Gå til innhold

Ble kicket for å ninjae med greed.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Var nettopp i Uldaman da det droppet en blå BoP item jeg ikke trengte. Jeg har enchanting, så jeg tenkte jeg kunne få en fin shard av denne, så jeg trykke greed. Ble overrasket da de andre trykket pass, og en som trengte itemet trykket greed. Jeg vant, og ble kastet ut fordi jeg "ninjaet" itemet. Noen som har noen idèer om hvorfor dette fenomenet forekom?

Edit: leif

Endret av mr.Lunarion
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har noen idèer om hvorfor dette fenomenet forekom?

Gruppen din var en gjeng med idioter.

Skrevet

Når jeg spilte WoW hadde vi vanligvis en fast disenchanter med i gruppa. Opplegget var sånn at hvis noen trengte noe, trykket de need, ellers passet alle untatt disenchanteren som alltid greedet på disenchantables.

Vet ikke om gruppa du var med praktiserte en eller annen form for noe slikt. Det er den eneste muligheten jeg kan tenke meg.

Uansett blir det latterlig å tilte på noe sånt. Enten var det en tardkongress, eller så måtte de finne på en unnskyldning fordi de ville bytte deg ut.

Skrevet
Var nettopp i Uldaman da det droppet en blå BoP item jeg ikke trengte. Jeg har enchanting, så jeg tenkte jeg kunne få en fin shard av denne, så jeg trykke greed. Ble overrasket da de andre trykket pass, og en som trengte itemet trykket greed. Jeg vant, og ble kastet ut fordi jeg "ninjaet" itemet. Noen som har noen idèer om hvorfor dette fenomenet forekom?

Fordi du var for sløv til å avtale loot regler med folk. Joda, det var strengt å kicke deg, regner med dette var første boss? Men man skal avtale hva man gjør før man roller.

Skrevet

Hvis man kjører med et relativt sært loot-system så pleier det å bli annonsert på forhånd. Gjorde de ikke det så er de noen idioter. Gjorde de det mens du ikke fulgte med så må du ta den på din egen kappe.

Men det kan være hundre grunner til at de kicka deg. Kanskje så de etter en unnskyldning fordi de hadde en femte bekjent som sto på utsida og ville være med? Kanskje har du en dårlig reputation? Kanskje gruppelederen hadde en dårlig dag?

Skrevet

De virket veldig som noobs, og de sa de hadde avtalt loot regler, men det sto ingenting i chatloggen min (skjekket helt fra jeg joinet party). Greed if you need, else you pass har da ingenting med RP å gjøre? Det var på Arathor normal. Ser ingen grunn til at jeg skulle ha dårlig reputation heller, er alltid hyggelig og begynte character'n forrige uke. Jeg tror nok det var dems feil, de forklarte ingen loot regler, og normen er vel need for need, greed for cash/DE?

Skrevet

Fordi du var for sløv til å avtale loot regler med folk. Joda, det var strengt å kicke deg, regner med dette var første boss? Men man skal avtale hva man gjør før man roller.

For sløv? Herregud da man, fyren kan jo ikke forvente noe annet en standard regler med at du needer om du trenger itemet, og greeder ellers om ikke annet er sagt.

Skrevet

:wallbash:

Greed if you need. Need if you greed. Pass if you really need. Jump if you really really need.

Det er rakettforksning å drive med WoW ...

Skrevet

Du sa vel ikke at du kunne disenchante så dere kunne rolle for den da? Og fortalt dem at de var idioter som greeder items de trenger.

For meg er det normalt at alle passer bossloot, enchanter greed, needers need, og roll for shard.

Trashloot greeder alle på, needers need.

Skrevet

Jeg ville ikke brydd meg om det der. Bare en gjeng med idioter. Det er jo standard å ta greed på alt, også de som trenger det tar need. Hvis denne personen klarte å trykke feil, så er det hans problem. Og hvis de gjør det til ditt problem så er ikke det en gruppe jeg ville vært i..

Skrevet

Den som mente han trengte itemet skulle jo selfølgelig ha trykket need.

Å skylde på deg som brukte greed ar jo helt bak mål.

Jeg trykker bestandig greed på items som jeg ikke trenger, de fleste gjør også det samme.

Skrevet

Ja virkelig ikke noe du burde tenke på:p Er en grunn for at de har gjort at det heter "greed" og "need". Vist du trenger det så needer du og vist du bare vil håpe på å få den får disenchanting eller vendor loot så tar du greed som de fleste andre pleier å gjøre:p Forstår ikke hvorfor det er nødvendig å ha noe mer.

Vist det er en DE i groupen og alle vet om det er jo det bedre å passe da, og han greeder menst dem som trenger needer. Men er vell lite folk som gjør dette på mobs:)

Skrevet

HØres i grunn ut som du klarer deg bedre uten den gruppen..en gjeng med 11-åringer som iikke skjønner engelsk kanskje?

Jeg ville gjort akkurat samme som deg iallefall :)

Skrevet

Edit: leif

Jeg husker det samme skjedde med meg første gangen jeg gjorde Ramparts på min warlock. En cloth healin-robe droppet, og jeg greedet den, siden det var det jeg trodde man skulle gjøre. Og paladinen i gruppen som healet, tok pass på den og kicket meg fordi jeg "ninjaet". Jeg skjønte lite av årsaken så jeg sendte en /w til en i teamet, og de sa de hadde blitt eninge om loot regler, men det var før jeg som sistemann joinet.

Så om ikke annet, så lærte jeg å avtale lootregler med pugs på forhånd - eller dvs jeg passer alltid på alt jeg ikke needer på. Og satser på at en eller annen enchanter greder. Det fungerer med alle grupper, alltid. Det lille man får for å selge blues betyr så lite uansett. Alle BoE greeder jeg. BoP er "pass" eller "need"

Skrevet
La meg gjette, du er på RP server?

Har opplevd dem kjører greed if you need, else you pass.

HÆ!?

Jeg har spilt i et par år på forskjellige RP-servere, og jeg har aldri sett det eksempelet der.

Skrevet

Jeg spiller på normal sever, og så lenge jeg kan huske er standard loot regler på den serveren at du passer på alt som er BoP, for derretter å rolle på det hvis du trenger det. Alt som er BoE, uansett om du trenger itemet eller ikke, det greeder du på. Dette gjelder kun blå og lilla items. Alt grønt blir greedet.

Ser ikke helt poenget med det, men det har nå alltid vært sånn siden jeg migrerte dit for 2 1/2 år siden.

Men de veldig sjeldne gangene jeg PuG'er så spør jeg alltid om hvordan loot reglene er, før vi tar det første pullet. Synes det er greit å være på den sikre siden så jeg slipper å bli stemplet som ninja :)

I guildruns er det greed/need vi bruker. :)

Kan tenke meg det er surt å plutselig få seg en overraskelse når du gjør noe som alltid har vært normalt for deg. Men loot regler er forskjellig fra server til server, og fra person til person vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...