Gå til innhold

Norgespatriotene stiller stortingsliste! 0,7% oppsluttning på ny måling. Et godt initiativ? (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Og jeg synes som alltid det er et godt prinsipp, med eller uten fnytter. I den offentlige ordveksling blir slike gupper avkledd og marginalisert. Det er på bakrommene de kan spre sitt budskap uimotsagt til svake sjeler.

 

Det er derfor de alltid vil være stedsbundne, de er nødt til å spre sitt budskap personlig for at folk flest skal bite på. Hvorfor det akkurat skal være i Vestfold har alltid fascinert meg, men det er vel der de fikk sitt første lille fotfeste for 30 år siden, og siden har de lekt Tordenskjolds soldater fra sine bastioner rundt Bastøyferjas vestre anløp...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[...]Og så har du regnet ut fra antall stemmeberettigede. Nå var valgoppslutning på bare 70%, og dermed havner NP på ca. 0,00007%.[...]

 

Siden NP vel ikke stillte med liste i hele landet er det vel litt urettferdig å bruke alle landets stemmeberettigede. Er vel ca. 170.000 stemmeberettigde i Vestfold så da har de fått en slapp promille av mulige stemmer, fremdeles lite og langt uder 0,7% men litt mer enn 0,00007% :)

Men så er gjerne vestfold det fylket hvor størst andel av befolkningen har lyst å stemme på NP. Her hvor jeg bor er det ingen som har hørt om dem engang.

Lenke til kommentar
Det var en haug med ytringsfrihetsfundamentalister som holdt seg for nesen og signerte valgsøknaden til patriotene, av "prinsipp".

 

Og det viser seg at disse "fundamentalistene" som har lyst å unngå bruk av sensur, i motsetning til visse andre, hadde rett. Når partiet får profilere seg selv, så ser folk hvor latterlig dette er.

Greia med Norgespatriotene er at det er et enmannshow med en skrotnisse uten sosiale antenner i førersetet. Hva skjer neste gang det dukker opp et slikt parti, bare med en karismatisk leder? Er det greit å være med på å gi et slikt parti en talerstol av prinsipp? Det handler ikke om å sensurere noen, det handler om å ikke gi dem mer oppmerksomhet enn nødvendig.

 

Det er greit at argumentasjonen deres blir destruert i møte med offentligheten, problemet er at det ikke nødvendigvis går inn på de som blir rekrutert til galskapen.

 

Som sagt, de kan gjerne eksistere for min skyld, og oppfyller de kravene så må de gjerne stille til valg, men jeg ville aldri hjulpet dem med å oppfylle kravene.

Lenke til kommentar
Greia med Norgespatriotene er at det er et enmannshow med en skrotnisse uten sosiale antenner i førersetet. Hva skjer neste gang det dukker opp et slikt parti, bare med en karismatisk leder? Er det greit å være med på å gi et slikt parti en talerstol av prinsipp? Det handler ikke om å sensurere noen, det handler om å ikke gi dem mer oppmerksomhet enn nødvendig.

 

Det er greit at argumentasjonen deres blir destruert i møte med offentligheten, problemet er at det ikke nødvendigvis går inn på de som blir rekrutert til galskapen.

 

Som sagt, de kan gjerne eksistere for min skyld, og oppfyller de kravene så må de gjerne stille til valg, men jeg ville aldri hjulpet dem med å oppfylle kravene.

 

Vel, etter det jeg har forstått er det mange som ønsker å forby et slikt parti. Det var forsåvidt det jeg argumenterte for. :)

 

De tabloide mediene vil nok alltid fokusere litt på et slikt parti, men uavhenig hvor karismatisk lederen er, så må de moderere seg kraftig for å komme i maktposisjon. Det er dagens FRP et flott eksempel på. Forskjellen fra ALP til dagens FRP er enorm.

