Gå til innhold

Slutt :(


xboxsupport

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei sliter voldsomt med at xboxen ikke klarer å lese plater.

Kan spille en god stund så klikker den å det kommer opp en tekst om at the disc can not be read. Er dette et vanlig problem med xbox?

Dette har pågått siden jeg kjøpte maskinen for 3 år siden.

Er dette garanti sak? Garanti har vell gått ut for 1 år siden?

 

Mvh kim

Lenke til kommentar
Hei, mitt ønske er ikke å få deg opp i problemer, men det er merkelig at MS ikke har lyst til å la supportfolk hjelpe utenom arbeidstid.. Sto det noe konkret der om at jeg har innrapportert problemet?

Jeg er utrolig takknemlig for hjelpen.

 

fordi vi ikke har tid til å dobbeltsjekke kvaliteten eller noe sånt.

 

du har innrapportert det, men ring inn og purr så kan vi se om supervisorne har mer informasjon.

I dag fikk jeg purret så det sto etter, jeg endte opp med en mikkel(?) som skulle ringe meg etter han hadde snakket med det globale liveteamet. Jeg måtte til og med opprette en ny live-konto på samme konsollen for å dokumentere problemet grundig nok.

Lenke til kommentar
Jeg har et lite problem. Min xbox internett adapter ser ut til å være et dårlig ekspemplar. Både på mitt nettverk og en kompis som jeg er med nå, får jeg veldig dårlig signalstyrke. Det er ikke noe galt med nettverket tror jeg, da det står både en PS3, PC og en Macbook Pro med omtrent full signalstyrke. Men på xboxen, får jeg elendig styrke og blir disconnecta fra live hele tiden.

*bump* Blir disconnecta fra live hele tiden. Prøvde med en bærbar pc som nett en liten stund for å teste å da fikk jeg mye bedre signal, så de må nesten være noe galt med med nettverk adapteren. Den skal vel være bedre?

 

 

Prøvd med en annen adapter? Prøvd adapteren på et annet nettverk?

Prøvd å flytte xboxen litt?

 

Om det er noe feil med adapteren, så ta kontakt med forhandleren du kjøpte den av.

 

Signalstyrke:

Noen 2.4 GHz saker i nærheten? (mikrobølgeovner, trådløse telefoner etc)

Noen større metalliske saker mellom xboxen og trådløse?

 

Den nettverksadapteren er kanskje ikke den beste i verden, men den skal fungere helt ok!

 

Ta å test de sakene jeg skrev over bare for å se litt nærmere hvor problemet ligger.

Kan sikkert prøve med en annen adapter i morgen, har en kompis som har en sånn som sikkert kan låne meg den. Har prøvd adapteren på flere nettverk, både med og uten kryptering. Prøvd å flytte xboxa, ja.

 

Nei, skal ikke være noen 2.4 GHz ting i nærheten.

Prøvde med en kompis sin adapter nå, og jeg fikk helt fult signal med den, så da er det nok bare jeg som har fått et litt dårlig eksemplar av den adaptern(?)

 

EDIT: Ser ut til det ikke er bare meg som har problem med adapteren.

Endret av Djupviken
Lenke til kommentar

Dette er vel mer PC problem enn xbox.

Kjøpte VGA kabel til 360'en [Link], det fulgte ikke med en lyd-adapter (RCA phono til 3,5mm jack) derfor kjøpte jeg Denne. Jeg fulgte

.

Så VGA'en skal i skjermen, rød og hvit RCA skal i adapteren så skal 3.5mm jacken på adapteren i Line In i PCen. Har gjort alt det, men ingen lyd, har forresten Creative T6100 lyd anlegg og Realtek HD Audio Manager. Om du/noen har noen aning hva som kan være galt/jeg kan sjekke? Kan ikke sjekke dette før søndag eller mandag så det hadde vært fint om du/dere kunne skrive flere løsninger jeg kan prøve.

Endret av Gunpig
Lenke til kommentar

heisann, super tråd!! jeg har problemer med x-boxlive party, det er 1 venn på friendlista mi som jeg IKKE får innvitert til live-party, privatchat eller spille med ellers så kan jeg gjøre dette med alle de andre jeg har på frienslista mi.. Får bare beskjed om at "can't connect to party" og at "there may be network problems", å når jeg prøver å "join session in progress" får jeg bare at "session is no longer active".. dette skjer bare med 1 venn, å det er selvfølgelig han jeg spiller mest med å dette er fryktelig irriterende. Jeg har vært i kontakt med x-boxlive support å tele2 (som er bredbåndsleverandør), der fikk jeg beskjed om å gå inn på portforward.com å "åpne" noen porter på modemet mitt.. dette har jeg gjort uten at dette hjelper noe særlig, jeg har ett tilgin multimodem å fikk beskjed om å åpne 6 porter, disse het :

tcp-80 udp-88

tcp-3074 udp-3074

tcp-53 udp-53

 

da lurte jeg på om noen hadde noen tips eller noe sånt om hva jeg kan gjøre får å få orden på det her 8-) evt om andre som har vært borti dette problemet å hva de evt gjør\har gjort for å fikse dette problemet 8-)

Endret av ronja123
Lenke til kommentar
Prøvde med en kompis sin adapter nå, og jeg fikk helt fult signal med den, så da er det nok bare jeg som har fått et litt dårlig eksemplar av den adaptern(?)

 

EDIT: Ser ut til det ikke er bare meg som har problem med adapteren.

 

Om adapteren er dårlig, gå til stedet du kjøpte den fra og se om du kan få byttet den der. Dette er noe de skal gjøre i henhold til forbruker-loven. Om de dummer seg med at det er microsofts ansvar så er det bare bullshit, siden utstyret er solgt utenom xboxen ;)

 

Blir butikken veldig kranglig, ta kontakt så kan vi se om vi får fikset det på en måte!

Lenke til kommentar
Prøvde med en kompis sin adapter nå, og jeg fikk helt fult signal med den, så da er det nok bare jeg som har fått et litt dårlig eksemplar av den adaptern(?)

 

EDIT: Ser ut til det ikke er bare meg som har problem med adapteren.

 

Om adapteren er dårlig, gå til stedet du kjøpte den fra og se om du kan få byttet den der. Dette er noe de skal gjøre i henhold til forbruker-loven. Om de dummer seg med at det er microsofts ansvar så er det bare bullshit, siden utstyret er solgt utenom xboxen ;)

 

Blir butikken veldig kranglig, ta kontakt så kan vi se om vi får fikset det på en måte!

Hei, var innom Elkjøp og fikk byttet adpapteren, de va heldigvis ikke kranglete :) Nå funker alt mye bedre. Har spilt mye i dag og har ikke blitt disconnecta en gang. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...