Gå til innhold

Nikon lanserer normalobjektiv i DX-format


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nettop bestilt fra Fotovideo, nå gjenstår bare den ueeeeendelig lange ventetiden :)

Jeg bestillte min AF-S 35 1,8 fra FotoVideo også, den kom på 1 dag! :thumbup:

 

Har hatt den noen dager nå, og er veldig imponert over hvor mye man får for 2 tusenlapper! Spesiellt med tanke på at den eneste konkurenten (Sigma 30 1,4) koster nesten det doble, og er åpenbart mye mer soft, utenfor midten, samt på full blenderåpning.

 

Her et bilde tatt nå nettopp med Nikon D40 på f1,8 (100% utsnitt)

 

post-24264-1237024083_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Hvordan tolker dere testen? Er det bra eller ikke? Usikker på hvor lista legges ved testen.

Bare se konklusjonen i slutten hvis du er usikker ;)

 

Optical Quality: 4/5

Mechanical Quality: 3,5/5

Price/Performance: 5/5

 

Jeg vet bare ikke hva f. eks. 4/5 i optisk kvalitet betyr her. Hva får det vanlige kit-objektivet til D40? Får det også 4/5?

 

boos

Endret av boos
Lenke til kommentar
Hvordan tolker dere testen? Er det bra eller ikke? Usikker på hvor lista legges ved testen.

Bare se konklusjonen i slutten hvis du er usikker ;)

 

Optical Quality: 4/5

Mechanical Quality: 3,5/5

Price/Performance: 5/5

 

Jeg vet bare ikke hva f. eks. 4/5 i optisk kvalitet betyr her. Hva får det vanlige kit-objektivet til D40? Får det også 4/5?

Det er en poengskala fra 0 til 5 som brukes for å gi poeng innen de tre kategoriene. Der 5 er best og 0 er dårligst. 4 poeng på optisk kvalitet er med andre ord ganske bra...

 

Kit-objektivet 18-55mm uten VR har på samme side fått disse poengsummene til sammenlikning...

 

Optical Quality: 3,5/5

Mechanical Quality: 1,5/5

Price/Performance: 4/5

 

Dette er på ingen måte en definitiv fasit på hvor bra et objektiv er men kan gi en pekepinn.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...