Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reservoir Dogs får du i fin bensinkanne-utgave. Den har jeg selvsagt selv. 2001: A Space Odyssey og El Laberinto del Fauno (Pan's Labyrinth) er heller ingen dumme kjøp.

 

EDIT: Litt vanskelig å komme med anbefalinger når jeg ikke vet hvilken type film du er ute etter.. :)

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Du skal får et litt mer seriøst svar enn mitt forrige:

Jeg har ikke sett så mange narkotika-filmen for å være helt ærlig, men 21 Grams og Blow skal hvertfall være bra. Hvis du er glad i 50-talls kalkunfilmer kan du jo også sjekke ut biografien Ed Wood, hvor dopavhengigheten til Bela Lugosi er ganske sentral.

Lenke til kommentar

21 Grams har du ikke sett, nei. Dop står virkelig ikke sentralt her (selv om en av karakterene slet med avhenginghet før). Blow tar for seg narkohandel. Dop står altså sentralt, men ikke på samme måte som de filmene som ble nevnt.

 

EDIT: Anbefalinger: True Romance og Pulp Fiction. Drug movies

Endret av Infenso
Lenke til kommentar
noen som kan anbefale noen gode filmer som handler om virusutbrudd, jeg har nok sikkert sett de største som f.eks resident evil, dawn of the dead. men nevn i vei ; ) må ikke være veldig bra film, bare det er skummelt. hehe

 

Har du sett 28 Days Later?

Den synes jeg er ganske bra, og noe creapy også. Løpende mennesker med drap som eneste mål er i seg selv skummelt. Den har også en relativt god oppfølger, 28 Weeks Later.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg en hvilken som helst britisk film hvor hovedpersonene har Cockney-aksent? F. eks. This is England og The Football Factory.

 

Dei snakkar ikkje cockney i This is England. Har det noko å seia for spørsmålet ditt? Altså, er det spesifikt cockney-dialekt du vil ha?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...