Gå til innhold

Nord-Korea truer med krig. Er trusselen seriøs eller bare et spill?


Anbefalte innlegg

Det var i forbindelse med en pågående krig vel ? UANSETT dere skjønner hva jeg vil fram til. Har usa ytret at de vil prøvesprenge vist ikke Nord-Korea legger ned atomprogrammet ? nei!

 

har nord-korea ytret det? ja . på hvilket grunnlag ? fordømmelse av rakkettoppskyting fra FN sin side og andre land.

 

Truet USA tilbake ? Nei .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nord-Korea snakket om en prøvesprening mens USA snakket om å ta i bruk atomvåpen. Og nei, det var i forkant av krigen. Dessuten var det USA som førte Nord-Korea opp på listen over stater som støtter terrorisme, ikke omvendt. Og USA inkluderte Nord-Korea i "Ondskapens akse". Og de sendte militære skip til farvannene rundt Nord-Korea før oppskytningen.

 

Så er egentlig Nord-Korea mer skyldig i å ødelegge forholdet ytterligere enn hva USA er? Og er Sør-Korea mindre skyldige?

Lenke til kommentar

Du liker tydeligvis ikke at Usa prøver å megle fram en forsoning?

 

De var godt i gang , men så måtte Nord-Korea igjen komme ut av den råtne hulen sin og bare "prøveskyte" en rakett? Hvorfor ? De vet akkurat hvordan verdenssamfunnet reagerer på slikt .

 

Nord-Korea har aldri hatt interesse av forsoning med US/SK eller nedtrapping av atomvåpen / Atomanlegg. De bare kjører det gode gamle spillet de alltid har kjørt.

 

Alt er et skuespill fra A til Å . da kan de ikke forvente annet en motstand !

 

La oss bombe hele den nordkoreanske lekegrinda om de prøver seg på noe

Lenke til kommentar

cba å lese alt, men sånn jeg har forstått det støtter Russland Nord Korea, de ville iallefall ikke gi dem straff for det de gjorde med bombene.

 

Og noen skrev at USA whina fordi de ikke kunne kontrollere dem? Det er jo helt idiotisk, Nord korea holder på å utvikle atom våpen som kan nå helt til USA, jeg tror du hadde "whina" like mye selv hvis du hadde vært i deres stilling :S

Endret av thebull
Lenke til kommentar

Herregud dette er ikke USA sin feil det er Nord Korea, de er helt umulig å stole på. Altså den atom prøvingen landet ikke alt for langt unna Japan.

 

Nord Korea prøver å få atom våpen som kan nå helt til vesten, og jeg synes det er på tide at noen stopper dem enten fysisk eller på noen andre måter.

 

Og Glimiti men den jævla holdningen hadde alle hatt atom våpen ->

 

leste akkurat hva Raude sa, må bare si at jeg er enig :)

Lenke til kommentar

genstian, men plutselig så bestemmer et land seg for å skyte på et annet og uteslette dem helt før de får muligheten til å svare med et angrep, men så begynner et annet land å skyte på de osv.

 

Hvis alle får atomvåpen da blir det jammen meg et helvete! alle kommer til å true alle og vi kan banne på at det kommer til å komme nye store kriger.

 

Det beste for verden hadde vært hvis ALLE ødela atom våpene sine. Men nå er de vel egentlig de landene man kan stole på som har atom våpen altså USA osv.

Lenke til kommentar
Herregud dette er ikke USA sin feil det er Nord Korea, de er helt umulig å stole på. Altså den atom prøvingen landet ikke alt for langt unna Japan.

 

er jo usa som bestemmer hvem som er snille og hvem som er slemme, så fyller de media med propaganda slik at folk til slutt blir enige med de. vi har idag livsfarlige nasjoner som iran og nordkorea, de gjør ike så mye annet en og ha egene meniger og ikke hoppe når usa sier hopp. oppå allt dette så har de feil religion.

Lenke til kommentar

Om du ser på historien til f.eks Iran så har dem da gjort mindre "galt" mot andre land enn det USA har gjort, alikevel blir dem sett på som onde.

 

genstian, men plutselig så bestemmer et land seg for å skyte på et annet og uteslette dem helt før de får muligheten til å svare med et angrep, men så begynner et annet land å skyte på de osv.

 

Hvis alle får atomvåpen da blir det jammen meg et helvete! alle kommer til å true alle og vi kan banne på at det kommer til å komme nye store kriger.

 

Det beste for verden hadde vært hvis ALLE ødela atom våpene sine. Men nå er de vel egentlig de landene man kan stole på som har atom våpen altså USA osv.

 

Du må nok ha en SYK leder for at et land med atomvåpen skal angripe et annet, to atomnasjoner har aldri angrepet hverandre.

 

Sikker på det? Hva med Hamas som angriper Israel?

 

Det som er hele greia er at INGEN tør å bruke atomvåpen.

 

Hamas er en organisasjon, de er skjult seg i den palestinske befolkningen og angriper Israel, men kan ikke akkurat si at Palestina angriper Israel.

Lenke til kommentar

USA er ikke the"good guys" hvis du tror det..

 

Nord Korea ble lovet olje og andre forsyninger med å avæpne sitt atomprogram...

 

USA lovet at de ville ta Nord Korea av terrorlista hvis Nord korea slutta med atomprogrammet dems..

 

det gjorde de. de sprengte også ett gamelt tårn og ga all informasjon om unriket uran til kina..

 

men til en eller annen grunn så ville ikke japan og usa gi dem foryningene de hadde lovet så NordKorea truet med å avslutte alle forbinnelser

 

så de true med a starte programmet sitt igjen, og lott ingen mer inspeksjon.

 

virka som USA testa reaksjonen til NK hvis de ble lurt.. men NordKoreanerne er ikke feige

 

noe jeg posta tildigere

USA krevde total overvåkning av alle atom anleggene deres...

 

http://edition.cnn.com/2008/WORLD/asiapcf/...lear/index.html

 

aftalen var at de skulle stoppe med å unrike uranium og at de skulle gi informasjon om hvor mye de hadde untrikt til Kina.. det gjorde de. senere skulle Bush ta dem av terrorlista men han ombestemte seg og lot dem være på, og krevde total overvåkning før de ville ta den av listen.

 

NK har absolutt ingen grunn til å true USA, men USA vill selfølgelig få det til å see ut som det er andre land som truer dem, som en grunn til å invandere dem.

 

sier ikke at Nord Korea er ett land med happy people som aldri truer naboene.. men det er ikke USA heller.

 

de er egentlig ikke greie noen av dem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...