Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[KJØPT]Har blitt tilbudt en Toyota Corolla. Må bestemme meg på fredag. Rett pris?


jevli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Go morgen :)

Vel ingenting er sikkert før jeg har fått sett den ;) Snakket nettop med han, han kommer hit med bilen i 3-tiden idag.

 

Tviler på at jeg finner samme bilen noe merkbart billigere uansett (gjør jeg det, må jeg uansett reise langt for å se på den eller hente den, så det går ca. opp i opp).

Men jeg skal prute så snart jeg finner noe som kunne vært bedre på bilen. Lakken skal visstnok være strøken og bilen skal være feilfri så blir å teste/sjekke ut hver minste del ;)

 

Forresten, hvor mye årsavgift må jeg betale for denne bilen?

Lenke til kommentar
Ja selvfølgelig vil jeg ha råd.. Er ikke meningen å virke utakknemmelig for svarene jeg har fått, men jeg klarer ikke å finne en billigere løsning for denne bilen. Derfor skal jeg iallefall se på den.

Har ikke sagt at jeg skal kjøpe den enda..

 

Jeg ser ikke helt greia di, du ber om råd, blir frarådet å kjøpe bilen til den prisen og allikevel virker det som om du har bestemt deg for lenge siden. Si i fra neste gang du skal ha bruktbil, jeg selger mer enn gjerne til deg, du virker som den perfekte kunde.

Lenke til kommentar

altså, det finnes utallige billigere og bedre biler, grunnen til at den er dyr er fordi det er toyota, et veldig driftsikkert merke, men som en førstebil er ikke den ideell akkurat.

her er en god en, shit, nesten så jeg hadde skaffa den selv.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16424882

 

enda 2 gode:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16452117

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16495625

Lenke til kommentar

Kjenner mange som har brent seg på sitt første bilkjøp, i tillegg til at det er din første bil. Ikke hast, det finnes mye bra der ute

 

Betalte vel totalt 14000 for min første bil, en golf2 som hadde gått 180000km. Hadde den i 1 og et halvt år og jeg brukte vel kanskje 1500 på deler som måtte fikses. Men alt i alt kom jeg billig ut av det. Fikk til og med 2000kr da jeg solgte bilen!

Lenke til kommentar

simster: Gode tilbud der, ja. Eneste aktuelle der ville vært hyundai'en (siden jeg slipper å reise noe særlig for å prøve/evt. kjøpe den). Men en Toyta er (som du sier) en driftssikker bil. Hvorfor ikke da bruke litt ekstra på en bil som jeg kan spare penger på (ved å slippe å sende den til verkstedet så ofte)?

Men hvorfor er det ikke en ideell førstebil?

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Er vel ikke om det er en ideel førstebil som er casen, er vel mer at du haster deg litt vel mye. Som en sa tidligere, han ville gjerne ha deg til å kjøpe bilen sin, fordi du gir inntrykk av at du har bestemt deg allerede, før du har sett den. Det at selger er så bestemt på prisen også er litt rart, da det er kjøpers marked.

Lenke til kommentar

Uheldig man man være med bilen samme hvem som har navnet sitt på den. En i familien hadde akkurat en slik Corolla du ser på, og det var ihvertfall ingen glansbil. Var en del feil med den, og han syntes ikke bilen var spesielt god å kjøre heller. Veit om flere andre som er misfornøyd med Toyota også. Men generelt er det lite problemer.

Lenke til kommentar

fordi toyotaen er dyr, den koster 35K, og her finner jeg BEDRE biler til 28K, og med tanke på forsikring, og at det er en eldre bil, vil det nok bli høyere kostnader enn for en som er litt nyere og mindre driftsikker. så skal du i den prisklassen ville jeg ikke gått for den selv.

jeg kjøpte en nissan sunny for litt sia til 28 lapper, er forsåvidt min første bil men nå har jeg kjørt i en del år allerede. så siden det er din første bil, og siden du er 18(antar det) ville det vært lurere å skaffe en billigere bil.

husk at hvis du totalvraker en bil til 35K får du ikke noe penger igjen med egenadel, noe som jeg antar du kommer til å ha, svært få førstegangsbiler med delkasko eller full kasko. så skaff heller en bil til sånn 15 eller mindre.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg som har fremstilt det litt feil.

 

Han sier ikke: "Jeg kommer med bilen i ettermiddag så du kan kjøpe den for 33 000,-".

Tonen er mer: "Jeg kommer med bilen i ettermiddag så kan du iallefall se på den og si hva du syns. Jeg vil ha 33 000,- for den."

 

 

Dette kan vise seg å bli mitt livs vanskeligste valg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...