Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har fått til å installere den nye radioapplikasjonen til NRK? Den skal vist nok støtte Symbian, men jeg får bare beskjeden "Støttes ikke". Frykter for at den kun er utviklet for mobiltelefoner fra Nokia.

Det er bare å installere i alle fall.

Funker fint på min HD.

Det er vel slik at de fleste apps er laget for Nokia. Men så lenge de ikke krever signering, så funker de som de skal på andre Symbian telefoner.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke. Jeg har støtt på flere program som vil kjøre på 5800 men ikke i8910.

Du har nok rett. Har drøssevis med apps på min HD, men under install av de fleste fikk jeg advarsel om at telefonen ikke støtter programmet. De aller fleste funker bra allikevel.

Ville bare forklare at NRK`s app går fint å kjøre på HD.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke. Jeg har støtt på flere program som vil kjøre på 5800 men ikke i8910.

Du har nok rett. Har drøssevis med apps på min HD, men under install av de fleste fikk jeg advarsel om at telefonen ikke støtter programmet. De aller fleste funker bra allikevel.

Ville bare forklare at NRK`s app går fint å kjøre på HD.

 

Jeg tror ikke den er laget med øye for touch. De 2 nederste knappene er for små til å kunne trykke på. Å bla mellom kanalene er litt tullete. Må bevege fingeren oppover istedet for sidelengs. Applikasjonen er nok utviklet med tanke på Nokia mobiltelefoner med fysiske taster.

 

 

De 2 midterste knappene virker ikke. Når jeg prøver disse kræsjer programmet.

 

Jeg synes det er ekstremt irriterende at NRK har lagt så lite arbeid i Symbian versjonen og så mye mer på iPhone og Android. De to siste har i tillegg til radio også muligheten for værvarsling(via yr) og trafikkmeldinger.

Lenke til kommentar

Jeg tror det ligger litt i symbians natur. Det har for dårlig bakover- og oppløsningskompatabilitet.

 

Dersom symbian ikke skal visne helt hen i smarttelefonverden, må de ta kraftige grep i nettopp slike problem når de nye symbian^2 og ^3 kommer.

 

edit: Og selv om jeg var positiv til nyere symbian, må jeg si at jeg begynner å tvile etter det jeg har hørt om nyheter med det nye OSet. Fokuset virker å ligge på feil plass. Det er ikke nye fancy funksjoner som er det symbian mangler, grunnmuren må først og fremst bygges solid, slik som OSX. Jeg skulle ønske jeg kunne nevnt android også, men jeg føler også android begynner å gå i samme felle. Det blir for mange android versjoner på samme tid, det burde bare eksistert én.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Men så er i8910 nå også en dyrere telefon.

 

Siste iPhone (3GS) er nok dyrere. Uten abonnement selvsagt. Når den først kom ut ble den solgt for godt over 9000kr, noe som var mye dyrere enn Omnia HD.

Og dersom du hadde gjort litt research finner du ut at i motsetning til vrangforestillingene mange her på forumet tydeligvis har, koster 3GS 32gb totalt 5338,- ferdig opplåst fra operatør, mens 3GS 16gb koster totalt 4338,-

(telekiosken: 3690,- + 129,-/12mnd, ring til telenor og lås opp gratis og du kan bruke hvilken som helst operatør og abonnement/kontantkort) = totalt 5338,- for 3GS 32gb

 

Så du sier at du klarer å skaffe omnia HD billigere i Norge? Det tror jeg nemlig ikke du klarer.

 

 

http://www.pixmania.com/no/no/2827158/art/...0-omnia-hd.html

 

Tror jeg klarte det. 8gb, menmen minnekort er jo ikke dyrt heller:)

Lenke til kommentar
http://www.pixmania.com/no/no/2827158/art/...0-omnia-hd.html

 

Tror jeg klarte det. 8gb, menmen minnekort er jo ikke dyrt heller:)

Pixmania er ikke en norsk butikk, de driver i frankrike. Du linker til en 8gb i8910 og uten norsk språk. Prøv igjen.

 

edit:

Nå fikk jeg 3500 mAh batteriet til Omnia HD..! Skal teste originalbatteriets kapasitet i antall timer film imorgen, og lade opp det nye etterpå. Så prøver jeg samme test igjen om noen uker når batteriet har satt seg skikkelig.

 

edit2: Må muligens la det vente, for mye jobb og for lite tid til å gjennomføre testen tilstrekkelig. Skal se å få gjort det til uken, sannsynligvis.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Vel.. jeg ser ikke en eneste spesifikasjon som er bedre enn omnia HD sine. Samme antall mpx, oppløsning, tilkoblinger og OS. Og dårligere skjerm, batterilevetid og minne..?

 

edit: Fysisk vekt, skjermstørrelsen og telefonstørrelsen er en del mindre. Ut ifra spesifikasjonene vil nok denne være en god del rimeligere enn omnia HD når den kommer. Så de møter nok ulike kundegrupper, selv om det er mange likheter. En fattigmanns-omniaHD? : )

 

edit3: Ser ut til at Vivaz blir å huse en cpu på 700 mhz, uten at jeg finner noe mer spesifikt enn det. Spørs likevel om det blir vassere enn Cortex A8.

 

edit2: Positivt for oss som har Omnia HD. Desto flere apparater som kommer med S60v5, desto mer interessant er det å lage programmer og oppdateringer rettet mot vårt OS.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Bytte språk på en Omnia HD i8910

Skal jeg tørre å bytte språk fra Eu til skandinavisk.

En sparer litt over en tusenlapp.

Fra: deltaservice.no

Det kan vi legge inn norsk språkpakke på. Det koster 290,- + moms. Må

informere om at det går på kundens egen risiko. Det er en ørliten sjangs for

at det ikke går, og da dør tlf. Men det er lite sannsynlig.

:no:

Lenke til kommentar

Det hørtes veldig klønete ut. En skal ikke drive kommersiell service med mindre en vet hva en gjør. Jeg hadde aldri påkostet telefonen 400 kr (+ frakt?) for å få noen lite erfarne teknikere til å flashe en telefon; når de selv ikke er sikre nok på sine metoder til å ta risikoen for egen lomme.

 

Det kan du like gjerne gjøre selv.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...