Gå til innhold

Lysende tastatur fra OCZ


Anbefalte innlegg

Jeg synes Logitech Illuminated med norsk layout et det beste på lang tid. Ikke minst er belysningsn så diskre at det bare virker som om skriften blir hvitere (<3)

 

Dog er det nesten umulig å få tak i et bilde med norsk layout, men herligere tastatur har jeg ikke opplevd til dags dato. Det er drømmetastaturet for meg med helt korrekt layout. Eneste er at ledningen er så tynn at man nesten blir litt nervøs av det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
synest dette fra razer ser pent ut, men var de pengene og betale det med da :D

 

Har det der, syyykt digg å skrive på! Men det har ingen macro-taster (hvis du vil ha macroer må du programmere om standard-tastene, noe som forsåvidt fungerer helt fint) og anti-ghostingen fungerer dårlig. Dessuten blir det veldig fort stygt pga. fingermerker. Hvis du først skal bruke så mye på et gaming keyboard, burde du kanskje vente på Roccat Valo (hvis det blir så bra som det ser ut som da).

Lenke til kommentar

Ser fint ut det tastaturet der, men kun multimediataster for et tastatur rettet mot gamere?

Lysende tastatur kan være kjekt det ja, for å se hvor tastaturet er... :p Når det kommer til å finne riktig knapp er dette noe alle som vil akseptere å bli kalt "gamere" klarer i et fullstendig mørkt rom selv med over 1 i promille :p Hvis man må kikke vekk fra skjermen for å finne den tasten man skal trykke i noen som helst sammenheng detter man automatisk ned fra et nivå som vil bli akseptert som seriøs gamer (på høyere nivå skal man ikke engang tenke over plasseringen av tastaturet, eller at man trykker tastene, det skal gå underbevisst ut fra hva man ønsker å gjøre). Lyset fra skjermen er normalt nokk til å finne ut hvor mus og tastatur er. Taster med bakgrunnsbelysning går mere på kulhetsfaktor. Selv er jeg veldig fornøyd med den behaglige orange bakgrunnsbelysningen på mitt G15, som er på et nivå som ser hvitt ut i dagslys.

 

Dette ser ut som et fint tastatur for casual gamers, eller kanskje de som er mye på lan, som synes det er kjekt med multimediataster.

Lenke til kommentar
For øvrig ser jeg ikke poenget med opplyste tastatur. Hvem ser på tastaturet når de skriver?

Jeg er vel ikke 1337 nok jeg som ser på tastaturet for å skrive blant annet tegnene: @£$€{[]}#¤%&/()=?`\'¨^;:|§. ;)

Seriøst? Nå ble jeg alvorlig rystet Simen1 :ph34r:

Jeg trodde du var et slikt teknologisk multigeni alà DaVinci som skrev touch før du begynte på skolen, og kunne programmere uten å ha skjermen tilkoblet :p

Kanskje det bare er jeg og noen få andre (ca 5% av forumet?) som skriver uten å tenke på at vi har et tastatur under fingrene?

Jeg ser forresten at tastaturet her er rated til 5millioner tastetrykk pr tast. Etter et kjapt overslag sier det meg at tastene WASD ville dødd ved mitt bruk før garantiperioden på 2 år :p

I snitt 20-30 trykk på WASD pr minutt, ca 240-300 minutter om dagen, 365 dager i året = 1.752.000-3.285.000 tastetrykk i året. Hvis du regner tiden W blir holdt nede så er det 20-50% av tiden, og AD med flest trykk.

Og det var morgenens off topic ;)

(jeg kom akkurat til å kikke på tastaturet på laptoppen min, alle tastene er gloss blanke, bortsett fra 1 2 3 4 w a s d shift ctrl og venstre-midt av space... hmmm... jeg _LURER_ på hva DET kommer av :innocent:)

 

(EDIT: Noen som forresten ANER hvor mye bruk en logitec MX518 tåler? 4 år med 5++ timer om dagen i bruk (i snitt), og èn musefot og logitec logoen slitt vekk (det er bare en grå running der nå), saken funker fortsatt like bra :thumbup: )

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Jeg skriver forholdsvis mye, men jeg benytter meg ikke engang av standard touch. Jeg bruker min egen 3-4 finger metode som av og til gir litt småfeil men som regel går nesten like raskt som tradisjonell touch. Spesialtegn gidder jeg aldri å huske og bruker samme metoden som Simen1 på det. Dog hender det ofte at jeg bruker "alt+asciikode" istedet som kan være enklere i mange tilfeller.

 

Guskjelov hadde jeg aldri noe stort ønske om å bli sekretær og klarer meg fint uten 1337-touch.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg skriver forholdsvis mye, men jeg benytter meg ikke engang av standard touch. Jeg bruker min egen 3-4 finger metode som av og til gir litt småfeil men som regel går nesten like raskt som tradisjonell touch. Spesialtegn gidder jeg aldri å huske og bruker samme metoden som Simen1 på det. Dog hender det ofte at jeg bruker "alt+asciikode" istedet som kan være enklere i mange tilfeller.

 

Guskjelov hadde jeg aldri noe stort ønske om å bli sekretær og klarer meg fint uten 1337-touch.

Når j36 5k41 5kr1v3 1337 5å 5kr1v3r j36 1kk3 70uc4 ;)

¹²³ ☺ ☻ ♥

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...