Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Interessant å se forskjell på hvordan du omtaler NorgesPatriotene og ILP. Når det gjelder NorgesPatriotene så er du forsiktig, sier at du ikke vil ha noen formening om dem på nåværende tidspunkt og at "behovet" (hva du nå enn legger i det) for partiet vil vise seg. Mens når det gjelder ILP så teoretiserer du rundt at de vil "snikislamisere" Norge og mener at vi ikke har "behov" for dem.

Vi alle har forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, de ønsker tydeligvis ikke å svare på henvendelsene mine. Muligens de ikke er vant til noe pågang i det hele tatt?

Henvendelser er de nok vant med. Nå vet ikke jeg hvordan du ordlegger deg annet en det inntrykk jeg har fått igjennom forumet. Om du starter din henvendelse med en ordlyd i form av; "Hei, dere nazijævler hvordan skal dere vinne frem med deres samfunnsfiendtlige dritt politikk", vil jeg forstå hvorfor du ikke mottar noen svar på dine henvendelser.

 

Du har fått inntrykket av at jeg slenger rundt merkelapper og omtaler ting som "dritt politikk"?

 

Jeg kan godt sitere meg selv:

 

Angående vedtektene på nettsiden deres. Jeg ser at dere ønsker å sende ut ikke-vestlige innvandrere. Gjelder det også de som har norsk statsborgerskap, men ikke er etnisk norske? Mener dere også at det burde være nulltoleranse for Islam, i den retningen at det ikke er lov å praktiseres offentlig eller privat?

 

mvh

Aleksander

 

Ellers så er ikke standpunktet ditt overraskende, men jeg lar meg ikke helt overbevise av argumentene dine for dette.

Men jeg har ikke tatt et endelig standpunkt, så hvordan kan du konkludere med at jeg har det? Som jeg har presisert gjentatte ganger, stiller jeg meg åpen, men vil ikke konkludere per dags dato. Jeg utelukker heller ikke at jeg kunne stemt på de.

 

Den som tier samtykker, og særlig når du kaller helt åpenbare rettighets- og ytringsbrudd som "gråsone" så har du tatt ett valg. Neida, jeg tviler ikke på at du kunne stemt på de.

 

Hvordan mener du at det er SOS-rasisme som ønsker å begrense ytringsfriheten, joda de ønsker jo også det. Men dette ønsker jo også NP når de vil han nulltoleranse for Islam og nedleggelse av moskèer, hvordan er det ikke ett angrep på ytringsfriheten? Du har altså ikke noe imot nulltoleranse for Islam og dermed undertrykkelse av muslimer?

SOS-Rasisme øsnker dette med forbud og utestengelse. Link. Norgespatriotene angriper i høyeste grad ytringsfriheten, men de ønsker ikke å utestenge individer fra å bruke den. De ønsker riktignok at den skal være selektiv, noe som er et problem. I fare for å gjenta meg selv, sitat: "Dette partiet er i så måte relativt i gråsonen. Partiprogrammet deres er lite gjennomtenkt og de kunne hatt godt av noen politiske rådgivere. Men de har likevel livets rett.", sitat slutt.

 

Haha, de angriper ytringsfriheten, men ønsker ikke utestenge individer fra å bruke den? De ønsker at den skal være selektiv? Hører du i det hele tatt dine egne argumenter? SOS-Rasisme er også for en selektiv ytringsfrihet, men fra ditt synspunkt er deres ett angrep og det er ikke NP sitt, det er visst bare "selektivt".

 

Jada, jeg skjønner at du kritiserer måten de legger fram politikken og ikke politikken for den kunne du godtatt.

 

Som en liten sidekonklusjon håper jeg debattanter snart kan fokusere på debatten og hensikten med tråden fremfor hva trådstarter mener og ikke mener om hver eneste lille filleting, da dette er særdeles lite fruktbart og interresant. Undertegnede vet godt hva han mener og kan stå inne for uten at vedkommende trenger å redegjøre for dette i ethvert innlegg. Undertegnede svarer gjerne på spørsmål i den grad det er relevant. Håper denne kan bedre forumet i så måte.

