Gå til innhold

Bytting av øvelser i treningsprogram


Anbefalte innlegg

Poenget er at jeg er en gutt på 16 år. Mine foreldre betaler alt av brød her i huset. Men når det kommer til ting som kommer "ekstra" som jeg egentlig "ikke trenger" må jeg betale det selv. Det er slik min mor ser på saken. Både hun og min far er litt imot bruk av pulver etc.

 

Så brødprisen er irrelevant :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tjener 17000 i året på en deltidsjobb, men alt koster penger. Å bruke halvparten av lønnen på protein er ikke noe som appellerer veldig.

 

Kreatin er veldig billig, der går det med kanskje 200,- i året. Tar jeg 90+ blir det 4000,- i året på det. Karbohydrater kommer i tillegg.

 

Men så er det det uendelige spørsmålet om effekten rettferdiggjør kronene...

Lenke til kommentar

Melk er en sikker vinner. Det er ikke nok protein som sikrer deg sukess når du skal begynne med vekttrening, men nok kalorier. Kan spise 250 gram protein om dagen men hjelper lite om du ikke er i kalorioverskudd. Derfor er det lurt å få i seg mat som inneholder mye næring og mye protein. Ved å drikke melk får du i deg balanserte måltider med mye næring på en enkel og behagelig måte. Ved å legge til 3 liter melk om dagen får du 100 gram protein og opp mot 2000 kalorier (litt avhengig av hva du bruker pengene dine på). Med det fundamentet er det så å si umulig å få i seg for lite næring om du spiser normalt for øvrig. Da er det bare treninga som gjenstår for at du skal oppnå det du vil. :thumbup:

Lenke til kommentar

Er mer kalorier også da. Må tenke på kaloriene også, som Ingar sier. Sliter fremdeles litt med å komme i overskudd tror jeg. Mulig at karbohydatpulver blir eneste løsningen.

 

Siden vi begynte å snakke om melk kan jeg forøvrig nevne at jeg drikker ganske mye melk, ca. 1l om dagen (en halv liter på hver shake) pluss et glass til hvert måltid hjemme.

 

Altså, det som hadde vært enklest, ville vært å tatt noe én gang om dagen som sikret meg kalorioverskuddet. Et eller annet, som gir mye kalorier. Noe jeg slapp å liksom legge til hvert enkelt måltid etc.

Lenke til kommentar

Atkins er ikke bra nei, selve teorien fungerer.

Lav karbo og fett eller høy karbo og lav fett kommer an på insulinresponsen. Om man blir trøtt eller energirik av å spise karbohydrater er måten man finner ut hvilken diett som man fungerer best på.

 

Selvfølgelig skal man spise sunt fett på atkins teorier, men da blir ikke dietten like spennende.

Bodybuildere som bruker høyfett-metoden(atkins) spiser ikke på burgerking nei som dietten høres ut som, det er det bare de godtroende tykke menneskene som gjør pga dietten sier så.

 

Atkins sa også at man kunne spise så mye man ville på dietten hans uten å legge på deg, det er fysisk umulig.

Det viser heller hvor mye han kunne om kroppens funksjoner.

 

I forskiningen på mettet fett og atkins brukte de disse :

kaprylsyre ,kaprinsyre og stearinsyre som ikke øker kolestrolnivået.

Hvorfor velge ut de 3 når man like godt kunne velge

laurinsyre ,myristinsyre og palmitinsyre som faktisk øker kolestrolet?

 

 

Teorien fungerer ja om du har den rette insulinresponsen eller er ekstremt overvektig, og dermed ikke for alle.

Endret av War
Lenke til kommentar

Nå er imidlertid ikke dette en diskusjon om lavkarbdietter, men et spørmsål hvordan trådstarter skal bli stor fortest mulig (om jeg har skjønt tråden riktig). Da er det mye mat og nok kalorier som gjelder. Hmelk er en fin kilde til å få i seg bra med næring, og har vist resultater gang på gang. Fettet har dessuten i flere sammenhengenger vist å ha en positiv effekt på treninga.

 

The difference in the milk drinkers is that THEY GET BIGGER THAN THE ONES WHO WON'T DRINK THE FUCKING MILK.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...