Gå til innhold

HP'en tar helt av! 75 grader på prosessoren!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Pavilion dv5, som i det siste har tatt litt av, når den var ny og kjørte på 32 bits vista var det ikke noe problem, men når jeg stappa inn en 64 bits Vista har vifta begynt å høres ut som en formulen bil dagen lang. Den ligger på høyt turtall heletiden, noe som er drit irriterende. Jeg har ikke tenkt over temperaturen nå, før jeg lasta ned speedfan, som viste at jeg hadde 75 grader på prosessoren, noe jeg nesten ikke visste at var mulig:P

 

Lå alltid på rundt 30 med en mye større prosessor på den stasjonære uten å ha vanvittig kjøling... Noen som vet råd her, eller må jeg leve med at pcen er en konstant støvsuger som faktisk begynner å bli så varm akuratt nå at jeg kjenner det på tastaturet? :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å en CPU takler vel en 100-120 grader.

Var oppe i 113 med min, uhel *kremt**host*, ingen større kommentar til det.

 

Men dette er en laptop?

De er jo generelt sett varme og noe dårligere kjøleløsning enn stasjonære, kan jo hende du har dekka til åpningen der luft kommer inn/ut.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Vel så lenge den står plant på bordet og ikke utsettes for moderat belastning på CPU så holder den seg under 100. Lette 3D-spill, glem det ;) Rekorden er vel oppe i ca.113 grader(!) under kjøring av Mafia på lave innstillinger, og det ser ikke ut til at alt er betydelig bedre i denne omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...