Gå til innhold

Lurer på hvilket kort som passer best


gnav

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg planlegger å kjøpe en ny stillegående gaminpc, men klarer ikke å bestemme meg for hvilket skjermkort som er det beste valget. Kommer til å bruke det sammen med en høyoppløselig skjerm (1920x1200).

 

Annet hardware:

 

AMD Phenom II 720 X3

OCZ Reaper PC8500 2x2GB

Asus M3A78-T

Mist 650W

Antec p182

 

Trenger også tips til en god og stillegående kjøler til kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for forslaget. Jeg vil i så fall gå for et 4870-kort. Men jeg tenkte at det kanskje ville bli litt flaskehals i forhold til resten av systemet?

 

Edit1: Jeg finner ikke noen plasser i Norge som selger Iceq4-kjøler. Er dette èn pakke du snakker om, eller 4870 + en kjøler utenom? Hvis et 4870-kort, er det noen forskjell på de forskjellige leverandørene (HIS, Sapphire..)

 

Edit2: Jeg fant det kortet du snakket om på Amentio. Men det var 1k dyrere enn det billigste 4870 kortet. Er vel greiere å heller bare kjøpe et billigere kort og sette på en annen kjøler? :)

Endret av gnav
Lenke til kommentar

Men det er jo 512 MB versjonen. Ser de også har 1 GB kortet til samme pris som Amentio. Jeg skal jo bruke det til en 24" og da er vel 1 GB anbefalt?

 

Er det et alternativ å kjøpe det billigste 4870-kortet en finner, sette på en annen kjøler og klokke det selv?

 

Edit: F.eks. skjermkort + kjøler

Endret av gnav
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...