Gå til innhold

Noen fått igjen lappen tidligere?


PowerOfNow

Anbefalte innlegg

Hei,

 

noen her som har mistet lappen og fått den igjen før tiden? (gjelder ikke fyllekjørere)

 

Jeg har en politijurist som absolutt ikke gir etter noen vei og jeg begynner å lete etter tips som kan hjelpe meg på vei.

Har sendt min 4. søknad og fått avslag på alle.

 

og nå trenger jeg å få igjen lappen p.g.a dødsfall i familien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greier ikke å se hvordan dødsfall i familien skal være en gyldig grunn til å få igjen lappen, eneste må jo være vist du har omsorg for en handikappet og er den eneste som har mulighet å kjøre han/henne rundt.

 

De eneste jeg har hørt om som har greid å fått igjen lappen er de som har fått arbeidsgiverene sine til å skrive søknader hvor det står at de må få igjen lappen ellers ryker jobben.. men nå vet ikke jeg om du har en jobb hvor du kan hevde at du må ha muligheten å kjøre bil.

Lenke til kommentar

Vel, nå har det seg at min eldrene mor har nå blitt enke og bor i en 150 år gammel enebolig på "landet". Er mange ting hun trenger hjelp med.

 

Ja jeg er i jobb, og arbeidsgiver har vært med å søke, men politijuristen gir seg helvete.

 

Hadde jeg fyllekjørt den kvelden jeg mistet lappen hadde jeg nok fått to år uten lappen og kunne kjørt den dag i dag.

 

Rettspraksisen henger ikke på greip.

 

Om jeg går 2,5 år uten lappen eller 3 år har absolutt ingen betydning for min lærdom eller den preventive effekten. Juristen har klart å statuere et eksempel nå.

Lenke til kommentar

Personlig tror jeg ikke at politijuristen blir å gi seg faen i hvordan din mor har det, der kommer vel bare argumente om at de eldre har sine alternativer de skal ty til (hjemmehjelp og andre ting som norge ikke er så flink til som de gjerne vil være).

 

Av ren nysjerrighet lurer jeg på hvordan du mistet lappen, for du har jo tydelig skrevet at det ikke var ved å kjøre i fylla. Selvsagt trenger du ikke svare, men det blir å tilfredstille min nysgjerighet.

 

Vist det ikke hjelper med at arbeidsgiver skriver søknad har jeg desværre ikke noen andre råd eller tips å komme med.

Lenke til kommentar

Dette var for fortkjøring. Lånte en litt vel sprek bil og testet på en slette midt på natta. (tørre veier, ingen trafikk, opplyst, bla bla bla..)

 

Selvfølgelig en veldig alvorlig overtredelse, men nå er det snakk om at juristen tar til sunn fornuft, for jeg kan i hvert fall ikke lære mer nå. jeg sykler 365 dager i året nå og blir derfor påminnet denne overtredelsen hver eneste dag. Å i det siste har det somregel vært -15 og snøvær..........

 

Er flere på den lokale politistasjonen som jeg har pratet med som selv syntes jeg bør få igjen lappen nå. Han ene tok en prat med juristen min i dag, men er ikke snakk om å redusere straffen.

 

Selv han som tok meg den kvelden mener jeg burde fått den igjen etter 2 år. Politimesteren på stasjonen skal også skrive en attest for meg som skal oversendes til juristen.

 

Så er kun juristen som er i mot meg nå... Blir å skrive klage til politidirektoratet men det hjelper nok ikke.

Lenke til kommentar
Har også pratet med en som jobber som dommer og hun har fortalt meg at den juristen jeg har fått er en forbanna tulling.... derfor ser det ikke lyst ut.

Son straffen din som en mann du.

Godt at noen ikke ble et offer for din vågale kjøring med bilen....du burde mistet lappen i en mye lengre tid en dette.

Lenke til kommentar
Og det tør du si uten å vite hvor dette var?

 

Det er utrolig at man i mange tilfeller får større straff for fortkjøring enn kjøring med høy promille. Likevel er det nok bare å godta straffen, du har tross alt ikke så lang tid igjen, med tanke på den tida du til nå har sona.

Hvor dum går det ann og bli?

Hva trur du skjer når du kjører f.eks 180-200km på en rett strekning som er belyst, fri sikt og uten biler..men så dukker det opp en grevling eller noen annet dyr foran bilen...hva trur du skjer da a..Skal love deg at det er ikke bare grevlingen som blir ødelagdt.

Utrolig kjedelig for familie og venner nå de leser i avisen at en bil har kjørt ut av veien og truffet et tre og tre personer har mistet livet.

Endret av cmf_Tiger
Lenke til kommentar

Det finnes nok ingen fasit på hvordan du kan få den igjen raskere, det har blitt nevnt noen forslag her som fungerer innimellom. Det skal også sies at det er mange som får arbeidsgiver til å skrive brev, men dette avvises også ofte med at man nettopp derfor bør vise forsiktighet.

