Gå til innhold

Catalyst 9.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd de har renamet CAL-bibliotekene fra amdcal*.dll til atical*.dll i 9.2, ifølge dem selv av marketing-hensyn. Det betyr at Stream-applikasjoner som bruker disse bibliotekene direkte ikke finner dem, og det betyr selvsagt ingen ting sammenlignet med hvor viktige slike bortgjemte filnavn er for markedsføringen.

 

Problemet med screen flicker på mange HD4870/1GB (ikke X2), som ble introdusert i 8.12, er ikke rettet, ser jeg.

 

Takk til redaksjonen for en vettug anmeldelse.

Lenke til kommentar

Ingen som føler for å ta en privattest med Fear 2?

 

Om det viser seg å være 300% bedre ytelse så slenger jeg den på med en gang.

 

Edit: Jeg søkte gjennom dokumentene til driveren og fant ingen bekreftelse på 300% bedre ytelse, noen som har trofaste kilder på seg?

Endret av Blomsterbob
Lenke til kommentar
Ingen som føler for å ta en privattest med Fear 2?

 

Om det viser seg å være 300% bedre ytelse så slenger jeg den på med en gang.

XBitlabs har gjort en test av FEAR 2, det er på grunn av at Crossfire støtte er lagt til at de får så heftig økning. Så kjørere du Crossfire eller har ett X2 kort bør denne driveren definitivt legges inn.

For ett enkelt kort er ytelsen den samme som i 9.1

 

http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...92_4.html#sect1

Lenke til kommentar
maskinen går i blåskjerm når jeg booter maskinen med 9.2 driveren. Har prøvd å rense alt mulig. Funker ikke i det hele tatt.
Har samme problemet her, skjermen blir svart under installasjonen og må skru av PCen med knappen. Måtte inn i sikkerhetsmodus og kjøre systemgjennoppretting for å få bootet maskinen igjen.
Lenke til kommentar

Alle med 4870x2 bør være klar over at en bug som var i tidligere drivere er nå tilbake med 9.2 versionen.

 

I 2D modus så skal kortet klokke seg ned til Gpu/Mem: 507/500 på gpu1 og gpu2.

Med 9.2 så kjører Gpu2 på 750/900 etter oppstart noe som fører til at kortet blir varmt og drar mere strøm

 

Denne resetter seg tilbake til 507/500 ved å starte en 3d applikasjon.

Løsningen blir vel å editere en xml for profiler eller starte et 3d program.

 

Ellers så merker jeg ikke noe forskjell mellom 9.1 og 9.2 for mitt bruk.

Lenke til kommentar
Nå skal du være forsiktig med å kaste stein når du selv befinner deg i et glasshus.

Nvidia er selv trege med nye drivere og det kan ta laaaaaaang tid før driveren blir bra nok.

Sliter faktisk enormt med vifteprofilen og stabiliteten til Nvidia driveren personlig , med mindre jeg setter en vifteprofil manualt I rivatuner så vil jeg få hyppige BOD's da av en eller annen grunn det ser ut som at vifteprofilen ikke vil fungere som den skal 50% av tiden.

Hva har Nvidia med dette å gjøre????

Det er dere som nevner Nvidia i denne diskusjonen, ikke jeg...

Hvis jeg ikke kan si noen ting jeg er misfornøyd med hos en produsent som jeg faktisk har to grafikkort fra (HD4870 og Mobility Radeon x600) uten å bli beskylt for å "kaste stein i glasshus" så har jeg ikke noe mer å gjøre i denne delen av forumet.

 

Når det gjelder måten driveren lages på så får du nesten opplyse oss om hvordan dette foregår hos Amd og hvorfor det skulle være så utrolig mye dårligere enn Nvidia sin 2-4 oppdateringer i året. Er du kanskje programmør av drivere selv siden du kommer med denne uttalelsen?

Ja, jeg har vært en driverutvikler, har andre arbeidsoppgaver nå.

Jeg mener at problemet til AMD er at de har for mye fokus på å få ut en ny driver. Nå var 8.12 en veldig god driver. Kjører den selv hjemme. Når 9.1 kom så dukket flere bugs som var i tidligere drivere opp igjen, og ytelsen ble dårligere i mange applikasjoner. Det samme så vi også i fjord fra 8.10 til 8.11. Det kommer også en haug med hot-fixer for å lappe på dette. Jeg tror AMD kunne løst mye ved å slippe driver anhver måned. At en WHQL-sertifisering tar over 2 uker hjelper heller ikke AMD.

 

PS! Siden du nevner Nvidia... De har faktisk kommer med 8 drivere (WHQL) siden Juni 2008.

 

 

Nå var nok min opprinnelige reaksjon til innlegget ditt en innarbeidet refleks pga dine tidligere pro Nvidia innlegg og jeg ser at jeg har kunnet definitivt brukt et bedre ordvalg.

 

Takker for oppklaringen når det gjelder Amd driver slippen, og med en slik argumentasjon så kan jeg absolutt være enig med deg.

 

:)

Lenke til kommentar
bra at hw.no tester og ser på nye drivere, men syns fokuset er stort sett kun på ati drivere. sjelden det er en artikkel eller test av nye nvidia drivere. litt rart i og med at det er en del flere som har nvidia kort. ikke vondt ment til ati brukere :p

 

Mange plasser som Gueu3d.com etc som alltid bruker nyeste driver av nVidia og Ati når det testes drivere. Kanskje du ikkje ser på så mange tester på nettet?

 

Har stadig sett tester av helt nye drivere til nVidia. Men så søker jeg etter det også da.

Lenke til kommentar
bra at hw.no tester og ser på nye drivere, men syns fokuset er stort sett kun på ati drivere. sjelden det er en artikkel eller test av nye nvidia drivere. litt rart i og med at det er en del flere som har nvidia kort. ikke vondt ment til ati brukere :p

 

Mange plasser som Gueu3d.com etc som alltid bruker nyeste driver av nVidia og Ati når det testes drivere. Kanskje du ikkje ser på så mange tester på nettet?

 

Har stadig sett tester av helt nye drivere til nVidia. Men så søker jeg etter det også da.

 

joda jeg vet jo at andre sider har det. klarer å søke jeg og :p men tenkte på hw.no. at hvis dem skal ha fokus på nye drivere, så må dem ta for seg begge produsenter :)

Lenke til kommentar

Catalyst 9.2 kjører GPU nr.2 på 4870x2 i full 3D-klokk som standard. For å få ned temperaturen i vanlige 2D-applikasjoner, må man starte en 3D-app, og avslutte den igjen. Virker også som om temperaturene er høyere over hele fjøla. Tulledrivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...