Gå til innhold

IE6-kampanjen ruller videre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg syns sjølve dette er godt - at dykk pressar ting fram. Men samtidig bør dykk halde sidene opne for IE6. Eg lager alltid seperat CSS (eventuelt broker hacks) heilt til alt fungerer. PNG fiks har Microsoft komt med sjølve, og ellers er det stortsett alltid ein veg å komme seg rundt. Ein broker rektignok masse tid og ressursar på det - men IE6 er ganske vaneleg i bedriftar. Det er ikkje mykje eg har sett av bedriftar enno - men av det eg har sett har dei fleste faktisk hatt IE6. Nokon IE7 - men det er heller dei med Vista. Både på offentleg å privat sektor.

IE er no dårleg, men likevel bør dykk halde dokk for god til å droppe denne. No taper dykk terreng.

Lenke til kommentar
Du glemte noen viktige tager: <ironi> og </ironi>

 

Latterliggjøring er en fin hersketeknikk, men dårlig som argument.

 

Mange bedrifter setter pris på sikkerhet i stedet for. Dette er et etterlengtet og viktig spark bak til både bedrifter og privatpersoner. For deres egen del, for webutviklere og for alle andre som bruker Internett.

 

Og alle større bedrifter har sikkerhet på andre nivåer og det er ikke noe automatikk i at sårbarheter i IE6 nødvendigvis kan utnyttes. Dette til forskjell fra en vanlig hjemmebruker.

 

Andre nettlesere er alternativer siden de også kjører på W2K.

 

Og så er det ikke alle som har anledning til det av mange ulike årsaker. Det bør være grenser for ensidighet og manglende nyansering. Du kan gjerne mene det ikke burde vært sånn (og vi er nok alle enige i at dette først og fremst er ris til egen bak for MS) men litt vilje til å sette seg inn i andres argumenter er å foretrekke.

Lenke til kommentar
For meg er det umulig å bruke IE7, fordi hver jævla gang jeg gjør det så er det garantert at dette vil dukke opp "Internet Explorer har sluttet å virke."

Du burde vite at IE7 ikkje er noko godt alternativ. Litt bettre enn versjon 6, men det er omtrent forskjellen mellom våt hundebæsj og sauelort. Hundedritten setter seg på skoene og gir livet jævlig for deg, mens sauelorten er overkommeleg men umåteleg irriterande og krevar at du går mange omveger.

God forklaring? Nei. Men IE6 sug meir enn Jenna Jameson, tru meg.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Andre nettlesere er alternativer siden de også kjører på W2K.

 

Ja men jeg bruker W2K og akter å fortsette med det på den ene maskinen, og jeg vil ikke bruke noen andre weblesere enn IE. Og da blir en slik sak som dette for dumt i mine øyne.

 

Jeg bruker Netscape Communications for å surfe på nettet og synes det er svært lumpent av hw.no og resten som ikke investerer mye tid og penger på å gjøre siden kompatibel med min nettleser. Greit nok at den ikke lengre følger noen standarder og krever betydelig ekstraarbeid for webutviklere, men hva så - jeg må jo få bruke det som passer meg løsrevet fra hvilke konsekvenser det får for andre. At jeg kan laste ned gratis og bruke en langt bedre og tryggere nettleser endrer ikke på det - hører dere hw, jeg forventer at dere fikser dette!!

 

 

(Merknad for de litt trege; spøk)

Lenke til kommentar
Andre nettlesere er alternativer siden de også kjører på W2K.

 

Ja men jeg bruker W2K og akter å fortsette med det på den ene maskinen, og jeg vil ikke bruke noen andre weblesere enn IE. Og da blir en slik sak som dette for dumt i mine øyne.

Hvorfor vil du ikke bruke en nyere og sikrere nettleser enn IE da? Jeg forventer at du har en god grunn til dette.

 

Jeg tror det er trygt å si at IE9 kommer til å være dårligere enn IE6.
Det er flere som er i det humoristiske hjørnet i dag ser jeg ;)
Lenke til kommentar

Kjempeflott initiativ at store sider har begynt å si i fra til IE6 brukere. For oss som driver små sider tror jeg det er litt mer risky å slenge opp slike advarsler, siden det er større sannsynlighet for at brukeren vil gå til en annen side i stedet. Med VG, Amobil o.l. gjør det, har man ikke lenger noe særlig valg ;)

Lenke til kommentar

Hva med å droppe all nettleser-spesefik tilpassning og konsekvent bare bruke allment aksepterte webstandarder? (i alle fall der det er mulig). Hvorfor skal tek.no jobbe ekstra for at folk skal kunne forbli ignorante? De fleste som klarer å surre seg inn hit burde klare å oppdatere en nettleser, eller skaffe seg ny.

Det blir kanskje en tankevekker for de som bruker utdaterte nettlesere, eller nettlesere uten støtte for webstandarder.

Lenke til kommentar

Kva er fordelen med å advare mot bare IE6 når IE7 er så og si IE6 med nytt skin og små bugfikser.

 

Javascript er så og si likt! setAttribute() har framleis store bugs og skal ein ha dynamisk CSS som fungerer på alle browsere så må ein bruke element.style.cssText = "csskode"

For each løkker, Iteratorer og fleire catch i try/catch statements er ikkje støtta pluss MASSE MEIR!

Margin/padding er heilt tullete i begge to og opacity må bli gjort på Microsoft måten.

 

Den store forskjellen mellom dei to browserane er position:fixed, negative posisjonsverdier og alpha kanal til PNG bileter. Dei andre er små filleting som ein også finner i Firefox, Safari og Opera.

 

Støtter du IE7 så kan du like godt støtte IE6, så forsvinnandes liten er forskjellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...