 

Rødt hadde i år ca 35 000 stemmer. Og de fikk ikke èn kandidat inn på tinget. Veien frem er så lang at NP med sine Tordenskjoldsoldater (ref TWFA) har ikke sjangs. Se bare på den eksponeringen Rødt har fått i media.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke redd for at et slikt parti skal komme i noen maktposisjon, jeg er redd for at de skal kunne rekruttere masse ungdom til det "patriotiske" miljøet. Vi har stort sett vært avskåret fra voldelige nynazistiske miljøer i Norge (med noen unntak), men det betyr ikke at vi for evig er vaksinert mot den slags. Derfor ser jeg ingen grunn til å være med på å gi slike partier en plattform.

Lenke til kommentar
Det var en haug med ytringsfrihetsfundamentalister som holdt seg for nesen og signerte valgsøknaden til patriotene, av "prinsipp".

 

Og det viser seg at disse "fundamentalistene" som har lyst å unngå bruk av sensur, i motsetning til visse andre, hadde rett. Når partiet får profilere seg selv, så ser folk hvor latterlig dette er.

Greia med Norgespatriotene er at det er et enmannshow med en skrotnisse uten sosiale antenner i førersetet. Hva skjer neste gang det dukker opp et slikt parti, bare med en karismatisk leder? Er det greit å være med på å gi et slikt parti en talerstol av prinsipp? Det handler ikke om å sensurere noen, det handler om å ikke gi dem mer oppmerksomhet enn nødvendig.

 

Det er greit at argumentasjonen deres blir destruert i møte med offentligheten, problemet er at det ikke nødvendigvis går inn på de som blir rekrutert til galskapen.

 

Som sagt, de kan gjerne eksistere for min skyld, og oppfyller de kravene så må de gjerne stille til valg, men jeg ville aldri hjulpet dem med å oppfylle kravene.

 

F eks om jeg skulle laget et basert på http://en.wikipedia.org/wiki/Natalism#Egoistic_natalism mener du? F eks kun sent utenlandske menn ut av landet/hindra at dem kom inn og hatt fri innvandring av kvinner så lenge de ikke får barn med utlendinger. Ikke noe rasistisk med det iallefall.

Lenke til kommentar
Norgespatriotene avvikles. De legger ned. Les saken.

 

Var ikke kampen verdt å føre?

 

:hmm:

 

Var mye JEG der...hehe

 

Selv likte jeg denne godt;

Jeg er sjokkert over tiltaksløsheten til det norske folk. På bakgrunn av myndighetenes fulle psykiske kontroll over innbyggerne, kan jeg til en viss grad forstå frykten for aktivt å engasjere seg i kampen. Jeg har derimot ingen forståelse over den manglende viljen til anonymt å støtte økonomisk personer som faktisk tør å ta denne kampen åpent. Det er kun to ord som er dekkende for den slags opptreden, feighet og forræderi. Ser man galskapen og allikevel ikke er villig til å stille opp på noen måte, er denne feigheten og forræderiet så ille at ord ikke finnes.

 

Eller at han ser seg selv som inkarnasjonen av Sophie Scholl m.fl.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar
Jeg er ikke redd for at et slikt parti skal komme i noen maktposisjon, jeg er redd for at de skal kunne rekruttere masse ungdom til det "patriotiske" miljøet. Vi har stort sett vært avskåret fra voldelige nynazistiske miljøer i Norge (med noen unntak), men det betyr ikke at vi for evig er vaksinert mot den slags. Derfor ser jeg ingen grunn til å være med på å gi slike partier en plattform.

Jeg tror fortsatt på at nazisme og lignende politiske retninger vokser vel så godt i fuktige og mørke kroker som i sollys på åpne plasser. Der kan man i det minste si dem imot. Men jeg ville aldri gå på akkord med mine moralske og etiske standpunkter og hjulpet dem med å stille til valg. Ytringsfriheten er som jeg pleier å si friheten til å ytre seg, ikke at noen skal være pliktig til å skaffe deg en talerstol...

 

I så måte blir NP et paradoks, i og med at de i forhold til størrelse kanskje sikret seg mer ytringsplass enn andre ved å henvise til ytringsfriheten og appelere til liberalernes prinsipper. Hvis alle enmannsorganisasjoner skulle få stille til valg her i landet så kunne man like godt fjernet regelen med 500 underskrfiter. Ingen av dem hadde forsåvidt blitt valgt uansett.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...