Gå til innhold

Hvor stammer "Arne" fra?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://forums.gathering.org/showthread.php?t=3429

 

Wiki:

«Arne» er en intern spøk som har pågått på The Gathering (og spredd seg til andre datatreff) siden begynnelsen av 2000-tallet, der deltagerne roper «Arne» så høyt de kan i kor eller avspilling av sangen «Arne» av Bare Egil Band over høyttaleranleggene. «Arne»-ropingen starter som regel ved at én eller noen få bregynner å rope, hvorpå flerfoldige deltagere som regel følger med.

Det finnes ingen sikre kilder for hvordan «Arne»-ropingen oppsto, men et lite utvalg av populære forklaringer gjengis her:

En kilde sier at en mor til en deltager som het Arne kom med mat til ham, og intercom-anlegget ropte opp navnet hans. Da Arne ikke dukket opp ble navnet sagt over callingen igjen, og endel deltagere følte for å hjelpe til med å prøve å få tak i personen.

En annen kilde sier at en sovepose og annet utstyr ble lånt bort til «Arne», og eieren av tingene skulle ha de igjen, og gikk rundt i Vikingskipet og ropte navnet hans utover hele arenaen gjentatte ganger. Til å begynne med reagerte ingen, men da han gjentok dette, fortsatte det og det har siden vært tradisjonelt å starte en «Arne»-bølge.

Kilder sier også at det begynte med at noen folk ropte på vennen sin, ingen svarte men folk ble etterhvert irritert og ville overdøve ropene. Da en deltager begynte å rope Arne svarte en annen med å rope Arne osv. (TG 2001).[1]

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten.

 

I og med at de på TG pleier å si "Arne Normann, kan du komme til infodesken. Moren din venter på deg", så legger man merke til det. Og når Arne aldri kom, og ble ropt opp gang på gang, så begynte folket å hjelpe til :D Det fortsatte resten av TG. Fikk helt krampelatter når jeg kom tilbake i 2002, og oppdaget at det hadde blitt et fenomen!!

Lenke til kommentar
Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten.

 

I og med at de på TG pleier å si "Arne Normann, kan du komme til infodesken. Moren din venter på deg", så legger man merke til det. Og når Arne aldri kom, og ble ropt opp gang på gang, så begynte folket å hjelpe til :D Det fortsatte resten av TG. Fikk helt krampelatter når jeg kom tilbake i 2002, og oppdaget at det hadde blitt et fenomen!!

 

Det var i 2000, i så fall, for jeg var der jeg også. Det er jo bare helt utrolig hvordan Arne lever videre. Jeg blir nesten rørt hver gang en Arne-bølge vasker over hallen, jeg :b

Lenke til kommentar

Det jeg synes er tragisk er at en faktisk forventer at 5000 nerder skal bare sitte der og spille i all stillhet uten noen som helst form for "artige greier"... ^^

 

Personlig så går jeg glipp av arne bølgen mens jeg spiller siden jeg faktisk bruker headset som ca 90% som klager over støy nivå ikke bruker..

 

Om det er så ille med Arne, la oss rope "Per" istedet :D

Lenke til kommentar

Det er riktig som allerede nevnt over her.

 

Jeg var også der i 2000 og de neste syv årene. Det var over PA-anlegget at en i crewet etterlyste Arne på morens vegne. Husker jeg riktig var dette ordene: "Kan Arne ****** komme til utgangen, der mor står og venter."

 

I 2001 eller 2002 var det på sitt beste. Da kjente man virkelig det dirret i hele hallen når flesteparten skrek Arne av full hals. Så de som synes det er ille nå kan trøste seg med att det var sterkere og hyppigere roping før.

Lenke til kommentar
Jeg var faktisk der i 1999 eller 2000 da det skjedde første gangen. Det var moren som av en eller annen grunn skulle ha tak i gutten.

 

I og med at de på TG pleier å si "Arne Normann, kan du komme til infodesken. Moren din venter på deg", så legger man merke til det. Og når Arne aldri kom, og ble ropt opp gang på gang, så begynte folket å hjelpe til :D Det fortsatte resten av TG. Fikk helt krampelatter når jeg kom tilbake i 2002, og oppdaget at det hadde blitt et fenomen!!

 

Det var i 2000, i så fall, for jeg var der jeg også. Det er jo bare helt utrolig hvordan Arne lever videre. Jeg blir nesten rørt hver gang en Arne-bølge vasker over hallen, jeg :b

 

Elsker sånne tråder. Det kommer alltid fire forskjellige år og ti forskjellige versjoner av hvordan Arne oppsto. Og selvfølgelig var alle der første gangen.

 

/me er sinnsykt frustrert =(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...