Gå til innhold

Test: Corsair TX850W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar.

Jeg tror nok avvikene har med testutstyr og målemetoder å gjøre. Begge de to hardwaresitene du nevner bruker et USB oscilloscop med bandbredde på bare 0.25 MHz (ATX specen sier 20 MHz) og i tillegg gjør de ikke differentialmålinger slik ATX specen foreskriver. Meg bekjent gjør hw.no målingene i henhold til ATX specen.

Lenke til kommentar
[H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar.

Jeg tror nok avvikene har med testutstyr og målemetoder å gjøre. Begge de to hardwaresitene du nevner bruker et USB oscilloscop med bandbredde på bare 0.25 MHz (ATX specen sier 20 MHz) og i tillegg gjør de ikke differentialmålinger slik ATX specen foreskriver. Meg bekjent gjør hw.no målingene i henhold til ATX specen.

 

Ok, kjekt å vite. Noe som har fått meg til å undre litt noen ganger er at på strømforsyninger som hw.no har fått veldig lav rippel på, har andre fått høy og omvendt. Som f.eks i dette eksempelet. Men det er vel p.g.a forskjellige testmetodikk som du nevner.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
[H]ardOCP og Jonnyguru fikk ikke så slemme resultater på 3.3 og 5V-rippel da, men det kan kanskje variere en del fra fra hvert testeksemplar.

Jeg tror nok avvikene har med testutstyr og målemetoder å gjøre. Begge de to hardwaresitene du nevner bruker et USB oscilloscop med bandbredde på bare 0.25 MHz (ATX specen sier 20 MHz) og i tillegg gjør de ikke differentialmålinger slik ATX specen foreskriver. Meg bekjent gjør hw.no målingene i henhold til ATX specen.

 

Helt korrekt :-)

 

På tide å børste støv av testapparatet deres kanskje? :)

 

Er det noe galt med testbenken vår?

 

Det var meningen at du skulle ta det bokstavelig, hehe.

 

Det er støv på displayet på testbenken deres ;)

 

Ahh, hehe. Jeg skal dra frem pusseskinnet før neste test :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...