Gå til innhold

hva kreves for å bli en politiker?


ole_marius

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke snakk om ekstra konkurransepoeng som hjelper deg å komme inn på høyskoler og universiteter. Studiepoeng brukes som et mål på omfang av fag/studieri høyere utdanning. 5 stp er et lite fag, og de poengene betyr veldig lite.

 

i know vet allerede hva studiepoeng er :thumbup: , men har man litt for lite S-poeng kan 7 ekstra hjelpe til, til å nå studiene man ønsker

Lenke til kommentar
Det er ikke snakk om ekstra konkurransepoeng som hjelper deg å komme inn på høyskoler og universiteter. Studiepoeng brukes som et mål på omfang av fag/studieri høyere utdanning. 5 stp er et lite fag, og de poengene betyr veldig lite.

 

i know vet allerede hva studiepoeng er :thumbup: , men har man litt for lite S-poeng kan 7 ekstra hjelpe til, til å nå studiene man ønsker

Nei, studiepoeng har ingenting med inntak til høyere utdanning og gjøre (bortsett fra master o.l.). I hvertfall ikke når du allerede har fått 2 poeng for militæret. Hadde du hatt 60 studiepoeng ville du fått 2 ekstrapoeng, dersom du ikke hadde fylt opp kvota allerede.

Lenke til kommentar
i know vet allerede hva studiepoeng er :thumbup: , men har man litt for lite S-poeng kan 7 ekstra hjelpe til, til å nå studiene man ønsker

Nei, det gjør du ikke. Leste du innlegget mitt?

 

Studiepoeng

 

Hvis man kunne fått 15 opptakspoeng (som jeg ser er det SO kaller det, ikke konkurransepoeng) av å ta noen småfag i militæret hadde det vært litt av en gavepakke. :)

Lenke til kommentar

Vil anbefale deg å bli med i en ungdomsorganisasjon. Selv er jeg med i AUF, og det er den desidert beste, synes jeg. Vi har flest stortingsrepresentanter. I tillegg må du være aktiv i ungdomspartiet, gjerne sats på å bli leder i fylkeslaget etter hvert.

Så må du komme deg opp nasjonalt i organisasjonen, og få fylkeslaget ditt til å ha deg som sin ungdomskandidat. Verre er det ikke :-) (ja, det er vanskelig.)

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Å bli en gjennomsnittlig sosialdemokrat/moderat høyremann er vel ingen sak.

 

Men den dagen du velter ut med en helt ny ideologi, som ingen kjenner fra før, og prater til du får orgasme, og får alle til å stemme på deg, DA skal jeg også stemme på deg.

 

Husk det!

 

Du, som politiker, bør lese Jens Bjørneboes "Ti bud til en ung mann som vil frem i verden". Det første lyder slik;

 

I

Det første bud er ganske lett.

De som er flest har alltid rett.

 

 

Hvis du virkelig vil oppnå noe stort politisk bør du studere Carl I. Hagen. Han kan prate! Tenk på hvilke forutsetninger han hadde da han meldte seg inn i Anders Langes Parti. Og bare se hva han har fått til. Han har skrubba hjernen mange nordmenn. Det er politiker, det!

Endret av tgnedal
Lenke til kommentar

Slapp litt av, har vært medlem i litt over 9 måneder...

Tar tid å lære seg alt fra partiets politiske syn, mestre talerkunsten og bearbeide respekt fra andre. Høres nesten ut som om er ekspert selv... :roll:

 

For å si det sånn, partiprogrammet til høyre inneholdt at de ønsket å øke vrakpanten på biler til 20.000,-

Men hvor kommer dette fra? Jo! En ung unge høyre medlem i Narvik. Dette tyder på at selv det jeg gjør nå kan få innvirkning på høyres politikk

Lenke til kommentar

Det er Unge høyre/Høyre's politiske ideologi og standpunker som gjorde at jeg valge UH, har AUF eller Unge Venstre en politikk som har passet meg ville jeg ha valgt dem.

 

Men det var bare UH som hadde den politikken jeg liker :)

 

Og som jeg tidligere nevnte i denne tråden ønsker jeg å havne i en posisjon der NN-Banen kan bli realisert. Om jeg fortsetter eller vil faktisk gå videre inn i politikken vil bare tiden vise

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...