egen befolkning . Men det er det flere andre land som gjør aktivt. å samtidlig prøver de og spre dritten sin over til andre land ! Med all slags propaganda og trussler .

 

nei men de gjør allt dette ganske hyppig utenfor landegrensene :)

Lenke til kommentar

Manipulasjon er dem rimelig gode til. Bare se tilbake på Irak krigen og all propagandaen rundt den. I tillegg er det mange som ikke får hjelp i USA, de har ganske mange uteliggere som ikke får den hjelpen de ville ha fått i Europa.

 

De torturerer jo også sin egen befolkning om man ser på folkene i Guatanamo basen, du får i tillegg 5minutter hvert år på å forklare hvorfor du har blitt mindre skyldig det siste året.

Lenke til kommentar

Genstian, Guatanamo basen har blitt lagt ned.

 

Og må si jeg er enig i Raude både i NK saken og når det gjelder Israel og Palestina.

 

Og Evilfish du sier at USA ikke har rett å blande seg i noe annet enn det som angår dem selv?

selv ikke når mange blir tortuert og dør og de blir selv truet? Jeg kan love deg at du hadde hatt en annen oppfatning hvis du var i Amerika sine sko og skulle ta alle beslutningene.

 

Hvis man ser vekk fra Irak synes jeg Amerika har gjordt mange riktige beslutninger, kanskje de bryter grenselovene mange ganger, men de ofrer også utrolig mye for å holde verden / den vestelige verden i sikkerhet.

Lenke til kommentar

Hvem tror dere hadde fylt inn maktvakuumet hvis USA gikk over til en fullstendig isolasjons-politikk? Det har vært diskutert tidligere her, men en multipolar verden er uhordelig mye mer ustabil enn hva vi ser idag.

 

Kanskje du heller vil at USA skal trekke seg helt ut av Øst-Asia og dermed tvinge Japan og Sør-Korea til å doble militærbudsjettene sine og mobiliseringa si mot NK? Det hadde jo blitt mye mer stabilt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...