 

I og med at du har fått en dom så kan nok juristen sitte der og nekte, men det er klart det er synd man slipper unna med 2/3 av straff i fengsel, mens det ikke finnes noe tilsvarende i slike tilfeller. Men, mister man lappen i 36mnds for for fortkjøring, så har man nok vært litt over grensa. :)

Lenke til kommentar

folk som ikke har mistet lappen så lenge har ingen rett til å uttale seg her : )

 

Ekstra kult å få 32 dager inne (redusert fra 45 dager) når andre som satt for vold/narkotika osv fikk 18 til 21 dager..

 

Å si at jeg skal sone straffen som en mann blir drøyt når jeg nesten har gått 2,5 år uten lappen og har akkurat mistet min far i en drukningsulykke og min mor sitter nå alene på "landet" med oppgaver hun ikke kan fullføre på egenhånd.

Lenke til kommentar
folk som ikke har mistet lappen så lenge har ingen rett til å uttale seg her : )

 

Ekstra kult å få 32 dager inne (redusert fra 45 dager) når andre som satt for vold/narkotika osv fikk 18 til 21 dager..

 

Å si at jeg skal sone straffen som en mann blir drøyt når jeg nesten har gått 2,5 år uten lappen og har akkurat mistet min far i en drukningsulykke og min mor sitter nå alene på "landet" med oppgaver hun ikke kan fullføre på egenhånd.

Trist å høre om faren din.

Men du kunne ha tatt livet av noen med den kjøringen du gjorde. Synes du ikke har noen rett til å synes synd på deg selv. Dette viste du kunne skje når du trykket klampen i bånn.

Lenke til kommentar

cmf_tiger: du kan spare deg om hva som kan skje eller ei. Sånt kan skje uansett hvilken hastighet man har. Poenget er at jeg har lært og trenger førerkortet før den opprinnelige sperrefristen.

 

Slik tråder som dette blir bare flame-ing uansett, men er vel fåtall her som har havnet opp i en slik situasjon.

Lenke til kommentar

At alt kan skje uansett hastighet er kanskje din forestilling, men husk at det er en part til som har noe han skulle ha sagt her, og det er han som sitter på muligheten til å gi deg lappen tilbake. Som politimann opplever man mye dritt, og han har helt sikkert et annet erfaringsgrunnlag enn deg. Jeg kan godt forestille meg at mange av den typen gjerne hadde beholdt lappen din i all evighet om de hadde muligheten. Spørsmålet er om det er mulig å få noen andre til å behandle saken din.

 

At faren din døde er skikkelig trist, men jeg ville ikke prøvd å bruke det i denne sammenhengen. Det er egentlig ikke særlig relevant, og hadde jeg vært fullmektig ville det ikke gjort meg det spor snillere.

Lenke til kommentar
Og det tør du si uten å vite hvor dette var?

 

Det er utrolig at man i mange tilfeller får større straff for fortkjøring enn kjøring med høy promille. Likevel er det nok bare å godta straffen, du har tross alt ikke så lang tid igjen, med tanke på den tida du til nå har sona.

Hvor dum går det ann og bli?

Hva trur du skjer når du kjører f.eks 180-200km på en rett strekning som er belyst, fri sikt og uten biler..men så dukker det opp en grevling eller noen annet dyr foran bilen...hva trur du skjer da a..Skal love deg at det er ikke bare grevlingen som blir ødelagdt.

Utrolig kjedelig for familie og venner nå de leser i avisen at en bil har kjørt ut av veien og truffet et tre og tre personer har mistet livet.

Da tror jeg du vil slite minst like mye som når du treffer en grevling på motorsykkel under lovlig hastighet på 80 km/t. Jeg forsvarer ikke ville hastigheter over grensa, men derimot den strenge straffen. Dum er det tydeligvis flere som er om du ikke klarer se saken fra flere kanter.

 

Nå legger vi denne diskusjonen stille, det er ikke dette tråden er ment til.

Lenke til kommentar

helt riktig. dere klarer ikke å se denne saken fra flere kanter. Klart det er en alvorlig hendelse dette og når det først går galt i den hastigheten så går det veldig galt.

 

og når det gjelder mitt behov, så klarer dere heller ikke se dette fra flere kanter. Dere har kanskje ikke for vane å hjelpe andre i familien skjønner jeg. min far har hjulpet min mor, men det er nå da ikke mulig. kanskje dere ser lyset nå?

 

Den eneste personen som holder meg igjen nå er politijuristen, eller så har jeg to politimenn + stasjonsmesteren (ifgl. advokat) som mener jeg har tatt straffen min.

 

å ja, også en dommer i et annet distrikt mener jeg har tatt straffen min.

 

men juristen står med loven i hånden og jeg lurer på hva som skal til før denne juristen klarer å sette seg inn i situasjoen og faktisk. Jeg lurer på om denne juristen ikke er helt seg selv for han oversendte 4 forskjellige domsavgjørelser som visstnok skulle være tilsvarende min sak. Jeg kjørte for fort. disse 4 sakene omhandlet fyllekjøring og kjøring i narkorus og samtlige endte i ulykke, men alle fikk mildere straff en meg.

 

Er vel ikke meningen at man skal forstå seg på straffene her i landet.

 

Dette er way off-topic, så fint noen kan komme med fornuftig svar, eller så kan hele tråden slettes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...