Gå til innhold

Transformers: Revenge of the Fallen awesomeness-tråd


Dotten

Anbefalte innlegg

Da har jeg sett filmen. Kjapt oppsummert:

 

+ Meget godt lydbilde

+ Gode visuelle effekter

+ Morsom her og der

- Horribel musikk, faktisk noe av det verste jeg har hørt i en film noen gang

- Ufattelig pinlige dialoger

- Flaue kjærlighetsscener som dessuten ødelegger drivet i filmen

- Fortellingen er stappfull av brister, vanligvis irriterer ikke dette, men her ble de for store og dumme

- Platte comic reliefs (tvillingene)

- Generelt mye tåpelig

 

Mye av det klisjéfylte og pinlige er sikkert ironisk ment, men det fungerer ikke helhetsmessig (noe det forøvrig gjorde med for eksempel Hellboy II).

 

Middelmådig, litt bedre enn den forrige. 5/10

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@cun: Hvordan du kan score den såpass høyt utelukkende basert på lybilde og eye candy er hinsides min forståelse. Det virker da som de negative (og temmelig viktige) elementene du lister opp utveier de få (og overflatisk) positive du nevner? Når du i tillegg (som en av få) sier den var bedre enn den første, blir jeg virkelig nysgjerrig... :!:

Endret av Montag
Lenke til kommentar

@mon: Jeg trodde vi hadde fått det klargjort at jeg setter pris på rent filmatiske (audiovisuelle) elementer i tillegg til narratologiske. Jeg ble jo stort sett underholdt gjennom det hele, til tross for negative faktorer. De pureste cineaster vet å nyte det filmen egentlig først var: En fremragende (audio)visuell opplevelse. Vil du ha utelukkende gode historier, fortellinger og plott, gå over til å lese bøker 24/7 isteden, da vel.

Endret av Cuneax
Lenke til kommentar

Koste meg, ga den 8/10. Manglet det gode fra eneren, men supplerte med Prime-Time av helt fantastiske sorten. Merket meg at Bay har gått aktivt inn for å irritere dem med Montag perspektiv. For min egen del gjør det filmen hverken bedre eller dårligere, Bay liker vel å krige med dem. Dialog i filmen var mer eller mindre direkte rettet mot dette (Jetfire). Han ønsker at de skal få blod på tann vil jeg tro, dette er hans måte å slå tilbake. Skrevet en lang og forhåpentligvis utfyllende anmeldelse her:

 

http://flaglima.com/?p=1433

 

Denne filmen krever langt mer kunnskap om Transformers enn den første. Det vil medføre at mye går tapt, for folk gjør jo ikke lekser før man ser en film.

 

En ting er nok sikkert, ungene kommer til å digge denne langt mer enn den første. Gleder meg til å ta dem med på kino for denne.

 

KP1 var forresten blitt veldig fin, deilig med stoler man kunne lene seg tilbake i. :)

Lenke til kommentar
Da har jeg sett filmen. Kjapt oppsummert:

 

+ Meget godt lydbilde

+ Gode visuelle effekter

+ Morsom her og der

- Horribel musikk, faktisk noe av det verste jeg har hørt i en film noen gang

- Ufattelig pinlige dialoger

- Flaue kjærlighetsscener som dessuten ødelegger drivet i filmen

- Fortellingen er stappfull av brister, vanligvis irriterer ikke dette, men her ble de for store og dumme

- Platte comic reliefs (tvillingene)

- Generelt mye tåpelig

- x5 Shia LaBeouf

 

Jeg la til Shia for deg, eller er du i ferd med å mykne opp?

Lenke til kommentar

Koste meg gjennom filmen og merker jeg er sulten på mer, den var kanskje ikke like god som 1'eren men jeg merker at jeg har blitt glad i karakterene i filmene, robotene og "universet" generelt. Bryr meg egentlig ikke om de lager tretti transformers filmer til hvor alle suger balle, i want moar!!

Lenke til kommentar
Koste meg gjennom filmen og merker jeg er sulten på mer, den var kanskje ikke like god som 1'eren men jeg merker at jeg har blitt glad i karakterene i filmene, robotene og "universet" generelt. Bryr meg egentlig ikke om de lager tretti transformers filmer til hvor alle suger balle, i want moar!!

 

Og her har vi grunnen til at de fleste nye Hollywood-filmer er dårlige.

Lenke til kommentar

Koste meg masse da jeg så filmen i går. Men det blir noen minus poeng også. Er ikke en god annmelder, så jeg tar det enkelt og greit.

 

Det jeg ikke likte:

 

- Når robotene slåss, så får jeg vanskeligheter mellom å skille mellom de gode og onde. Prøver og lete etter farger på de forskjellige robotene for å skille mellom snill og slem, kan bli plagsomt i blant. Spesiellt når det er nye roboter, så må bemerke meg navn og farger kjapt på alle de forskjellige.

 

- Tvillingene irriterte meg noen ganger, og lo sjeldent i forhold til min lillebror på 11.

 

 

 

Gir filmen en 9/10

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

"Sven Nykvist som jobbet med Andrei Tarkovsky på Offeret fra 1986, sa i et intervju at mesteren skuffet ham. Tarkovsky var nesten utelukkende opptatt av teknikken og ikke minst hvordan kamera skulle bevege seg…"

 

Hadde han kalt seg Bayovski og USA ikke hadde virket så dyktig på slagmarken, helst med soldater som får traumer og skyter seg selv, ville filmen blitt hyllet. Her plasserte man i tillegg en idiot av en politiker utnevnt av presidenten, men så viste det seg at Obama var nevnt og på den måten var det nesten kritikk av "frelseren selv". Som selvfølgelig har irritert flere, det ble oppfattet som om Bay ønsket å kritisere Obama. :wee:

 

Selv har han uttalt at han møtte Obama på flyplassen under valget og sa til han "I liked what you have to say". Så han fant ut at han like godt skulle putte han inn i filmen.

 

Etter å ha tatt noen dype filosofiske refleksjoner om opplevelsen med å se filmen er jeg kommet frem til at jeg gleder meg til å se den igjen sammen med eldstegutten. Skjedde så sykt mye som jeg ikke fikk med meg, så det blir bare knall med en 2. visning. I så måte er filmen perfekt å se igjen, spesielt for alle som klager over at de ikke skjønte hva som skjedde.

 

Tror jeg skal skrive en blogg og sammenligne Bays siste verk med Lynch....

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
KP1 var forresten blitt veldig fin, deilig med stoler man kunne lene seg tilbake i. :)

 

Og par-stoler! :p Generelt gode seter å sitte i.

 

Filmen var middelmådig etter min mening. Visuell -bilde og lyd var den absolutt på topp, men som Megan Fox har uttalt(noe som forrøverig fikk M. Bay til å se rødt); "Folk er fullstendig klar over at dette ikke er en film som baserer seg på skuespill"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...