Gå til innhold

I dag blir Mobilsvar dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå vil Telenor slutte å tilby gratis mobilsvar til sine kunder.

Ingen bombe at Telenor tar seg betalt, det har de alltid gjort og det så det svir. Min kone og jeg har vært storfornøyde kunder hos Talkmore, helt til de fusjonerte med nettop Telenor. Da var det VEKK.....Fort. For de av oss som er gamle nok til å ha hatt et kundeforhold (" tvunget") hos gamle Televerket er det en befrielse å kunne rømme fra etterfølgeren, som ikke er et hakk bedre. Ønsker den møkkabedriften alt vondt.

 

Jan

 

 

 

Les mer

Endret av jano22
Lenke til kommentar

Da ønsker jeg å skrive meg vekk fra telefonsvar. Jeg har aldri hatt bruk for den tjenesten ettersom jeg får en sms om det virkelig var noe viktig. Ellers så får jeg en melding eller to når jeg ikke rekker å ta telefonen når besta ringer, disse inneholder pustelyder og noen hallo til hun innser at det ikke er noen i den andre enden, og legger på.

 

Hva skal jeg gjøre for å fjerne telefonsvar fra mitt abbonement?

Lenke til kommentar

Burde vel kanskje fått med at Telenor ikke informerte sine kunder om denne prisøkningen, hverken på deres egen hjemmeside eller på sms.

 

De hevdet først at den var utlyst i fire aviser og norsk lysningsblad. Når jeg spurte når (siden det ikke stod på nettet) så fikk jeg til svar at jeg hadde fått feil info, nå hadde de bare reklamer i fire aviser. Men fikk aldri tid og dato dette stod.

 

Vil anta at dette er i strid med kontraktsvilkårene deres, selv om de selvfølgelig hevder det motsatte.

 

Uansett e det utrolig dårlig at de ihvertfall ikke annonserer dette på sine hjemmesider, men her står det bare om prisreduksjoner ( Tilfeldig ? Neppe).

 

Link til tråd om dette:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1067057&hl=

Lenke til kommentar
Det er ikke frivillig at Telenor har høye priser. Det er konkurransetilsynet som hindrer dem i å by under konkurrentene sine pga. sin store markedsandel. Dette i følge bekjente som jobber i Telenor.

Det der tror du vel ikke på selv engang?

Lenke til kommentar

Man trenger ikke mange år på baken før man skjønner at det er noe som heter konkurransetilsynet her i Norge. Telenor og Netcom FÅR ikke lov å prise seg under de andre pga markedsposisjon. Visst de hadde kunnet prise seg som de ville så kunne de skviset ut de aller fleste småoperatørene ut av markedet på pris.

 

Edit. Mobilsvar i seg selv koster jo ingenting. Men det koster å ringe for å sjekke beskjeder. Misvisende overskrift.

Endret av Super8
Fjernet personangrep
Lenke til kommentar
Edit. Mobilsvar i seg selv koster jo ingenting. Men det koster å ringe for å sjekke beskjeder. Misvisende overskrift.
Det er jo det som er en del av mobilsvart-tjenesten, at en ringere opp svareren sin så hvordan du kan mene at overskriften er missvisende er på meg uforstålig :)
Lenke til kommentar
Da ønsker jeg å skrive meg vekk fra telefonsvar. Jeg har aldri hatt bruk for den tjenesten ettersom jeg får en sms om det virkelig var noe viktig. Ellers så får jeg en melding eller to når jeg ikke rekker å ta telefonen når besta ringer, disse inneholder pustelyder og noen hallo til hun innser at det ikke er noen i den andre enden, og legger på.

 

Hva skal jeg gjøre for å fjerne telefonsvar fra mitt abbonement?

Det er ikke Telenor du skal kontakte for å avskrive deg mobilsvar: Mobiltelefonen din har en egen innstilling som forhindrer viderekobling til telefonsvarer. Er nok de ferreste som er klar over dette, og det er sikkert ingen mobiloperatører som har lyst til å veilede kundene heller: De tjener jo store penger hver gang du ringer opp telefonsvareren din...

Lenke til kommentar
Det er ikke frivillig at Telenor har høye priser. Det er konkurransetilsynet som hindrer dem i å by under konkurrentene sine pga. sin store markedsandel. Dette i følge bekjente som jobber i Telenor.

 

Dette er bullshit.. Eneste grunnen til at Telenor ikke gjør noe med prisen er at markedsposisjonen deres gjør at de ikke trenger. De fleste velger det trygge og trauste og av den grunn tjener Telenor nok på disse kundene. Ringeprisshopperne er egentlig ikke en kundegruppe som betyr stort i det store og hele, noe markedsandelen til alle "billigselskapene" bekrefter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...