Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Hvis c plass er veldig viktig og du vil ungå den typen "hacked" rom og de extra bugs HX version medfører, så kan du f.eks prøve JB1 turborom v3 som har ca. 50 mb fri på c. (Standard JB1 med noen applikasjoner, og plasskrevende filer etc. fjernet)

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har ikke prøvd originalen, men HX2.02 som jeg kjører nå er basert på JB1. Jeg har støtt på et par bugs begge relatert til kinetic scrolling.

 

edit: Samsung sin firmware var ikke mye imponerende etter å ha sett videooverview'en linket til her. 13 MB på c:\ må være en spøk. Jeg har 86 MB på min.

 

Kan godt hende den gjør, men..

Samsung har ikke brukt android før så godt som jeg husker..

Så vi får vente å se, kommer nok til å vere en bug phone til å begynne me :(

Samsung er godt kjent med android. Hørt om galaxy? i7500 og i5700..

 

Denne vil nok slå i8910, men det er bare å forvente. i8910 er en gammel telefon når i8520 kommer.

 

 

På tide å bytte ut mobben nå. Den begynner å bli gammel. Hatt min siden juni. Denne i8520 har bedre skjerm. MYE bedre OS. Bedre video. Og ikke minst innebygget prosjektor. Blir spennende å se.

Lenke til kommentar
i8910 hadde jo hdmi og videoredigering før den ble sluppet. Ikke regn med at i8520 har alle specs'ene intakt når den blir sluppet på høsten..

 

Ser eg bommer litt. Den har 8 mpixel. Og denne har mer RAM minne og litt kjappere cpu i tillegg.

 

Mangen fellestrekk med omnia hd. Men små og store forbedringer over hele linjen.

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar
Motorola Motoroi er også ganske spennende.

 

Android 2.0

 

8 MP Kamera med Xenon Blitz

 

3.7" capacitive skjerm (480 x 854 pixels)

 

720p video inspilling

 

HDMI ut

 

Info video >>

 

 

Den virket også bra. Ekte blits og hdmi er ikke dumt. tror 2010 kan bli et bra mobilår alikevel. Men denne er ikke for europa desverre

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Veldig mangen mobiler med 720p video opptak dette året ser eg. Eg hadde håpet på 1080p. Men men. Ser ut til at alle mobilene har 30 fps og ikke 21 som vår mobb har. Så det er jo bra uansett. Samsung beam er min foreløpig favoritt:)

Android blir brukt mye ser eg. Både fra samsung og htc. gleder meg virkelig til å komme meg unna denne primitive OS'et:symbian s60 5th edition

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Skal det bli ny mobiltelefon så blir det nok en Nokia.

 

Nokia med Symbian^3:

http://www.engadget.com/2010/02/11/nokia-n...pixel-camera-7/

 

Denne har 12MP kamera, 720p/30fps video, HDMI og 3,5" kapasitiv skjerm. For håpe den har en AMOLED skjerm.

 

Blir spennende og se hva Nokia kommer opp med i tredje/fjerde kvartal.

 

Likevel, det er ikke sikkert jeg kjøper ny mobiltelefon med det første. Ettersom min Samsung Omnia HD kostet meg 5800kr og er kun 1 år gammelt orker jeg ikke å legge ut nye 6000kr for ny mobiltelefon så snart.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg med et lite problem...

Jeg prøver å logge meg på webmail (jobbmailen), men etter jeg har tastet inn brukernavn og passord får jeg fløgende beskjed:

Http Status Code: 400

Reason: Http request contains a malformed escape sequence

Dette kommer opp på Opera mobile 10 beta, webbleseren som fulgte telfonen og Diga......

 

Jeg får heller ikke installert aplikasjonen for lotus notes, som støtter symbian os, der får jeg beskjed rett før installasjoen begynner at lotus notes støtter ikke telefon produsenten.....

Lenke til kommentar
Får problem med facebook applikasjonen stadig. Kommer greit inn, men når jeg trykker på de ulike tingene i facebook får jeg iblant følgende feilmelding:

"facebook bad answer from origin server"

 

Noen som vet hvordan det ordnes?

