Gå til innhold

Trener, men merker ikke framgang.


kosara21

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har trent en del med kondisjon på sykkel en stund nå, og styrkeøvelser etter det.

Jeg kjører 5min rolig med sykkel først, 10min intensitet, 5min rolig, og tilslutt 10min instensitet. Etter det kjører jeg øvelser for triceps, biceps, bryst og armer. med stropper man har i taket. (Husker ikke navnet i farta)

 

Anyway, jeg merker ingen forskjell. Ikke på kondis, og ikke på magen. Jeg vil ha mer markerte brystmuskler, og vil ha bort fettet på magen.

 

Jeg vurderer å begynne å bruke Cuerrilla Cardio, og kjøre samme styrkeøvelser.

Kanskje jeg spiser feil? Hva bør jeg få i meg?

 

Har et håp om å få mer markerte muskler innen sommeren...

 

mvh.

Endret av kosara21
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
styrketrening... hold på med samme øvelsen til du ikke klarer flere repetisjoner.... vent en time eller to og gjør det samme igjen, så mange som du klarer... gjerne flere ganger om dagen...

 

?

 

Muskler trenger tid til å bygge seg opp, ergo, trene 24 timer i døgnet får du null framgang. Ca 3 balanserte økter i uken skal gjøre susen, med minst 1 dags hvile.

 

Nå vet jeg ikke alderen din, eller høyde osv osv, men får å få synligere magemuskler kan du drive med cardio trening (forbrenning.

 

Sjekk stickyene her, og sjekk Trenings-ABC for nybegynnere m/begreper hos treningsforum.no :)

Lenke til kommentar
styrketrening... hold på med samme øvelsen til du ikke klarer flere repetisjoner.... vent en time eller to og gjør det samme igjen, så mange som du klarer... gjerne flere ganger om dagen...

 

Oppskriften på overtrening eter å ha trent en gang det der :) Kommer til å slite totalt ut nervesystemet. Jeg anbefaler hvertfall:

 

http://www.iform.no/pub/art.php?id=34

 

Da øker du :) Vitenskaplig bevist at muskelbygging skjer innenfor 48 timer etter en treningsøkt, som vil si at det lønner seg å trene ofte. Etter disse 48 timene skjer det nesten ingenting på byggedelen. Tren gjennom hele kroppen 3 ganger i uka, kjør baseøvelser, og 1-2 sett av hver øvelse. Økt noe fantastisk på dette selv. Logisk for meg hvertfall at 2 sett benkpress mandag - onsdag - fredag er bedre enn 6 sett benkpress en enkelt dag i uka. :) Varm godt opp, spis mye god mat (i den forstand sunn!) og husk at det er når du hviler at kroppen bygger seg opp igjen. Good luck, good luck.. :)

Lenke til kommentar
Leste hele artikkelen Tauronicus, mye bra som står. Noe som slo meg, var at det virket som det sto en beskrivelse av RYP-programmet :) Det er bra synes jeg, fordi jeg bruker RYP ;)

 

HST og RYP er akkurat det samme, bare at RYP er en slags videreutvikling av HST. TechNutrition har nok ikke funnet opp hjulet på nytt nei, men dem har nok forbedret systemet litt ;) Har ikke satt meg helt inn i det, var litt å lese, men om en stund så trener jeg nok RYP jeg og ;)

Lenke til kommentar

Merker at jeg sliter litt med RYP... Greier ikke fullføre settene. I dag tok jeg bare 8/10 reps på siste settet (3 sett) i benk, og måtte få hjelp av en fyr for å få den av brystet.

 

Det samme gjelder nedtrekk med smalt grep, greier ikke fullføre settene.

 

Dette bekymrer meg veldig, det er jo en klar indikasjon på at jeg ikke har økt i muskelvekst. På tirsdag skal jeg ta M*1,0, så det skal bli spennende.

_ _ _

 

Fant også ut at jeg har brukt litt feil teknikk på bryst, har hatt et for smalt grep. Er på dag 2 i uke 3, vurderer å ta 10RM på nytt for benk, og eventuelt trekke fra litt.

