Gå til innhold

Transformers: Revenge of the Fallen awesomeness-tråd


Dotten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Står noe annet her om ny film

http://www.filmweb.no/filmnytt/article206412.ece

 

Kommer i 2012

 

 

 

Transformers 2 er en utrolig bra laget film, med mange effekter. Men savner likevell noe fra 1ern, 2ern klarer ikke tangere første plassen min men ikke langt unna.

 

Dette er en film verdt se! Ikke bry dere om anmeldere, dette er en action film som passer alle aldre og fortjener å bli sett av mange mennesker!

Lenke til kommentar

Vel, jeg likte den første bedre. CGI'en var top notch og skogscenen var flott, men latterlig påtatt romantikk og litt for mye dum humor ødela. Jeg likte Wheelie som comic-relief, men de to tvillingene ble for dumme. Det ble også for mange transformers å holde styr på.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Eg likte filmen, men elskar denne meldinga:

http://io9.com/5301898/michael-bay-finally-made-an-art-movie

Critical consensus on Transformers: Revenge Of The Fallen is overwhelmingly negative. But the critics are wrong. Michael Bay used a squillion dollars and a hundred supercomputers' worth of CG for a brilliant art movie about the illusory nature of plot.

 

Oh, and I would warn you that there'll be spoilers in this review — except that, really, since I still have no idea what actually happened in this movie, I'm not sure how much I can spoil it.

 

Since the days of Un Chien Andalou and The Cabinet of Dr. Caligari, filmmakers have reached beyond meaning. But with this summer's biggest, loudest movie, Michael Bay takes us all the way inside Caligari's cabinet. And once you enter, you can never emerge again. I saw this movie two days ago, and I'm still living inside it. Things are exploding wherever I look, household appliances are trying to kill me, and bizarre racial stereotypes are shouting at me.

[...]

Women as well as men, everyone watching this film will feel the dissolution of all their certainties, all their illusory grasp on the world... but after you fall into a brazen despair that the walls of reality have become toxic ice cream of a million flavors, you will gasp with a greater realization: that once the world is reduced, forever, to a kaleidoscope of whirling shapes, you are totally free. Nothing matters, effect precedes cause, fish spawn in mid-air, and you can do whatever you want. Let yourself go in your adult diaper, Michael Bay invites you. Feel the music of total excess stir inside your deepest core. It is your Allspark, your cube. And you are a Transformer.
Lenke til kommentar

Likte filmen, selv om jeg hadde forutsett slutten bare vel 45 minutter inn i filmen takket være overbruk av forshadowing. Men uansett en kjempebra laget film med velbalansert action, humor og det lille ekstra.

 

Til folkets informasjon er Transformers 3 i "pitching" stadiet i følge IMDB, dvs at script mest sannsynelig er skrevet eller i alle fall i preformat med historisk struktur og man venter bare på godkjenning fra studioet. Med et gross på £8,349,739 i UK under åpningsweekenden skulle man tro at det blir mer. Transformers kjørte inn $319 mill på box office ($701 mill worldwide) med et budsjett på $150 mill så tror nok det blir Transformers 3 :)

Lenke til kommentar

Bra film, for all del. Bay skuffer ikke. Hadde ingenting imot humoren, lo godt av et par kommentarer for å si det mildt når det gjaldt han der rom-kameraten til LeBouf.

 

Perfekt popcorn-film, som selvsagt må nytes på kino.

 

Megan Fox trekker også opp filmen et-par hakk. Det skal ikke være mulig å se så bra ut.

Lenke til kommentar

Denne filmen var smell og pang fra ende til annen, og jeg koste meg på Kinoen i kveld. Men som mange skriver lever den ikke helt opp til den første filmen. Jeg trodde aldri jeg ville si/skrive dette, men selv om alle action scenene var bra laget og mindblowing ble det kansje litt for action fiksert. Savnet litt story og kansje litt mer info om Autobotene sin side (Mange nye fjes som vi ikke så gjøre noe annet enn å gå i bakgrunnen f.eks.)