 

Jeg skjønner ikke helt problemet her, jeg sammenligner din kritikk av ILP med NP og jeg lurer på hvorfor du gjør ett så klart skille mellom ønskene deres og kritiserer SOS-Rasisme for angrep på ytringsfriheten, mens NP visstnok ikke angriper den. Derfor lurer jeg på hvordan du kan argumentere for dette, det er jo tross alt dette emnet handler om. NorgesPatriotene og deres politikk. Da må man neste spørre de som kunne tenkt seg å stemme på de hvorfor de ønsker det og hvorfor den politikken skulle være akseptabel. Det er nettopp det som er debatten her.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Du har fått inntrykket av at jeg slenger rundt merkelapper og omtaler ting som "dritt politikk"?

Hva tror du selv da? Ordlegger du deg alltid på en god måte og med en god ordlyd? Jeg er usikker, til tross for at min menig ikke betyr noe i denne sammenheng.

 

Angående vedtektene på nettsiden deres. Jeg ser at dere ønsker å sende ut ikke-vestlige innvandrere. Gjelder det også de som har norsk statsborgerskap, men ikke er etnisk norske? Mener dere også at det burde være nulltoleranse for Islam, i den retningen at det ikke er lov å praktiseres offentlig eller privat?

I denne sammenheng mener jeg du har formulert en god henvendelse. Blir interessant å se hvordan en eventuell tilbakemelding lyder. Om du leser litt videre i deres vedtekter og partiprogram vil henvendelsen din riktignok allerede tildels være besvart.

 

  • Alle folkeslag har rett til et hjemland som er deres eget, hvor de kan videreføre sin kultur og sine tradisjoner. Ingen har rett til å overta andres hjemland, hverken gjennom innvandring eller væpnet invasjon. Det er også viktig å understreke at alle mennesker er like mye verdt uansett hvilken rase eller kulturell bakgrunn man har.
     
     
  • NorgesPatriotene mener at statens primære oppgave er å skape gode forhold for landets egne innbyggere. Vi er ikke imot at man i rimelig utstrekning hjelper mennesker fra andre land som er i nød, men det må skje i eller i nærheten av deres egne hjemland. Innenfor vårt eget land har vi mer enn nok av sosiale oppgaver, og det er vår plikt å prioritere våre egne. NorgesPatriotene vil bevare Norge norsk. Vi vil ikke underkaste oss andres ønsker om hvordan de mener Norge skal være. NorgesPatriotene vil derfor kjempe for at Norge forblir en enhetlig nasjonal stat.
     
     
  • I dag gis det millioner av kroner fra det offentlige til offentlige og private organiserte holdningskampanjer der formålet er å fremme flerkulturen. NorgesPatriotene vil kjempe for å få en umiddelbar stopp på dette da det bryter med prinsippene som vårt demokratiske samfunn er bygget på. Slik disse holdningskampanjene fungerer i dag, legger staten føringen på hva man kan mene og ikke mene når det gjelder innvandring. Spesielt skjerpende er det at disse holdningskampanjene hovedsakelig retter seg mot skoleungdom som er i en svært sårbar alder. All statistikk viser at det kun er snakk om få generasjoner før etniske nordmenn blir i mindretall i eget land og dermed mister råderetten over fedrelandet. Det er derfor all grunn til å sammenligne Norge med et hus i full brann. Alle krefter må samles på å slukke denne brannen før det er for sent.

  • Spesielt kritisk er vi til den muslimske innvandringen. Vi anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. Islam er Europas farligste fiende. NorgesPatriotene vil imidlertid understreke at vi respekterer islam i andre deler av verden. Men her i Europa er islam uforenlige med våre verdier, skikker og kulturarv. Vi har derfor nulltoleranse for islam i Europa og vil gjøre det vi kan for å hindre islams vekst i Norge samt gjøre det vi kan for å legge ned samtlige moskeer i Norge.
     
     
  • Norge slik vi kjenner det i dag er alvorlig truet av fremmedinnvandring. La oss si at du kjøper deg et gammelt hus fullt av feil og mangler. Du flytter inn i huset og pusser det gradvis opp. En dag du kommer hjem, finner du huset ditt i full brann. Velger du da å gå inn i huset og fortsette oppussingen, eller bruker du alle dine krefter på å slukke brannen? Svaret på dette sier vel seg selv. Denne metaforen er dagens Norge. Vårt kjære fedreland er alvorlig truet av fremmedinnvandring fra ikke-vestlige land. Ifølge SSB vil det kunne være 2,6 millioner innvandrere i Norge i 2060. I samme tidsrom synker andelen etniske nordmenn. All statistikk viser at det kun er snakk om få generasjoner før etniske nordmenn er i mindretall i eget land.
     