 

Personlig vil jeg si at facebook appen på omniaHD ikke er av de beste, anbefaler sterkt å enten laste ned en ny og bedre en eller rett og slett bruke internett(Symbian ell opera etc)

Jeg selv vill anbefalt Snaptu og facebook applikasjonen der :)

Håper dette hjelper:)

 

Snaptu

http://www.snaptu.com/download

Lenke til kommentar
Er det noen som kan hjelpe meg med et lite problem...

Jeg prøver å logge meg på webmail (jobbmailen), men etter jeg har tastet inn brukernavn og passord får jeg fløgende beskjed:

Http Status Code: 400

Reason: Http request contains a malformed escape sequence

Dette kommer opp på Opera mobile 10 beta, webbleseren som fulgte telfonen og Diga......

 

Jeg får heller ikke installert aplikasjonen for lotus notes, som støtter symbian os, der får jeg beskjed rett før installasjoen begynner at lotus notes støtter ikke telefon produsenten.....

 

Enkelte symbian applikasjoner er signert for nokia (F.eks nokia music express 5800)

Når det gjelder mailen din kan jeg desverre ikke hjelpe deg, anbefaler å sjekke om du kan finne svaret her:

 

I8910 offical forum

http://forums.samsungi8910omnia.com/

Lenke til kommentar
Driver å leker meg med denne mobilen og gps. Når jeg slår på gps så får jeg til tross for at jeg er i Oslo gate ikke digitalisert. Skal den ikke kunne finne gatene eller hvor god/dårlig er dette programmet route 66

 

Når du får denne feilmeldingen betyr det rett og slett at kartet ikke er lagt inn på telefonen. Du kan gjøre dette ved hjelp av sync-programmet som fulgte med R66, eller fra programmet på telefonen. Selv bruker jeg R66 til all GPS lokalisering, både i bil og til beins.

Lenke til kommentar
Driver å leker meg med denne mobilen og gps. Når jeg slår på gps så får jeg til tross for at jeg er i Oslo gate ikke digitalisert. Skal den ikke kunne finne gatene eller hvor god/dårlig er dette programmet route 66

 

Når du får denne feilmeldingen betyr det rett og slett at kartet ikke er lagt inn på telefonen. Du kan gjøre dette ved hjelp av sync-programmet som fulgte med R66, eller fra programmet på telefonen. Selv bruker jeg R66 til all GPS lokalisering, både i bil og til beins.

 

Det stemmer. Gikk akkuratt inn for å oppdatere her med den infoen og ser jeg da hadde fått svar. Fungerte som smurt bare jeg kom meg ut av den betongblokka jeg satt inni:-)

Gleder meg til å teste det ut videre

Endret av nastoisi
Lenke til kommentar
Er det noen som kan hjelpe meg med et lite problem...

Jeg prøver å logge meg på webmail (jobbmailen), men etter jeg har tastet inn brukernavn og passord får jeg fløgende beskjed:

Http Status Code: 400

Reason: Http request contains a malformed escape sequence

Dette kommer opp på Opera mobile 10 beta, webbleseren som fulgte telfonen og Diga......

 

Jeg får heller ikke installert aplikasjonen for lotus notes, som støtter symbian os, der får jeg beskjed rett før installasjoen begynner at lotus notes støtter ikke telefon produsenten.....

 

Enkelte symbian applikasjoner er signert for nokia (F.eks nokia music express 5800)

Når det gjelder mailen din kan jeg desverre ikke hjelpe deg, anbefaler å sjekke om du kan finne svaret her:

 

I8910 offical forum

http://forums.samsungi8910omnia.com/

 

Fant ikke noe nytt info der, men takk.

 

Har du noen tips hva jeg kan gjøre slik at jeg ikke får opp feilmeldingen når jeg prøver å loggge meg på webmailen??

 

Http Status Code: 400

Reason: Http request contains a malformed escape sequence

 

Fungerte med Skyfire, men den nettleseren var ikke spesielt bra på dette....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...