Gå til innhold

Resident evil 5 demo på psn nå!


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kontrollen er kjempebra, for å si det sånn. Skal nok kjøpe dette spillet, men venter kanskje til litt etter release.

 

Jeg er dessuten glad at de ikke har "modernisert" kontrollen ala Gears eller Uncharted; cover-skyting hadde ikke fungert i RE5.

 

Likevel føler jeg at noe er galt, og det gjelder spesielt alt som har med kniven å gjøre. Hvorfor må man "sikte" før man kan knive noen? Burde være nok å trykke L2 for å gjøre et sving med kniven. Dessuten, hvis jeg skulle knuse en sånn trekasse(som inneholder herbs eller ammo) ville jeg selvfølgelig ikke gjort det med kniv!

Lenke til kommentar

Jeg liker co-op delen veldig godt, og jeg tror historien og cut scenes vil holde en høy kvalitet. Har ingen problemer med å spille spillet slik det er nå, men de burde kanskje latt spilleren bevege seg litt ved sikting. Støtter ikke run & gun, men hadde vært greit å kunne justere posisjonen litt, f.eks. hvis målets hode er bak et lite hinder.

 

Gleder meg til å samarbeide og utforske gjennom spillet med venner. :)

Lenke til kommentar

Reagerer på at jeg må være barnevakt for en under middels intelligent AI partner. Når stormen herjer som verst, har jeg også mitt å tenke på. Da er det greit med en partner som er litt selvgående og ber om ammo og andre ting når man trenger det. Istedet må jeg passe på hele tiden. Slik oppfører ikke et fornuftig menneske i virkeligheten, og jeg antar Capcom prøver å gjøre det mest realistisk som mulig. Med andre ord er dette spillet nesten uutholdelig masete som 1P, og jeg blir nødt til å sørge for å ha en annen til å spille den andre figuren istedet.

 

Håper Capcom gjør noe med den AI'en, og at de kan gi ut et spill med den gamle stilen igjen.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar

Spillet ble testet istad, men fikk desverre ikke testet så mye.

Døde etter første cutscene, og da jeg skulle spille igjen hoppe jeg så klart over den lange cutscenen. Desverre hang maskina seg 2 ganger :\ Så da fikk jeg gamet litt gears isteden, mens Killzone II lastet seg ned.

 

Umiddelbare inntrykk er at spillet på ingen måte har beholdt puzzle-stilen som de første spillene har. Kommet godt over halveis på Resident Evil til PSX nå, og det er en helt annen klasse. Syns å huske det var nok av puzzles i både 2 og 3 også. Ikke testet RE4, men skal visstnok være veldig bra, noe som 5'ern også helt sikkert er. Men etter det jeg så er det virkelig synd de har gått bort fra røttene. Skulle tro vi hadde nok av "ordinære" skytespill?

Lenke til kommentar

Er mange som sier det, men man må jo tenke realistisk på det. Det gamle systemet de brukte i Resident Evil 1, 2 og 3 var jo utrolig utdatert og det trengte et løft. Dermed kom systemet fra Resident Evil 4, som igjen er videreført til 5. Synes det funker ganske bra, selv om stemningen ikke er helt den samme. Men det er likevel creepy, noe som var spillseriens mening fra utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Det er jo akkurat det RE serien har gått til. Actionspekket skytespill.

Jeg husker de gamle Resident Evil spillene, jeg var redd når jeg gikk rundt i husene, toget osv, det var både lite ammo og creepy stemning.

RE4 hadde altfor mye action mener jeg. RE5 tar ikke riktig retning.

Vel, da er det enten meg eller deg. Jeg vil ha action, du vil ha skrekk. Så flott at Capcom valgte meg.

 

Apropos, grunnen til at du var redd i de gamle RE spillene, kan være at du var yngre, og dessuten var jo kameravinklene ganske "skremmende(skremmende dårlig)" til tider.

Lenke til kommentar
Prøvde demoen på Lørdag og ble egentlig positivt overrasket. Men det var syykt så vanskelig?!

Har spilt demoen så mye nå at både motorsagfyren og øksemorderen er som grunts å regne. Husk å skyte ned generatorene som henger på en påle i begge brettene. Kan skytes om igjen mange ganger for å skape heftige elektriske eksplosjoner.

Lenke til kommentar
Vel, da er det enten meg eller deg. Jeg vil ha action, du vil ha skrekk. Så flott at Capcom valgte meg.

 

Apropos, grunnen til at du var redd i de gamle RE spillene, kan være at du var yngre, og dessuten var jo kameravinklene ganske "skremmende(skremmende dårlig)" til tider.

Greit at du vill ha action, men da har du mye annet å velge. Resident Evil startet som en knallgode spillserie med creepy stemning. Det viser bare at Capcom ikke lenger takler det serien var god for. Nå skal jeg ikke ta helt av her, siden jeg kun har prøvd demoen. Men der var det kun action å se. Jeg var nok ikke redd fordi det jeg yngre, blir sikkert like redd om jeg spiller det i dag. Kameravinklene var helt ok, noen var selvfølgelig små dårlig.

Endret av bebeluv
Lenke til kommentar

Det jeg tror skremmer mest i RE-spillene er følelsen av å være veldig sårbar. I motsetning til God of War, hvor du spiller en tilnærmet uslåelig krigsgud, eller GTA, hvor helten din har total bevegelsesfrihet og kan unnslippe de fleste situasjoner med råkjøring eller bare å løpe, eller random FPS, hvor du spiller en elitesupersoldat med mechsuit, lynrask aim og masse ammo, er du i Resident Evil en ganske treg og relativt svak person(det er zombiene som angriper deg, ikke motsatt) og det tar relativt lang tid å sikte og bevege seg. Man må spille veldig defensivt, utnytte svakheter i motstandernes oppførsel, for eksempel lure dem til eksplosiver eller skyte dem spesielle steder på kroppen for å sette opp for fysiske angrep.

 

Dessuten, utfra det jeg har sett av bilder kommer RE5 til å ha en hel del vanvittig stilige bosser, sjekk bildene på eget ansvar, noen vil karakterisere dem som spoilers.

 

 

ss_preview_9.jpg.jpg?slideshow=true

ss_preview_16.jpg.jpg?slideshow=true

 

Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...