Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

"Du kan ha blitt ett offer for ulovlig programvareforfalskning" ?


Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Nå har jeg fått ett skikkelig problem her tror jeg. Jeg starter opp Windows Vista, alt fungerer som det skal i ca en halvtime. Så dukker dette bildet opp:

Windowsfeil1.png

 

-og når dette har dukket opp kan jeg av en eller annen grunn ikke printe ut ting ("Utskrift feilet av ukjent grunn") og jeg kan heller ikke åpne kontrollpanel av det jeg har merket så langt. Etter en god stund kommer også dette bildet opp:

Windowsfeil2.png

 

-problemet er der fortsatt.

 

Problemet begynte etter at jeg prøvde å boote PCen fra en ekstern HDD med Windows7 installer på. Målet var å få Windows 7 kjørbar direkte fra den, noe jeg senere har funnet ut at bare var noe tull.Glem nå det :blush:

 

Så eneste løsningen jeg kan tenke meg funker er å reinstallere PC'en, men håper virkelig at det finnes en annen løsning. Noen som kjenner til noe?

 

Håper virkelig noen kan hjelpe :ermm:

Endret av Even92LN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette får en jo som oftest når det ikke er en lovlig versjon av windows.

 

Men om det motsatte er tilfelle så kan du prøve å gå inn på kontrollpanel og system.

Og prøve å skrive inn windows nøkkelen på nytt.

 

Takk for veldig bra tips :) -men når jeg trykker aktiver nå eller endre produktnøkkel kommer de samme meldingene opp igjen =/ Huffamei

Lenke til kommentar

Og nå the million dollars question: Hvordan har du skaffet deg denne versjonen av Vista. Om dette er en ulovlig versjon av Windows har vi ikke lov å hjelpe deg. Vennligst utdyp!

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.
Lenke til kommentar
Og nå the million dollars question: Hvordan har du skaffet deg denne versjonen av Vista. Om dette er en ulovlig versjon av Windows har vi ikke lov å hjelpe deg. Vennligst utdyp!

 

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold.

 

Avventer svar på dette spørsmålet før jeg stenger den.

 

MVH

 

KVTL

 

P.S Emnetittel er lite beskrivende, det bes om at trådstarter endrer denne.

Lenke til kommentar
Sjekk om klokka på maskina går riktig, jeg har selv hatt problemer med å oppdatere windows xp av denne grunn, så jeg regner med at dette kan skje på vista også!

 

Kan hende datoen er feil f.eks.. eller at klokka går noen timer feil.

 

Hmm,takk,men hjalp ikke det heller =/

Lenke til kommentar
Dette er en fullt lovlig versjon av Windows Vista som fulgte med min bærbare PC da den ble kjøpt. Ingen piratvare,100% lovlig.

Da blir situasjonen en annen. Har du koblet ut den eksterne harddisken igjen? Har du utført noen maskinvare oppdateringer? I noen tilfeller må du da validere på nytt.

 

Om du har en lovlig nøkkel kan du også bare validere denne via programvaren du allerede hadde vært innom. Dette skal kunne løse problemet ditt.

 

Refererer til denne lenken.

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

En venn hadde akkurat samme problem. hadde lovlig Vista men plutselig etter lite bruk fikk han opp den meldingen. kom seg ikke inn i kontrollpanel men bare den internettsida du viser. fant ikke løsning så vi innstalerte xp.

 

EDIT: kan hende du kan deaktivere windows genuine advanategae via iexplorer.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Dette er ikke noe som kan deaktiveres (ikke lovlig). Men man kan fint validere via denne nettsiden. Hvis ikke kan man laste ned Windows Genuine Advantage programvaren og validere derfra.

 

Alt står forklart på nettsiden :)

 

Prøvde å validere online på sidene til Microsoft, men med en gang jeg trykker "Valider nå" så kommer melding nr.2 opp igjen og jeg blir sendt tilbake til denne siden igjen... :ermm: Lurer nesten på om jeg må gå ulovlig til verks skal dette løse seg... :(

 

-og den eksterne harddisken er blitt koblet fra. Windows 7 ble ikke installert, så skulle vel ikke ha noe å si.

 

Skjønner ingen ting :S

Endret av Even92LN
Lenke til kommentar
Last ned Windows Genuine Advantage programvaren her. Kjør den deretter fra harddisken din om ikke internett valideringen fungerer.

 

Aktiver via telefon.

Tungvint, men også en mulighet.

 

Takk, men med en gang jeg trykker linken din kommer melding 2 opp igjen og kommer til samme dumme siden som sier:

 

Dette eksemplaret av Windows bestod ikke ekthetsvalideringen

Det kan hende at et program som er installert på datamaskinen, ikke er kompatibelt med Windows Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...