Gå til innhold

Det er forskjeller på kjapphet: Multicom vs Datakjeden


Anbefalte innlegg

Har bestilt fra 2 nettshoper den siste uken, og må si jeg er opprørt over forskjellene.

 

Jeg bruker normalt Komplett, Netshop (hentig oslo samt vanlig post) og PC Utstyr.

 

Denne gangen så brukte jeg Mulicom (handlet der 1 gang for mange år siden) og Datakjeden (kun besøkt butikken i Møllergt for mange år siden).

 

Hos Multicom bestilte jeg 3 type varer, 1 tlf og 2 forskjellige vifter. Alt hadde de på lager. Bestillingen skjedde forrige søndag. Først denne søndagen ble varen merket som sendt, og kollinummeret fått melding hos posten. Så den kommer nok til nærmeste postsentral i kveld (Mandag)

 

Bestilte ny pakke hos Datakjeden i går kveld, også det søndag. Der var det ett tastatur og en mus, som har bestilling hos de fleste andre nettshoper jeg fant, så jeg regnet nesten med det her også, selv om det stå de hadde de på lager.

 

Der ble orderen satt til sendt nå i dag, tipper den blir sendt ut i løpet av dagen eller tirsdag.

 

 

Synd at det skal være så stor forskjell på effektiviteten. Har null peiling på hvordan lagerene er lagt opp hos de forskjellige. Vet ikke om Datakjeden fortsatt har noe felles med Komplett. Men selv de har normalt ikke vært så kjappe.

 

Det plager meg normalt ikke at det tar ett par dager før orderen er sendt, heller ikke denne gangen, men en uke med alt på lager syntes jeg blir mye. Men det kan jo ha vært mye sykdom osv inni bildet her.

 

Men det frister jo ikke med Multicom en gang til. Men Datakjeden får i hvertfall pluss i margen.

 

 

Noen andre som har erfaring med Multicom sitt sende skjema? positivt eller negativt? (Også for Datakjeden selvfølgelig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

muticom bruker fjernlager. Så når du bestiller varer de ikke har sentralt bestiller de varen fra norek(komplett)eller hattelco(ps.no) mulig andre de samarbeider med. De sender varene til multicom, så blir de vel pakket på nytt og sendt til deg:)

 

derfor tar det litt lang tid, hvertfall det jeg har fått med meg!

dumt de ikke opplyser om fjernlager

Endret av rieg
Lenke til kommentar

De burte absolutt hatt merking med fjernlager slik Netshop gjør. Men folk bestiller kanskje mindre når det ser ut til at de ikke har det på eget lager.

 

Så at pakken fra Datakjeden ble sendt fra GNT Norway, og med Schenker transport. Kommer den da på døren eller på postkontoret? Bestilte service pakke, så jeg regner med å hente den på posten (som normalt)

Lenke til kommentar
De opplyser om at det kan ta opp til 5 dager å effektuere ordren. Men det er etter at man har bestilt.
Levering:

 

Multicom tilstreber å levere bestilte varer så fort som mulig. Normalt sendes bestilte varer innen ca 5 virkedager etter bestilling hvis alt er tilgjengelig.

Jeg trengte ikke bestille noe for å få lese salgsbetingelsene. Trengte ikke en konto hos dem en gang.

Lenke til kommentar
Multicom er treige, tok vel 5 dager før dei sendte ein pakke (lagervare når eg bestilte), dårlig!

Hva er dårlig med det? De opplyser jo om at det kommer til å ta så lang tid.

Opplyser om at det KAN ta så lang tid, håper jo at når samtlige varer er lagervare, at det ikkje gjer det...

De sier det er normalt. Du kan jo ta deg bryet med å lese det de skriver.

Lenke til kommentar

Det er dessverre svært få av webshopene som har eget lager i dag. Disse samler ordre om du skal ha mer på sitt eget pakkemottak før du får dem. Enkelt ordere sendes som regel direkte fra grossist.

 

De er kanskje noen kroner billigere (man langt fra alltid!). Så jeg for min del har kun mine faste jeg handler hos, så lenge de har det jeg skal ha.

 

Komplett, psdata, og netshop er mine faste, der du vet at det som er på lager fås innen rimelig tid.

 

Jeg valgte selv Amentio på en ordere nå, og venter fortsatt over en uke på "lagervare".

Lenke til kommentar
De burte absolutt hatt merking med fjernlager slik Netshop gjør. Men folk bestiller kanskje mindre når det ser ut til at de ikke har det på eget lager.

 

Så at pakken fra Datakjeden ble sendt fra GNT Norway, og med Schenker transport. Kommer den da på døren eller på postkontoret? Bestilte service pakke, så jeg regner med å hente den på posten (som normalt)

 

Nå, Netshop tuller kraftig med fjernlageret sitt selv, feks jeg har en ordre inne med blandt annet Creative Gigaworks t40 II og selv om fjernlageret er bekreftet til 2 stykk og beregnet tid er 1-3 dager så har jeg fått ordredato 4.3.09

Bestilte varene den 17Februar.

Dvs, ingenting er sendt enda, har sendt epost så vi får se hva de svarer.

Lenke til kommentar

Husk at fjernlageret betjener mange underleverandører. Så hvis de har/hadde 2 inne, så kan det jo ha vært 2 som kom deg i forkjøpet.

 

Men fjernlageret til Netshop er ikke helt å stole på nei.

 

Men det kan jo hende de venter på at flere skal ha fra samme leverandør slik at de slipper med billigere porto, da venter de kanskje ett par dager ekstra.

 

Min bror ventet 3 måneder på en TV fra dem, som først sto på fjernlager, så ikke, osv. Men denne var på vei ut av markedet uansett, og fjernlageret til Sony ligger i Danmark, så de betjener hele Skandinavia. Det norske lageret som var lite, ble lagt ned for noen år siden. når er det kun en mellomstasjon.

Lenke til kommentar

Har nok forståelse for det ja, men det er generelt misvisende å gi en antatt leveransedato på webisdene deres når realiteten er noe annet. Da kan man spare seg for å skrive antatt leveringsdager og heller skrive fjernlager : bestillingsvare eller noe lignende.

 

Er ikke første gangen det skjer heller, men heldigvis så har jeg ikke noe hastverk denne gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...