Gå til innhold

Hva tåler egentlig mobilen din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*Sukk*

 

Mobilene er ikke så solide de en gang var.

 

Min N73 har fått hjerneskade, antageligvis etter fuktighet, da jeg har brukt den som musikkspilelr mens jeg ligger i badekaret :tease:

 

 

Fra den andre siden, jeg hadde en anelse på hva jeg gikk mot ^^

 

 

Nå gleder jeg meg bare til bilen slutter å gå i stykker så jeg kan bruke penger på en 5800 istedenfor på reprasjoner ...

Endret av ze5400
Lenke til kommentar

Veldig bra artikkel. Har nettopp ødelagt en HTC Touch Pro ved å ha den i lommen mens jeg måket snø. Utrolig kjedelig, men en realitet.

 

Av og til kommer man opp i situasjoner der man må ha mobilen tilgjengelig hele tiden, de som har jobbtelefon eller familie vet alt om det.

Men det går jo bra om man kjøper noe beskyttelse til den.

Eneste som er veldig synd er at det er så forferdelig vanskelig å få tak i god beskyttelse til telefonene. I butikkene er det stort sett bare til iPhone, i tillegg til en masse ubrukelige Golla-poser. Mot fukt trengs helt annen beskyttelse.

Heldigvis finnes eBay, men det er vel ikke alle som synes det er en grei løsning...

Lenke til kommentar

genial artikkel!

 

endelig noen som faktisk skriver hvor lite mobiler tåler!!! har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt følgende: Nei, tlf min har aldri vært i vann, blitt mistet i bakken osv... så kommer det tilbake: tlf vær/fukt skadet eller slag/klem skadet. da blir det fullt kaos av sinte kunder som ALDRI

Lenke til kommentar
Fin artikkel dette her. Det man kan gjøre for å ikke få støv inni telefonen, er å ta av dekslene, for så å ta en q-tips litt rundt på innsiden av dekslene. Dette hindrer antageligvis støvet i å trenge lenger inn i telefonen.

Eventuelt dytter du støvet enda lenger inn. Det kommer vel an på hva du bruker.

 

 

Har du telefonen i en bukselomme og dunker borti hjørnet på en bortplate kan dette ofte være nok til å ødelegg skjermen på telefonen dersom du er riktig uheldig.

dette skjedde med meg engang, med en en ukes gammel tlf til ca 2500kr -.- heldigvis hadde jeg forsikring på den og fikk en ny :D etter 2 måneder (expert = treige på slike ting)

Jeg kan også skrive under på at det ikke er så lurt å dunke borti bord med mobilen i lomma. For sikkerhets skyld bør skjermen vende innover mot låret ditt ... Men min ble faktisk ikke noe mer skadet av en sprekk i skjermen fordi jeg hadde mista den i sjøen noen dager tidligere. Ikke noe lys og minnekortet/minnekortleseren er ødelagt, så nå bruker jeg den bare til påminnelser, sende meldinger og ringe. :p

 

Det jeg sa om sprekken i skjermen er ikke helt sant - den kan gjøre det vanskelig å lese noen enkeltbokstaver i meldinger. F.eks. kan "t" bli "i". Det var en person som sendte melding (ikke ordrett): "Kan eg komme t [husk det jeg sa om at "t" kan bli til "i"] deg på fredag?". Jeg var sikker på at det var noen venner som kødda med meg, og sendte melding tilbake som om det var det. Viste seg at det var noen som sendte til feil nummer. Jeg var litt flau da jeg leste meldingen igjen og så at det sto "t", ikke "i". :blush:

Hvor liten er sjansen for at det skal skje?!

Lenke til kommentar

Sinnsykt bra artikkel ja..

Har mange venner som hadde hatt godt av å lese den:P

Personlig har jeg aldri hatt problem med telefonene mine.

Selv ikke om de har ligget i bukse lomma, vært med på speider tur, vært brukt ute i mange minus på hytta osv...

 

Må jo stelle pent med mobilene...

De har jo følelser:P hehe

Lenke til kommentar

Uheldig ?

 

Jeg klarte å putte min Sonim XP1 i vannkoker på fest. Ett lite partytriks altså. Helte den ut etter kokepunktet var nådd, da var det ikke mye liv, så jeg måtte kaste den. Kastet den da ut en skråning , der den lå i en snøfonn i 3 uker. Hadde heldigvis en annen telefon i backup, men da den måtte inn på service så jeg måtte finne Sonim'en. Etter en lading fungerte den fint, det gjør den fortsatt. Ikke minst tåler den faktisk å ligge i lomma ved snømåking, jogging og andre fysiske aktiviteter.

