Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

• Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

• Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
For er det ikke litt ignorant å avvise all eventuell ny kunnskap og erfaring frem mot valget? Det er tross alt det man gjør hvis man alt har bestemt seg i dag.

Tidligere erfaringer og kunnskap om politikeres idioti og holdninger ser jeg ingen grunn til å legge bort, så å bestemme seg for hvilke partier jeg ikke vil stemme på blir lett. Da står det igjen få kandidater, og man har i praksis bestemt seg.

Endret av T.F.T
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig er jeg litt skuffet, jeg tok alle testene, og det beste resultatet ble 60%

wtf, blir vel nødt å lage et eget parti en dag da :(

forøvrig blir det visst ap for meg denne runden.

Skrevet

skuffet av 60% score ? det er ikke alle som oppnår det engang.

nå som AP dilter så mye etter FRP så kan man vurdere FRP seriøs.

dere må ikke glamme at alle patiene skal stemme over de viktige sakene selv om det bare er noen få partier i en regjering

Skrevet

Klart jeg er skuffet. Er jo bare enig med partiet i halvparten av sakene jo! Da er jeg uenig med andre halvparten av sakene deres og da blir det lite å tjene på å stemme på dem.

Nei, eget parti er veien å gå ser det ut som. Om noen år, that is.

Skrevet (endret)

det er mange som tenker slik og da har nesten hver eneste Norman lyst til å danne eget parti.

kanskje du skal vurdere det nye partiet til Steinar Bastesen . han vil jo gi makta tilbake til folket

Endret av elg-elg123
Skrevet

Hvordan tror dere innspillende vil fremme FrP i valgkampen? Tror dere de vinner velgere på islamifiserings debatten den senere tiden, eller vil de tape på den?

Skrevet

Hadde stemt DLF dersom det stilte i Hordaland, men blir vel FrP som beste alternativ.

Fikk disse resultatene på den testen=)

FRP

88,9 %

H

61,6 %

V

61 %

Disse partiene bør du styre unna:

KRF

45,8 %

SP

22,7 %

SV

21,4 %

AP

21,1 %

Skrevet

roberteh:

Ikke for å være pirkete, men regjeringen er ansvarlig overfor stortinget, ikke ovenfor ...

Hvis noen allerede har sagt ifra om dette så bare ignorer den posten her:P

Skrevet

Jeg tolker "Ja, jeg har bestemt meg" som "Jeg har en klar preferanse og planlegger å stemme på det partiet", ikke "ingenting, uansett hva som skjer, kan få meg til å endre mening." Og da er saken klar: ja, jeg har bestemt meg.

Skrevet

venstre og sv ligger nå omtrent på sperregrensen.

hvis det ikke skjer noe drastisk de siste måneden så ser det ut til å bli mindretalsregjering av/med AP , FRP eller høyre som ligger på ca 15 % .

Skrevet (endret)

Det var deilig å se FRP-konferansen fra tønsberg i helgen. De har uten tvil den beste politikken Norge trenger nå. Ta en titt her på FRP TV.

Endret av RevelleR
Skrevet (endret)

Stemmer vel AP. Andre partier jeg kan stemme Venstre eller Høyre. AP, Venstre og Høyre i regjering hadde vært perfekt. Det er lite sannsynlig men det er lov å håpe. Det er historikken som hindre Høyre og AP i å samarbeide. Disse partiene er enige i mye og det hadde vært en fin blanding. Jeg tipper det blir en mindretallsregjering med AP. Jeg tror ikke de rødgrønne kommer til å få over 50% av mandatene og da er det ingen mening for AP og samarbeide med SP og SV.

Endret av Joker91
Skrevet

Sitter enda og vurderer - men som en liten observasjon så synes jeg det er nokså fælt å gå fra min tidligere holdning med "hvilke partier har saker jeg brenner for" og over til dagens "hvilke partier har saker som det må aldri bli noe av".

Det er alltid mye kjekkere å støtte et parti fordi en liker politikken deres, og ikke bare gi støtte fordi en frykter andre partiers politikk.

Skrevet

for meg så hadde det vært perfekt at FRP,AP og kanskje høyre kunne samarbeidet på et saklig grunnlag

det er jo det folket ønsker. problemet her er ar høye og venstre siden nekter å samarbeidde så intens at det går ut over sakene.

litt pussig i grunnen at venstre i Danmark skulle være så lik (ening ) med FRP i Norge .

jeg har hele tiden at venstre i Norge og Danmark var mere lik hverandre

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...