     
  • NorgesPatriotene er registrert i Brønnøysundregistrene og stiller til Stortingsvalget i 2009. På partiprogrammet vil vi konsentrere oss om to punker: Stopp innvandringen fra ikke-vestlige land og hjemsend flest mulig ikke-vestlige innvandrere. Etter vårt syn finnes det mange viktige politiske saker å ta tak i, som for eksempel skole, helse, eldreomsorg, veier med mer. Men alt dette blir irrelevant dersom dagens innvandringspolitikk fortsetter. Det spiller liten rolle når etniske nordmenn er blitt i mindretall i eget land. Nå må vi sette alle kluter til for å ”slukke brannen”.

Den som tier samtykker, og særlig når du kaller helt åpenbare rettighets- og ytringsbrudd som "gråsone" så har du tatt ett valg. Neida, jeg tviler ikke på at du kunne stemt på de.

Hvorfor er nødvendigvis dette en realitet i denne sammenheng. Jeg kaller formuleringene i "gråsonen", da de stiller seg på siden av gjeldene lover. Politikken kan derfor ikke gjennomføres. Det å stenge moskeer og kaste ut innvandrere med allerede innvilget oppholdstillatelse vil aldri bli en realitet, stiller meg heller ikke bak dette. Når det gjelder den strenge politikken på andre områder, da feks. lukkede asylmottak og strengere innvandringspolitikk vil undertegnede mulig stille meg bak forslagene. Norgespatriotene vil aldri oppnå politisk innflytelse med denne type partiprogram.

 

Haha, de angriper ytringsfriheten, men ønsker ikke utestenge individer fra å bruke den? De ønsker at den skal være selektiv? Hører du i det hele tatt dine egne argumenter? SOS-Rasisme er også for en selektiv ytringsfrihet, men fra ditt synspunkt er deres ett angrep og det er ikke NP sitt, det er visst bare "selektivt".

Hører de svært godt og uttaler som før at dette er et problem (jeg legger likevel vekt på skillelinjene), både for partiet og Norge som samfunn. Vedtektene må derfor modereres og fornyes for å tilpasse seg vår faktisk samfunnsmodell.

 

Jada, jeg skjønner at du kritiserer måten de legger fram politikken og ikke politikken for den kunne du godtatt.

Nei. Jeg kunne godtatt prinsippene med lukkede asylmottak og strengere innvandringspolitikk. Jeg godtar linjen, ikke nødvendigvis metodene.

 

Derfor lurer jeg på hvordan du kan argumentere for dette, det er jo tross alt dette emnet handler om. NorgesPatriotene og deres politikk. Da må man neste spørre de som kunne tenkt seg å stemme på de hvorfor de ønsker det og hvorfor den politikken skulle være akseptabel. Det er nettopp det som er debatten her.

Selvsagt skal man stille spørsmål. Men undertegnede setter pris på om ikke vedkommende konstant trenger å redegjøre sitt politiske blikk, ei heller hva vedkommende mener om hver lille fillesak. Dette kan i så måte stride mot retningslinjene og i verste fall kan regnes som "off-topic" Undertegnede har i denne sammenheng gått langt i å kritisere partiet på visse områder.

 

Ta ballen, ikke mannen.

 

Det kan vel være lite tvil om at NP er rasister?

Ikke i følge partiet selv.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Det er ingen ny trend at nynazister og annet brunt spillvann tar avstand fra rasisme for å fremstå som mer spiselige. Det er et lite tap å måtte si at man ikke er rasister og at alle mennesker er like mye verd. Det viktigste for disse folkene er jo tross alt at disse andre menneskene, som er like mye verd må vite, ikke er her. Av samme grunn så tar de også ofte med formuleringer om at alle folk har rett på sitt land og variasjoner på dette.

Lenke til kommentar
Det er sniknazifisering!

Etter det jeg forsto mente Siv Jensen at Norge blir gradevis mer muslimskt, og uten at vi legger merke til det i noen særlig grad. Derfor er det kalt snik.

