Gå til innhold

Noen fått igjen lappen tidligere?


PowerOfNow

Anbefalte innlegg

Hmm... går det ikke an å påklage avgjøresen (om å ikke få lappen tilbake) og be om å få den vurdert av en annen ?

 

Trodde da det var normalt i samfunnet vårt at hvis man påklaget noe så var det en annen person, ikke den samme som tok saken 2. gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er svært strenge krav om å få forkortet sperrefrist på førerkort. Dette sier loven om forkorting:

 

§ 40. Forkorting på grunn av etterfølgende forhold.

 

Dersom særlige grunner taler for det, kan politimesteren eller den han gir myndighet forkorte den perioden for tap av retten til å føre førerkortpliktig motorvogn mv. som er fastsatt ved dom eller forelegg, jf. § 33 nr. 1 og 2, jf. nr. 6. Dersom meget tungtveiende grunner taler for det, kan perioden forkortes selv om minstetiden etter lov eller forskrift ikke er utløpt.

 

Bestemmelsen gjelder tilsvarende for sperrefrist etter § 24 a annet ledd og kjøreforbud etter § 35 første ledd.

 

Så noen av dine argumenter holder ikke da dette ikke er tungtveiende nok, du må bare finne deg i å vente de siste månedene.

Vet at det er utrolig bittert, har hatt sperrefrist selv og søkte om forkorting men var ikke mulighet. Behandlingstiden er på 8-12 uker i tillegg, så bare tungvint

Lenke til kommentar

spørsmålet her er hvem som bestemmer hva som er tungtveiende her? Blir nok å ta kontakt med politimesteren i håp om at vedkommende vurderer denne saken ut i fra litt sunnere fornuft og ikke bare paragrafer.

 

En ting er i hvert fall sikkert, og det er at staten har tatt den lette veien når det gjelder å straffe billister. Klart man skal bli straffet når man gjør noe alvorlig i trafikken, men man skal ikke bli straffet hardere enn andre kriminelle (les: vold/narkotika/tyveri o.l)

 

Som et lite tips. Om noen av dere blir stanset av politiet og får beskjed om at det vanker strafferabatt om man skriver under på en tilstålelse, så for all del ikke skriv under på dette. Dette er bare tull og fanteri bare for at straffeprosessen skal bli LETTERE og BILLIGERE for staten.

 

Jeg skulle heller ha kjørt en rettsak slik at jeg fikk litt mer rettferdig behandling av hele saken. Juristen min preserte jo å si at jeg hadde sluppet billigere unna om jeg kjørte i denne hastigheten midt på dagen i dagslys (les: blandt mye trafikk)

 

Shit happens. Straffen er snart unnagjort og jeg har lært. Noe annet jeg har lært er at så lenge man kjører bil så er man kriminell i statens øyner. Skal man ha en klapp på skulderen er det bedre å gjøre innbrudd, hæreverk eller grisebanke noen.

 

Faen meg godt dem ikke plager meg når jeg sykler eller går :):)

Lenke til kommentar
Hei,

 

noen her som har mistet lappen og fått den igjen før tiden? (gjelder ikke fyllekjørere)

 

Jeg har en politijurist som absolutt ikke gir etter noen vei og jeg begynner å lete etter tips som kan hjelpe meg på vei.

Har sendt min 4. søknad og fått avslag på alle.

 

og nå trenger jeg å få igjen lappen p.g.a dødsfall i familien.

 

 

du sliter nok med denne juristen. (jeg har ikke lest alt enda da)

 

men hvor i helvete fort har du kjørt?

 

jeg blei tatt for 150 km i 60 sone. fikk 6 mnd som fotgjenger! og en helsikes bot.

hva gjorde du? 200 i 30 sone??

 

høres vilt ut med så lang tid uten lappen bare for høy hastighet

 

 

edit:

nekte og skrive under og tvinge frem rettssak er ikke alltid så lurt.

en kollega av meg gjorde dette. tapte saken og fikk en dom.

2 år senere skulle han på jobb reise til usa. men nei. nektet innreise grunnet domfellelse.

forkort tid og søke unntak visum. mista jobben sin siden han ikke kun reise, noe som var essensielt for jobben.

Endret av Hillebillys
Lenke til kommentar
Hvor dum går det ann og bli?

Hva trur du skjer når du kjører f.eks 180-200km på en rett strekning som er belyst, fri sikt og uten biler..men så dukker det opp en grevling eller noen annet dyr foran bilen...hva trur du skjer da a..Skal love deg at det er ikke bare grevlingen som blir ødelagdt.

Utrolig kjedelig for familie og venner nå de leser i avisen at en bil har kjørt ut av veien og truffet et tre og tre personer har mistet livet.

 

litt off topic, men må bare få sagt at jeg hater sånne som deg.

Endret av Jan_Erik
Lenke til kommentar
Hvor dum går det ann og bli?

Hva trur du skjer når du kjører f.eks 180-200km på en rett strekning som er belyst, fri sikt og uten biler..men så dukker det opp en grevling eller noen annet dyr foran bilen...hva trur du skjer da a..Skal love deg at det er ikke bare grevlingen som blir ødelagdt.

Utrolig kjedelig for familie og venner nå de leser i avisen at en bil har kjørt ut av veien og truffet et tre og tre personer har mistet livet.

 

litt off topic, men må bare få sagt at jeg hater sånne som deg.

Javel, og hvorfor det?

tenker du er en fjortiss.

Lenke til kommentar
Hvor dum går det ann og bli?

Hva trur du skjer når du kjører f.eks 180-200km på en rett strekning som er belyst, fri sikt og uten biler..men så dukker det opp en grevling eller noen annet dyr foran bilen...hva trur du skjer da a..Skal love deg at det er ikke bare grevlingen som blir ødelagdt.

Utrolig kjedelig for familie og venner nå de leser i avisen at en bil har kjørt ut av veien og truffet et tre og tre personer har mistet livet.

 

litt off topic, men må bare få sagt at jeg hater sånne som deg.

Javel, og hvorfor det?

tenker du er en fjortiss.

 

 

Du tenker alt for mye. Kan ikke bare sitte inne å se på tv heller. Alt er farlig..

 

Jeg er snart 18.

Endret av Jan_Erik
Lenke til kommentar
Hvor dum går det ann og bli?

Hva trur du skjer når du kjører f.eks 180-200km på en rett strekning som er belyst, fri sikt og uten biler..men så dukker det opp en grevling eller noen annet dyr foran bilen...hva trur du skjer da a..Skal love deg at det er ikke bare grevlingen som blir ødelagdt.

Utrolig kjedelig for familie og venner nå de leser i avisen at en bil har kjørt ut av veien og truffet et tre og tre personer har mistet livet.

 

litt off topic, men må bare få sagt at jeg hater sånne som deg.

Javel, og hvorfor det?

tenker du er en fjortiss.

 

 

Du tenker alt for mye. Kan ikke bare sitte inne å se på tv heller. Alt er farlig..

 

Jeg er snart 18.

 

Hehe, er enig med det, men det er lov til og bruke hodet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...