Gå til innhold

Moderering som går direkte på bruker; en privatsak?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor innleggene ble slettet kan ikke generaliseres med "grove regelbrudd" da det er mange ulike innlegg. Hvorfor de ble slettet er som sagt en sak mellom moderator og vedkommende som fikk posten slettet. Så det å hevde at innleggene ble slettet fordi de inneholdt grove brudd på retningslinjene blir feil.

 

Strengt talt så er det bare snakk om en teknisk feil som gjør at vanlige brukere får opp innholdet i søppelbøtta. Dette er helt sikkert en feil som har oppstått ved flyttingen til nyere server. Og som TSP skrev så vil dette bli fikset av drift så fort som mulig.

 

(Jeg antar at du ikke har tilgang til å lese innleggene som ble slettet.)

Lenke til kommentar

Tillegget i emnetittelen forteller meg at mye av dette er snacks. Det er ikke nødvendigvis det at det er grove brudd som er så ille; det er hva andre brukere tror. Men dere sier jo at dette er en teknisk feil, så da er det vel greit. Tenkte bare jeg skulle si ifra. Og, nei, jeg får ikke lest de slettede postene.

Lenke til kommentar
Tillegget i emnetittelen forteller meg at mye av dette er snacks. Det er ikke nødvendigvis det at det er grove brudd som er så ille; det er hva andre brukere tror. Men dere sier jo at dette er en teknisk feil, så da er det vel greit. Tenkte bare jeg skulle si ifra.
Hvorfor..? Modwarn er jo en del av tittelen til tråden som alle kan se ...

 

Gateopptøyer i Oslo (MODWARN: Brudd på retningslinjene = utestengelse)

 

Ett slettet innlegg fra den tråden trenger ikke være verre eller bedre enn andre innlegg selv om du mener emnetittelen indikerer det.

Lenke til kommentar

Hvorfor? Nå emnetittelen sier at brudd på retningslinjene kan føre til utestengelse, og førsteposten forteller oss at det florerer alt fra personangrep til rasisme, så mener jeg at man henger ut en bruker ved å "la oss" få vite at han har en slettet post fra denne tråden.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Paradoksalt nok tar du opp dette i en public tråd slik at alle kan lese den.

 

For dette er vel strengt tatt utlevering. :)

Vel, da er i så fall denne tråden som du startet akkurat det samme (altså utlevering). Hvorfor ikke en PM til mod'ene?

 

EDIT: Jeg vet ikke en gang hvordan man kan bruke søkefunksjonen til å finne de headingene som tydeligvis er fra søplebøtta. Tipper det gjelder de fleste forumbrukere...

 

EDIT2: Kudos for at du har konvertert til "strengt tatt" ;)

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Det finnes da ingen regler som hindrer meg i å melde fra om tekniske problemer på denne måten. Med en slik tråd er det mulig at det blir fart på sakene. En PM/mail til drift hadde surret rundt i systemet i evigheter. Og til det du sier om å sende en PM til en mod; meningsløst.

 

Kudos for at du har konvertert til "strengt tatt" ;)

 

:cool:

Endret av Mimir
Lenke til kommentar

Klart jeg skjønner hva du mener. Moderatorene går i hvert fall av skaftet hvis vi snakker om reaksjoner andre brukere har opplevd. Men dette er en teknisk feil, og jeg mener at dette er det beste stedet for slikt.

 

EDIT: Vil bare nevne at dette ikke bare gjelder postene i linken, men en hel haug. Kommer helt an på hva man søker på. Kjennes igjen på blankt kategorifelt.

Endret av Mimir
Lenke til kommentar
Hvorfor? Nå emnetittelen sier at brudd på retningslinjene kan føre til utestengelse, og førsteposten forteller oss at det florerer alt fra personangrep til rasisme, så mener jeg at man henger ut en bruker ved å "la oss" få vite at han har en slettet post fra denne tråden.
Det betyr ikke at søket viser hvem som er utestengt eller ikke. Du kan ikke komme med antakelser på hvilke brukere som ble utestengt i den aktuelle debatten basert på at de har fått et innlegg slettet. Det har du for lite informasjon til å gjøre. Greit, det er personer der som har fått slettet poster, men det kan like gjerne være uskyldige dobbelposter som noe annet. Dette gjelder og slettede innlegg fra andre tråder. Du vil trolig sjelden vite bakgrunnen til at det ble slettet.

 

 

Og til det du sier om å sende en PM til en mod; meningsløst.
Har du erfaringer med at moderatorer er sene med å svare? Jeg vet hvert fall at om du for eksempel hadde sendt en PM til meg - ville jeg varslet Ueland så fort som mulig. Det har jeg tro på at andre moderatorer og ville gjort.
Lenke til kommentar

Jeg snakker ikke om hva som er fakta; men om inntrykket vi får.

 

Nei, jeg mente ikke at moderatorene er slappe dyr. Jeg mente at dette er et sted i forumlandskapet der dere ikke har de rettighetene som trengs. Du sier dere hadde kontaktet drift, men dette kan jo vi gjøre helt selv. Men som jeg nevnte; det hjelper å sette fokus på problemene.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...