Gå til innhold

Kvinnedagen i Norge, kan den få fornuftig innhold?


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan gi en plausibel forklaring på hvorfor sneballkasterne har kommet til Norge?

Jeg ser ikke helt poenget i å spekulere rundt hvilken grunn noen vi ikke vet hvem er, som vi ikke vet hvor kommer fra, hadde for å komme til Norge, om vi da ikke snakker om noen som faktisk er født i Norge.

 

:)

 

Når det kommer til soldatene er det vel litt av poenget at soldatene skal arbeide for at slikt ikke skjer. Om det er resultatet skal jeg ikke utalle meg om.

 

Roberteh; når det kommer til mat kunne du jo ta deg en tur nordover i sommer, så tar vi en middag med nysaltet torsk og stekt flesk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser ikke helt poenget i å spekulere rundt hvilken grunn noen vi ikke vet hvem er, som vi ikke vet hvor kommer fra, hadde for å komme til Norge, om vi da ikke snakker om noen som faktisk er født i Norge.

Vi vet jo at de kommer fra et muslimsk land og at de fremdeles lever i middelalderen. Hvorfor kommer noen som ønsker å leve i middelalderen til Norge?

Lenke til kommentar

Det er greit, Oslolos. :)

 

-

 

Jeg ser ikke helt poenget i å spekulere rundt hvilken grunn noen vi ikke vet hvem er, som vi ikke vet hvor kommer fra, hadde for å komme til Norge, om vi da ikke snakker om noen som faktisk er født i Norge.

Vi vet jo at de kommer fra et muslimsk land og at de fremdeles lever i middelalderen. Hvorfor kommer noen som ønsker å leve i middelalderen til Norge?

Nei, det vet vi ikke. Vi vet faktisk ingenting what-so-ever om denne personen som kastet snøballen, annet enn at det virker å være en muslim. Da kan det enten være en nordmann som tror på Islam, eller en innvandrer som tror på Islam.

 

Hvorvidt vi skal tolerere denne formen for meningsytring (snøballer, ikke hijab-brenning) er en annen sak. Det skal vi selvfølgelig ikke. Vold hører ikke hjemme i politisk debatt, end of discussion.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Det tviler jeg også på. Men nå snakker vi ikke om det, vi snakker om hvor vedkommende faktisk kommer fra, og det er ingenting som tilsier at det er en innvandrer, det kan like gjerne være en nordmann som tror på Islam.

 

Det er en vesensforskjell der. Det er ikke slik at alle muslimer i Norge er født i utlandet.

Lenke til kommentar

Uansett hvem det var, så burdte dette blir slått hardt ned på. Jeg har ikke fått med meg nyhetene idag og vet ikke om de sa noe mer om det der, eneste jeg vet er at en snøball i trynet gjør like vondt som om de hadde klappa til henne. Joda, det kommer vel an på.. men prinsippmessig mener jeg..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Uansett hvem det var, så burdte dette blir slått hardt ned på. Jeg har ikke fått med meg nyhetene idag og vet ikke om de sa noe mer om det der, eneste jeg vet er at en snøball i trynet gjør like vondt som om de hadde klappa til henne. Joda, det kommer vel an på.. men prinsippmessig mener jeg..

Hvilke prinsipper? Prinsippet om at det er galt å kaste snøball på meningsmotstandere? Der er vi helt enige. Det er ikke det som debatteres, det som debatteres akkurat nå er hvor denne personen kommer fra, og det vet vi ikke.

 

Så på opptak idag at det var mørkhudede menn av arabisk utseende og bart som kastet.

Som sagt, det er en person som tror på Islam. Som kan være norsk, eller innvandrer.

 

Det er mørkhudede nordmenn også, ikke bare rosa. Ok?

Lenke til kommentar
Likestillingkampen (ikke kvinnekampen) er noe alle bør være engasjert i! Og det har ingenting med sosialisme å gjøre!

Pga. sosialistenes knefall for Islam jobber de nå mot likestilling. Se bare hva som skjedde på Youngstorget: Arrangementskomiteen for 8. mars tar avstand fra en muslimsk kvinne som gjorde en markering mot kvinneundertrykking og når arabiske menn møtte henne med vold gjorde de ingenting for å stoppe eller få dem arrestert.

 

Kvinnefronten har jo i mange år stilltiende godtatt overgrep mot muslimske kvinner i Norge så dette var bare en fortsettelse av deres politikk.

Lenke til kommentar

Var det ikke Jesus som sa at den som er uten synd kan kaste den første snøball?

 

Jeg lurer også på hvor mange snøballkastere her i landet som mange har tatt til orde for at det må bli 'slått hardt ned på', og at snøballkastere skal bli 'arrestert'. Altså, som ikke er "fly forbanna muslimske" kvinner (Melismas formulering), eller "mørkhudede menn av arabisk utseende og bart" (robertaas). Jeg har kastet mang en snøball i mitt liv uten å ha blitt møtt med ønske om 'sterke reaksjoner' og arrest i mitt liv, men nå er jeg da verken 'forbanna muslimsk kvinne' eller arabisk mann. Ikke har jeg bart heller.

Lenke til kommentar

Og avataren din er en snømann, uten at jeg tror du forsvinner når våren kommer av den grunn.

 

Det er ingen som ser sammenhengen mellom å tenne på noe, og kaste snø på det som tennes på? Personen som brant hijaben synes heller ikke snøballkastingen var noe å ta på vei for.

 

Samtidig blandes det hele i et virrvarr av dogmatisk konspirasjonssuppe, som robertaas løgnaktige påstand om at snøballkastingen ikke ble forsøkt stoppet. Jo, det ble den, og det kommer frem av dekningen. Men uten å lyve er det rett og slett vanskelig å argumentere for "sosialistenes knefall for Islam", uten at det gir meg noen slags sympati for slike falske påstander.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...