Lenke til kommentar
Merker at jeg sliter litt med RYP... Greier ikke fullføre settene. I dag tok jeg bare 8/10 reps på siste settet (3 sett) i benk, og måtte få hjelp av en fyr for å få den av brystet.

 

Det samme gjelder nedtrekk med smalt grep, greier ikke fullføre settene.

 

Dette bekymrer meg veldig, det er jo en klar indikasjon på at jeg ikke har økt i muskelvekst. På tirsdag skal jeg ta M*1,0, så det skal bli spennende.

_ _ _

 

Fant også ut at jeg har brukt litt feil teknikk på bryst, har hatt et for smalt grep. Er på dag 2 i uke 3, vurderer å ta 10RM på nytt for benk, og eventuelt trekke fra litt.

 

 

Ikke helt klar, styrke og muskelstørrelse er litt forskjellig. Dessuten kan det jo hende du ikke hadde helt formen den dagen :) Uansett, spiser du nok? Grunnen til at jeg økte så bra var at jeg har spist eventyrlig kjempebra. 4000-4500 kalorier for dagen med kun kjempebra mat. Dessuten sov jeg 8 timer for natten og hadde fri noen uker mellom et par jobber (har friår).

 

450 gram karbohydrater, 300 gram proteiner og 150 gram fett fikk jeg i meg for dagen. Anbefales :D

Lenke til kommentar

Hmm, åssen mat spiste du da? Ærlig talt så har jeg ingen anelse om hvor mye kalorier osv jeg får i meg hver dag. Prøver å spise i alle fall 5 måltider for dagen, med sunn og god mat. Ingen snop, ingen brus, ingen alkohol. Jeg tar tran, og proteinpulver etter trening og av og til ellers også. Tror ikke kosten min er så alt for ille, men hvor mye kalorier jeg får inn vet jeg ikke. Synes det er vanskelig å regne ut, det gjelder proteininntaket også..

 

Skal begynne å ta pulver når jeg våkner, før jeg legger meg, etter og kanskje også før trening. Så da blir det 2 shakes på hviledager og 3/4 på treningsdager.

Lenke til kommentar
Merker at jeg sliter litt med RYP... Greier ikke fullføre settene. I dag tok jeg bare 8/10 reps på siste settet (3 sett) i benk, og måtte få hjelp av en fyr for å få den av brystet.

 

Det samme gjelder nedtrekk med smalt grep, greier ikke fullføre settene.

 

Dette bekymrer meg veldig, det er jo en klar indikasjon på at jeg ikke har økt i muskelvekst. På tirsdag skal jeg ta M*1,0, så det skal bli spennende.

_ _ _

 

Fant også ut at jeg har brukt litt feil teknikk på bryst, har hatt et for smalt grep. Er på dag 2 i uke 3, vurderer å ta 10RM på nytt for benk, og eventuelt trekke fra litt.

 

 

Ikke helt klar, styrke og muskelstørrelse er litt forskjellig. Dessuten kan det jo hende du ikke hadde helt formen den dagen :) Uansett, spiser du nok? Grunnen til at jeg økte så bra var at jeg har spist eventyrlig kjempebra. 4000-4500 kalorier for dagen med kun kjempebra mat. Dessuten sov jeg 8 timer for natten og hadde fri noen uker mellom et par jobber (har friår).

 

450 gram karbohydrater, 300 gram proteiner og 150 gram fett fikk jeg i meg for dagen. Anbefales :D

 

Hvordan synes du dette fungerer?

Veier du 150 kg, med tanke på proteinene du inntar?

Lenke til kommentar

Veier litt over 85 for øyeblikket, hatt influensa/forskjølelse i tre uker så gått ned noen kilo. Målet mitt er å bli hvertfall 100kg, så hvorfor ikke få en god del av kaloriene fra protein? Synes det er mange proteinkilder som smaker godt, f.eks omelett er en sunn favoritt til middag :new_woot: Ellers blir det mye tunfisk i appelsinjuice, protein rundt trening og fisk. Profilen min på iform + litt om kosthold: http://www.iform.no/forum/index.php/topic,52366.0.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...