 

For alt jeg vet får ikke de nasjonalistene til noe og for det andre er de IKKE nazister.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke fremmedfrykten har blitt stor nok til at Norgespatriotene kan få noe særlig med stemmer. Hadde dette vært Russland, derimot.

 

Her er logoen deres

islamlogo1.jpg

 

Bah! De disser agnostikere på lik linje med kristne. Om jeg synes partiet var latterlig fra før av, er de i alle fall det nå.

 

 

 

 

Men seriøst, disse gutta er ikke nynazister. Ikke i nærheten en gang. Så lenge dere ikke kaller ideologisk babling og samfunnssynsing for "farlig nynazisme", så kan de virkelig ikke kalles det. Jeg nekter å tro at det finnes noen organiserte militante nynazistgrupper i Norge i det hele tatt. Nordmenn har det med å bare ha det i kjeften.

Hvis dere er redde for etnisk rensing, vold, drap og faenskap er det nok ingen fare over hodet.

Derimot har Russland et stort problem med voldelige nynazister, og et hundretalls rasistisk motiverte drap på innvandrere de siste årene.

 

 

 

Så det er ingen fare. Venstre har prøvd desperat å holde seg over sperregrensa, og de er et rimelig stort og etablert parti. Hvordan skal et amatørparti bestående av så og si uutdannede personer uten politisk erfaring kunne vinne makt? Jeg tror ikke før jeg får se det.

Lenke til kommentar
Norgespatriotene er en tragisk gjeng med taperske egoister. Dessuten hjemmesiden deres er full av faktafeil. Blant annet står det at islam ikke er en religion. Det er feil, Islam er en religion.

Nå har de vel aldri uttalt at Islam ikke er en religion. Det de har uttalt er at de ikke anerkjenner den. De kaller den i så måte en politisk ideologi.

 

Vi anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. Islam er Europas farligste fiende. NorgesPatriotene vil imidlertid understreke at vi respekterer islam i andre deler av verden. Men her i Europa er islam uforenlige med våre verdier, skikker og kulturarv.

Er dine tanker forresten noe bedre en deres? Du kaller de " taperske egoister", du stigmatiserer og forhåndsdømmer på lik linje med Norgespatriotene. Du kommer også med faktafeil i eget utspill, da du etter mitt inntrykk ikke har satt deg godt nok inn i saken.

Lenke til kommentar
Nå har de vel aldri uttalt at Islam ikke er en religion. Det de har uttalt er at de ikke anerkjenner den. De kaller den i så måte en politisk ideologi.

Og hva skal så det bety?

 

Er dine tanker forresten noe bedre en deres? Du kaller de " taperske egoister",
Grunnen til at jeg kaller de egoister er at jeg mener de står for en svært lite real politikk overfor de som gjerne har det tøffest i vårt samfunn/verdenssamfunnet.

 

du stigmatiserer og forhåndsdømmer på lik linje med Norgespatriotene. Du kommer også med faktafeil i eget utspill, da du etter mitt inntrykk ikke har satt deg godt nok inn i saken.

Jeg har lest en del på hjemmesiden deres, og mener derfor at det ikke er forhåndsdømming.

 

Faktafeil? hvor?

Lenke til kommentar
Norgespatriotene er en tragisk gjeng med taperske egoister. Dessuten hjemmesiden deres er full av faktafeil. Blant annet står det at islam ikke er en religion. Det er feil, Islam er en religion.
Jeg har lest en del på hjemmesiden deres, og mener derfor at det ikke er forhåndsdømming. Faktafeil? hvor?

Det ligger en faktafeil i din antydning i at Norgespatriotene ikke anerkjenner Islam. De gjør de, men ikke som religion. Det betyr akkurat det jeg uttaler.

 

Vi anerkjenner ikke islam som religion, men ser på islam som en politisk ideologi som har som uttalt formål å få verdensherredømme. Islam er Europas farligste fiende. NorgesPatriotene vil imidlertid understreke at vi respekterer islam i andre deler av verden. Men her i Europa er islam uforenlige med våre verdier, skikker og kulturarv.
Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Hva i all verdens land og rike betyr det? Er islam en religion i andre deler av verden? Eller er politisk islam okey for NP i andre deler av verden? Hva mener de? Hvem har uttalt på vegne av den politiske ideologien islam at islam(sic) har som mål å få verdensherredømme? Detter er jo fullstendig absurd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...