Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale no' exploitation?

 

*Vente på GoreGalore*

 

Hehe ;)

 

The Last House on The Left

Lisa, Lisa

Cannibal Holocaust

 

noen som kan anbefale noen gode filmer som handler om virusutbrudd, jeg har nok sikkert sett de største som f.eks resident evil, dawn of the dead. men nevn i vei ; ) må ikke være veldig bra film, bare det er skummelt. hehe

 

Cabin Fever

 

Kan noen anbefale meg en hvilken som helst britisk film hvor hovedpersonene har Cockney-aksent? F. eks. This is England og The Football Factory.

 

Dei snakkar ikkje cockney i This is England. Har det noko å seia for spørsmålet ditt? Altså, er det spesifikt cockney-dialekt du vil ha?

 

Tenkte helst på litt "rølpete", typisk Hooligan-aksent.

Lenke til kommentar
Kan noen anbefale meg en hvilken som helst britisk film hvor hovedpersonene har Cockney-aksent? F. eks. This is England og The Football Factory.

 

Dei snakkar ikkje cockney i This is England. Har det noko å seia for spørsmålet ditt? Altså, er det spesifikt cockney-dialekt du vil ha?

 

Tenkte helst på litt "rølpete", typisk Hooligan-aksent.

 

 

The Firm

I.D.

Rise of the Footsoldier

Lock, stock and two smoking barrels

Snatch

Trainspotting

Unleashed/Danny the Dog

Sexy Beast

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale no' exploitation?

Du vil ikke være litt mer spesifikk? Sexploitation? Blaxploitation? Shocksploitation? Splattere eller zombiefilmer?

 

Eller er det samme bare det er exploitation? Ganske mye forskjellig ser du.

 

NUNSPLOITATION!!

 

Hehe, neida. Jeg mente all slags exploitation. Jo mer cheezy jo bedre

Lenke til kommentar

Excellent! Den listen inneholdt mange filmer jeg har hatt lyst til å se. Toxic Avenger, Killer Klowns og Troll 2 spesielt

 

Apropos Nightmare on Elm Street; er Complete Collection verdt pengene (altså under 200) ? Samme med Hellraiser og Friday the 13th? Har lyst til å se mer gammel skrekk

Lenke til kommentar

Finnes utrolig mange "explotation" filmer, men utrolig mange er crap. Men i tillegg til dem som listet opp, kan jeg føye til Pink Flamingos, Men Behind the sun, The story of Ricky (som er fantastisk) og Bad Lieutenant. Dette er forøvrig filmer som faktisk har noe ved seg, og ikke bare shock-momentene.

 

Kan vel også legge til Ilsa trilogien, samt I spit on your grave som "true" explotationflicks. Ikke akkurat my coup of tea, men explotation likevel.

Lenke til kommentar
Excellent! Den listen inneholdt mange filmer jeg har hatt lyst til å se. Toxic Avenger, Killer Klowns og Troll 2 spesielt

 

Apropos Nightmare on Elm Street; er Complete Collection verdt pengene (altså under 200) ? Samme med Hellraiser og Friday the 13th? Har lyst til å se mer gammel skrekk

 

Anbefaler deg glatt å skaffe Killer Klowns. Utrolig underholdene. Intro-sangen er jo tidenes klassiker!

Se filmen hos Youtube

 

Dersom prisen ligger under 200, så er det forsåvidt greit å kjøpe de komplette samlingene. Men kvaliteten varierer utrolig. Friday the 13th har en veldig grei første quadrilogy (som den opprinnelig skulle være), men fucker det til på de siste filmene. Nightmare har også en fallende kvalitetskruve (men med New Nightmare tar den seg opp). Så dersom prisen er grei, er det nok best å bare anskaffe seg selve boksene.

Lenke til kommentar
Apropos Nightmare on Elm Street; er Complete Collection verdt pengene (altså under 200) ? Samme med Hellraiser og Friday the 13th? Har lyst til å se mer gammel skrekk

 

Jeg syns ikke NoES-oppfølgerne var allverdens, men til under 200 kr får du riktignok rimelig fin underholdning for penga. Hellraiser har jeg kun sett originalen av, og den syns jeg stort sett var søppel. Men det virker som jeg er ganske alene i den tankegangen. Friday the 13th-serien er min absolutt favoritt innen horror franchises. Løp og kjøp.

Andre anbefalinger:

- Halloween-franchisen.

- Killer Klowns

- Toxic Avenger

- Cannibal! The Musical (ikke akkurat skrekk, men den har noen innslag av kannibalisme. Min absolutte favoritt innen b-film)

- Night of the Living Dead, Dawn of the Dead og Day of the Dead

- The Hitcher (1986)

- Bad Taste

- Meet the Feebles

- Black Christmas (1974)

- Happy Birthday to Me

- Intruder

- Videodrome

- Tales from the Darkside

- Evil Dead-trilogien

- Sleepaway Camp-filmene. Har riktignok bare sett to av de tre, der toeren seiler opp som min favoritt.

- Creepshow

- House of 1000 Corpses (ikke så gammel, men sjekk den ut likevel.)

 

EDIT: Noen andre anbefalinger. Disse er dog ikke like sterke.

- April Fool's Day (1986)

- Scanners

- Re-Animator

- The Prowler

- It

- Prom Night (1980)

-

Endret av Infenso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...