Gå til innhold

Test: NZXT Panzerbox


Anbefalte innlegg

Beste kabinettet jeg har hatt er et superbillig aopen kabinett http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=129982&model= til 300 kroner. Det er lett, har god plass, tilkoblingsmuligheter ++. Har hatt masse high end aluminiumskabinetter (Cooler master wavemaster, thermaltake soprano dx, lian li) som har bråket like mye, tålt like lite og som har kostet 5 ganger så mye. I tillegg veier de mye mer og tar mer plass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vifte over 12x12 har jeg ikke sans for; de er vanskelig å finne erstatning for dersom det skulle være nødvendig(feks mer stillegående). Det er et hav å velge mellom for 12x12 og mindre.

 

USB kontakter ol. som er fastmontert har jeg ikke sans for; et godt kabinett kan man ha lenge og da blir det kjipt når nye utgaver kommer av disse. USB 3 er jo på vei(har selv trege USB1 på mitt:-/ som rett nok er erstattet med hub, men likefullt. Da er det bedre med en 5,25 boks med USB/minnekort ol. i front(samler heller ikke støv som disse på toppen). Unntaket er Av/på/reset.

 

Begge dører burde kunne fjernes(som på Antec P180), slik at man kan gjemme vekk kabler bak den ene.

 

Gummioppheng for harddisker som på Antec Sonata Elite er en bedre løsning.

 

PSU i front? Huff

 

Molex kontakter på viftene ser jeg helst uten.

 

Greit nok utseende, men viften i front burde vært skjult emm.

Lenke til kommentar

Styggt kabinett.

Enig - vifter bør være 120mm. De som kjøper separate kabinett for å bygge... har ikke de også en mening om vifter? Jeg har - vil da ikke ha vifter som støyer eller lyser opp.

 

Enig om fastmonterte frontkontakter er litt tullete. Har selv gått over til en 3,5" med kontakter (fordi kabinettet ikke hadde FW). Da er det jo bedre med en medfølgende plate man kan velge å ha/ikke ha.

 

Begge dører burde kunne fjernes(som på Antec P180), slik at man kan gjemme vekk kabler bak den ene.

 

Gummioppheng for harddisker som på Antec Sonata Elite er en bedre løsning.

 

PSU i front? Huff

 

Molex kontakter på viftene ser jeg helst uten.

 

Greit nok utseende, men viften i front burde vært skjult emm.

enig så enig.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at kabinettet er luftig, men det er flere vifter som blåser ut enn inn, som fører til undertrykk og vil da suge inn støv overalt. Har man et slikt kabinett bør man ha overtrykk i kabinettet slik at man unngår mest mulig støv.

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
NZXT kan friste med spreke spesifikasjoner – la oss ta en nærmere titt.

 

Les mer

Har dere postet en artikkel på nytt 22 dager senere???

"quote name='EC' date='02/03-2009 : 15:00' post='13238853'"

Ja det har dere.

 

EDIT: Hah! nå husker jeg artikkelen, jeg har faktisk postet om denne selv for 22 dager siden!

forøvrig, hva utvalg har en om en ønsker ett tårn som ikke koster skjorta men som samtidig har solid plass uten å se ut som ett juletre når en skrur på strømmen?

 

det kan nesten virke som om bransjen kun selger til lan-party gjengen...

Sharkoon Rebel 9 (midi) eller 12 (maxi) er et veldig fint og romslig kabinett som er luftig, diskret av utseende, og ikke koster skjorta. Og for å toppe det så refererer nummeret til antallet 5,25" brønner, som kan brukes både internt og eksternt. Jeg må si jeg er ekstremt godt fornøyd med mitt Rebel 9 value :D

Noen fra hw.no som vil forklare? Resirkulering av nyheter?

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Sorry, men det holder ikke mål med tester uten pris (som har blitt en vane på hardware.no i det siste)

 

Er konklusjonen den samme om kabinettet koster 500 kroner vs. 1500 kroner?

 

Useriøst.

 

 

Dessverre må jeg si meg enig.

Ikke test produkter som ikke er i salg.

Det hører hjemme under nyheter.

Og skal man teste ett kabinett, viser man til installert hardware og temperaturmålinger. (luft).

I dette tilfelle hadde det også vært på sin plass å vise eksempel på bruk av vannkjøling og medfølgende brakett (for radiator).

Lenke til kommentar
NZXT kan friste med spreke spesifikasjoner – la oss ta en nærmere titt.

 

Les mer

Har dere postet en artikkel på nytt 22 dager senere???

"quote name='EC' date='02/03-2009 : 15:00' post='13238853'"

Ja det har dere.

 

EDIT: Hah! nå husker jeg artikkelen, jeg har faktisk postet om denne selv for 22 dager siden!

forøvrig, hva utvalg har en om en ønsker ett tårn som ikke koster skjorta men som samtidig har solid plass uten å se ut som ett juletre når en skrur på strømmen?

 

det kan nesten virke som om bransjen kun selger til lan-party gjengen...

Sharkoon Rebel 9 (midi) eller 12 (maxi) er et veldig fint og romslig kabinett som er luftig, diskret av utseende, og ikke koster skjorta. Og for å toppe det så refererer nummeret til antallet 5,25" brønner, som kan brukes både internt og eksternt. Jeg må si jeg er ekstremt godt fornøyd med mitt Rebel 9 value :D

Noen fra hw.no som vil forklare? Resirkulering av nyheter?

forresten, jeg er litt skjeptisk til sharkoon kassa. ja den har god plass, men hva pokker er poenget med det digre hullet i siden?!

Lenke til kommentar
forresten, jeg er litt skjeptisk til sharkoon kassa. ja den har god plass, men hva pokker er poenget med det digre hullet i siden?!

det sitter en 25cm vifte der ;) Den bråker ikke noe særlig, og hvis du kjører den på litt lavere turtall flytter den fortsatt masse luft nærmest lydløst. I tillegg er hele fronten gitter med filter, så det flyter luft der også i de 5,25" som ikke er brukt.

Lenke til kommentar
Ikke nok med at kabinettet er luftig, men det er flere vifter som blåser inn enn ut som fører til undertrykk og vil da suge inn støv overalt. Har man et slikt kabinett bør man ha overtrykk i kabinettet slik at man unngår mest mulig støv.

 

Men om viftene blåser inn i kabinettet, da blir det jo overtrykk. Eller misforsto jeg deg nå?

Lenke til kommentar
Smirnoff har rett, fUsiOn har misforstått fysikk-delen.

Man kan unngå støv ved å bruke filter på inntak av luft.

Jeg har ikke misforstått noen ting som helst, eller så hadde jeg ikke postet. Var bare en liten typo som førte til at jeg bytta om inn og ut. =)

 

Jeg har overtrykk i mitt eget kabinett med luftfilter foran viftene som blåser inn. Det er faktisk utrolig lite støv inne i kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...