 

Var det foresten noen andre som merket at mange decepticons dauet one-hit i denne filmen, mens i den forige tålte de en trøkk? :p

 

Men for all del, hvis du liker action, se denne filmen!

Endret av Brainbaker
Lenke til kommentar
Æsj, kjipt å måtte vente helt til mandag før jeg får sett filmen og deltatt aktivt i debatten. Allmektige Montag behøver ikke engang å se filmen, han vet :p

Tilbake fra hytten, blottet fra alt som heter Internet (er tross alt hyttetur) og gleder meg enda mer til å se filmen denne uken. Kritikken er stort sett at den er for awesome og slik den er underbygget gir meg enda større forhåpninger. Kommer nok aldri til å leve opp til orgasmefølelsen fra den første, etter 20 års jukkende ventetid, men gøy blir det forhåpentligvis :)

 

Lever i håpet at mine fordommer vil bli sanne. Så kan jeg ikke annet enn å utfordre Montag til også å se filmen, for å få bekreftet/avkreftet sine fordommer om hvordan filmen vil bli oppfattet av han. Bruker jo mer tid i denne tråden enn lengden på filmen, så hvorfor ikke? Må jo være mer givende å diskutere noe man har erfart fremfor å ty til synsing, nå som sjansen endelig er her :)

 

I tillegg ser jo filmen ut til å knuse det meste av filmrekoder vedrørende kinobesøk i nyere tid og snuser til og med på The Dark Knight sin 5-dagers åpningsrekord. Flere anmeldere påpeker jo også at den er "loudest" noensinne, så her snakker man filmhistorie enhver såkalt filmviter med respekt for seg selv må få med seg, enten man elsker eller hater den!

 

Gjelder bare å se filmen på filmens premiss, så er håpet for noe gøy større.

 

"It's called summer fun. It's a robot movie." - Bay

 

Synd mr. Bay sa nei til Tyrese Gibsons forslag om å åpne med han som vasker en bil skjorteløs sammen med Optimus.

 

http://www.superherohype.com/news/transfor...ews.php?id=8444

Lenke til kommentar

Jeg så den på premiæren. Ble faktisk litt skuffet, manglet liksom noe xD

Men ja, filmen hadde 11 års grense... hadde tatt helt om av de gigantiske robotene hadde splættet menneskene som de små puddingene de var.. blod å gørr spruter over alt :|.. okay okay litt overkill.

 

Filmen var bra, men manglet noe som 1-ern hadde.. kanskje det var episk-inisme eller noe sånt.

Lenke til kommentar

@Dotten: Transformers 1 overbeviste slett ikke, så jeg ser uhyre liten grunn til at den enda mer gigantomane oppfølgeren skulle frelse meg. Javel, den blir nok sett, men ikke pokker om jeg orker subsidiere Bay med å bruke penger på en overpriset kinovisning. Jeg plukker den muligens opp fra en billigkurv på Nille neste sommer, tar en rask titt og prakker den så videre på noen jeg ikke liker. :!:

Lenke til kommentar
@Dotten: Transformers 1 overbeviste slett ikke, så jeg ser uhyre liten grunn til at den enda mer gigantomane oppfølgeren skulle frelse meg. Javel, den blir nok sett, men ikke pokker om jeg orker subsidiere Bay med å bruke penger på en overpriset kinovisning. Jeg plukker den muligens opp fra en billigkurv på Nille neste sommer, tar en rask titt og prakker den så videre på noen jeg ikke liker. :!:

 

Om dette forumet er noen som helst indikasjon så er det jo snakk om filmen som så langt i år har engasjert deg mer enn noen annen. Det burde være god nok grunn til å bruke penger på å få med deg den. Ta det som en utfordring, er jo bare fint om du kan ha noe tyngde og erfaring å lene deg til fremfor synsing når du i fremtiden vil bruke mye tid på å diskutere denne filmen. :)

 

Om planene klaffer skal jeg se den i kveld. Gleder meg veldig til det som visstnok er en politisk ukorrekt film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...