Gå til innhold

Medlemsskap i LO for å få billig forsikring - ettervirkninger?


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter billig forsikring, og har funnet et tilbud hos LO Favør. Problemet er bare det at jeg ikke er medlem av LO, og har av forskjellige grunner ingen behov for det. Spørsmålet er bare om et medlemsskap vil få konsekvenser senere når jeg skal søke ny jobb etc.? Ønsker egentlig bare medlemsskapet for å få fordelene fra forsikringene de tilbyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, du betaler medlemskontingent til kommunist-organisasjonen LO. Herunder gir du politisk støtte til søsterselskapet AP. LO tar en grov fortjeneste i form av høy medlemsavgift. Vi ser jo gjennom deres innblanding i alt i samfunnet, hvilken skremmende makt organisasjonen har. Det går langt utenfor spørsmål angående arbeidernes rettigheter mm.

 

LO er ikke interessert i lavere skatter, heller tvert imot. De er meget interessert i å ha et meget gunstig velferdssystem, noe medlemmene selvsagt skal betale for. De vil ha en lav grense for overtidsarbeid, å bidra til å straffe innsats. Som nevnt gir de en stor pengestøtte til AP hvert år - noe som selvsagt betales av medlemmene. (Det illustrerer også hvor blodig overpriset medl.kontingenten er. Dette er penger medlemmene selv burde råde over/ betale mindre i kontingent.)

 

Alt dette er ikke i arbeidernes interesser! Tvert imot.

 

LO er ikke som andre arbeidstaker-organisasjoner. Jeg vil aldri være medlem så lenge jeg kan slippe. Kunne selv fått gratis innbo-forsikring som student og ferievikar - dette gjennom gratis medlemskap, men takker glatt nei ti tilbudet. (Et tilbud DU som medlem også betaler for.)

 

Men mange er tvunget til å være medlemmer av LO. LO har mange plasser tilsvarende til monopol, å er man ikke organisert i LO - er man første mann til å bli omplassert/sparket ved tvister. Så mange er så og si tvunget til å være medlem.

 

Så tenk igjennom det jeg har skrevet. Tenk igjennom hva du støtter, når du er medlem av LO.

Lenke til kommentar

Da jeg meldte meg ut av LO fant jeg faktisk forsikringer med bedre villkår til en lavere pris. Det er helt seriøse, men ønsker en begrenset gruppe som kunder. Ved oppsigelse av LO-medlemskap prøvde Sparebank 1 å gi meg ett litt dårligere tilbud enn LO-favør hos dem, men da jeg fortalte hvem jeg hadde oppdaget ga de raskt opp salgsfremstøtet.

 

Var mye jeg ikke likte med LO, men da jeg oppdaget at de prøvde å forhandle ned lønnen min var det nok.

 

BTW Det nytter det ikke å sende meg PM, vil ikke at selskapet skal få dårlige kunder. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...