Gå til innhold

Kjøleskap til kabinett!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å bruke et kjølleskap til kabinett! :o

Men jeg lurer på om det er mulig? om noen har gjort det før?

om det er noe vits? tips.

Har en anelse om at det kan bli kondens som legger seg på komponentene og skaper kortsluttning. noen med tips???

:woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joa, men er det ikke maten i et kjøleskap som skaper kondens da?

det må da finnes noen som har gjort det før? noe med URL?

Det skal bli en server, så jeg har ikke tenkt å dra med den på lan eller noe :p men det hadde vært drit kult da, hehe, gå i kjøleskapet skru fast noen skruer, hente en cola, grandiosa og spill videre :)

Lenke til kommentar

Temaet er tatt opp ørten ganger før. Hver gang har diskusjonen endt med at man finner ut at det ikke er mulig, fordi kjøleskap er laget for å kjøle en ting ned, som da holder seg kald og ikke blir varmet opp hele tiden som er PC vil. Etter hvert vil kjøleskapet gå i stykker fordi det blir overbelastet.

Lenke til kommentar
Jeg har kjøpt meg et minikjøleskap fra Europris som jeg tror går på 12 volt .

Jeg har ikke lagt merke til noe kondens eller fuktighet på det kjøleskapet , bare at den ene viften bråker litt mye.

 

Kondensen oppstår ikke før du plasserer noe varmt inne det.

Gjør noen experimenter de vel.. sleng noe varmt inn, men hold pc´n lang unna foreløpig. Det er ikke sikkert kjøleskapet er kraftig nok til takle en normal pc, og i så tilfelle så vil mengden kondens bli minimal, noe også hele poenget med å ha pc´n blir.

Lenke til kommentar

Bare for å oppklare en liten misforståelse (?) : Kondens oppstår på noe som er kaldere enn omgivelsene. F.eks. på brillene når man kommer utenfra om vinteren. Kondens oppstår IKKE på et (varmt) hovedkort i kulda!!! Kondens oppstår ikke fra 'intet', men fra fuktighet i lufta, dvs. at dersom du klarer å holde kjøleskapsdøra lukket og tettet kabelgjennomføringer o.l. så skal ikke dette være noe problem.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Bare for å oppklare en liten misforståelse (?) : Kondens oppstår på noe som er kaldere enn omgivelsene. F.eks. på brillene når man kommer utenfra om vinteren. Kondens oppstår IKKE på et (varmt) hovedkort i kulda!!! Kondens oppstår ikke fra 'intet', men fra fuktighet i lufta, dvs. at dersom du klarer å holde kjøleskapsdøra lukket og tettet kabelgjennomføringer o.l. så skal ikke dette være noe problem.

 

 

 

La oss late som om du har rett et litet øyeblikk... hva kaller du det tynne laget med is som er på utsiden av Mr. Freeze´n når man tar den ut av frysa?

Det har oppstått siden den var varmere en omgivelsene i frysa.. først blir det kosens.. deretter fryser det :)

 

Men når man holder luft(og dermed luftfuktighet) ute av frysern så vil kondens problemet bli løst.. helt enig i det :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...