 

Bytter ikke denne......anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar

Hadde en Nokia 6150. Brukte å ha den i brystlomma på arbeidsjakken til jeg en dag plutselig hørte et plopp. Det var telefonen som jeg klarte å drukne fullstendig i en sølepytt. Men jeg ristet ut mest mulig vann og la den til tørk i frontruta på bilen mens jeg kjørte til butikken for å kjøpe meg en ny, men sannelig funket den da jeg testet den like før jeg gikk inn. Samme tlf datt i gulvet/bakken, og i trappa på kjøpesenteret flere ganger. For hver gang var det bare å klappe i batteriet, slå på tlf og sette på tastelåsen. Funket i mange år etter at jeg gav den til min mor etter at jeg hadde (mis)brukt den i max 1år.

Klarte å ødelegge displayet på 2 tlf-er ved å miste dem i betonggulvet der jeg jobbet tidligere.

 

Nå jobber jeg med å ta imot og utlevere bl. a tlf-er som skal/har vært på service, og som mange andre her ønsker jeg at alle kunne lese denne. Hadde jeg fått lov hadde jeg pinadø hengt opp en utskrift av denne så alle kunne lese den!

Lenke til kommentar
Meget bra artikkel.

 

Som tidligere butikkselger skulle jeg ønske jeg hadde hatt

en slik artikkel å henvise til.

 

Fuktskade? på min telefon? Det er UMULIG...

 

Folk forventer kanskje at en mobiltelefon tåler nårmal mobil bruk da...

 

AtW

 

Bruke Telefonen i regnet, er det nårmalt?

Problemet er at folk ikke innser at telefonen er en svært avansert elektronisk sak, som ikke tåler allverden. Ingen kan hindre deg i å bruke den som du vil, men man kan da heller ikke kreve at andre (produsenten) skal betale for skader som oppstår ved bruk telefonen ikke er laget for.

Lenke til kommentar
Meget bra artikkel.

 

Som tidligere butikkselger skulle jeg ønske jeg hadde hatt

en slik artikkel å henvise til.

 

Fuktskade? på min telefon? Det er UMULIG...

 

Folk forventer kanskje at en mobiltelefon tåler nårmal mobil bruk da...

 

AtW

 

Bruke Telefonen i regnet, er det nårmalt?

Problemet er at folk ikke innser at telefonen er en svært avansert elektronisk sak, som ikke tåler allverden. Ingen kan hindre deg i å bruke den som du vil, men man kan da heller ikke kreve at andre (produsenten) skal betale for skader som oppstår ved bruk telefonen ikke er laget for.

 

Ja, det vil jeg si er normal bruk at et mobil produkt, å måke snø med den på innerlomma også. En mobilteelfon burde jo være lagd for mobil bruk. Det er et snakk om prioriteringer fra produsenten, det er langt fra umulig å lage en solid telefon.

 

AtW

Lenke til kommentar

Enig med Atwindsor her.

Tror det hele munner ut i at produsentene egentlig ønsker en kast og bruk mentalitet mer enn at vi reklamerer. Derfor blir slike artikler kjempekjekke for dem så de kan vise dette til kundene som kommer og hevde at dette er en velkjent sak.

 

Men fuktskader som oppnår ved normal vettug bruk (som å ha telefonen på innerlomma) og som ikke er som følge av ulykker er noe produsentene er flinke til å snike seg unna. Som jeg sa litt tidligere, det er alt for mange "mobiltelefoner" som er feilmerket og som kun egner seg som trådløs hustelefon da den ikke kan utsettes for noe i det hele tatt.

 

Kanskje på tide at noen stiller litt krav til hva en mobiltelefon skal tåle?

Lenke til kommentar

Det finnes flere telefoner som er laget for å tåle fukt.

En fin en, dog med tidlige SW problemer er SE C702.

 

Felles for samtlige er at de er større, mer klumpete

og ofte med dårlige tastatur løsninger.

 

Folk flest ønsker små og lette telefoner, og tenker fint lite på hva de tåler.

Det har vært en lang diskusjon her på forumet om samsvaret mellom hva produsentene lover og kundens forventning,

og hva som legges til grunn ved reklamasjon.

 

Men ingen produsenter har meg bekjent sagt at det går fint å bruke telefonen f.eks i regnvær, med mindre det er en modell laget for å tåle det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...