snowhill Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Ser litt etter bil (førstegangsbil), og har sett litt på volvo 460. De ligger jo ute til en svært lav pris, og de fleste har en km.stand under 200 000 km. Er det en bil jeg bør satse på? Eller er det ugler i mosen så lenge de er såpass billige? Takker for svar
Jann - Ove Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Kan være greit å prøve en slik før du eventuellt kjøper. For min del er de for trange, gode seter hjelper lite når man sitter med hodet plantet i taket. Bortsett fra setene har jeg enda til gode å finne noe positivt med 460 som bil. Ville faktisk foretrukket en uggen undermotorisert astra f istedet for en 460, og slike astraer er kjipe Men alt kommer jo ann på hva du leter etter i en bil.
snowhill Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Kan være greit å prøve en slik før du eventuellt kjøper. For min del er de for trange, gode seter hjelper lite når man sitter med hodet plantet i taket. Bortsett fra setene har jeg enda til gode å finne noe positivt med 460 som bil. Ville faktisk foretrukket en uggen undermotorisert astra f istedet for en 460, og slike astraer er kjipe Men alt kommer jo ann på hva du leter etter i en bil. Bortsett fra at du synes den er forferdelig trang, hva gjør den til en dårlig bil? Lite driftsikker?
>Jonas< Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Noen i familien hadde en 460, og det var ihvertfall ingen god og feilfri bil. De kan jo selvsagt ha vært uheldig med akkurat den bilen, men har hørt fra flere andre at 460 ikke holder samme kvalitet som de andre modellene.
Jann - Ove Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Objektive vurderinger: Mye har skjedd siden 460 var en ny modell for ca 20 år siden Forholdsvis mye plass under panseret, ikke like kompakt som en nyere bil Subjektive vurderinger utifra en 460 2.0 som har gått 90 000: Elendig kvalitetsfølelse, mye plastfølelse Mye støy Upresis styring Lettkvelt motor, på lik linje med en moderne kjip økonomisk småmotor Giret for høyere fartsgrenser enn det vi har Vanskelige speil, savner elektrisk justering Tar tid for det blir varmt Utrolig jålete festeannordning for lyspærene Men f.eks driftssikkerhet skal jeg ikke si mye om, jeg kjører kun den av og til, når jeg må.
snowhill Skrevet 27. januar 2009 Forfatter Skrevet 27. januar 2009 Takk for svar Men tenker jeg holder meg til planen min, og heller kjøpe en golf III
Hopperesque Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 440/460 er ikke kjent for å være noen höjdara i Volvo-historien. Har eks. aldri sett modellserien blitt beskrevet i særlig positive ordelag i svenske AMS. Wikipedia om 440/460 Du gjør nok et bedre valg ved å gå for Golf, ja.
tommynes Skrevet 27. januar 2009 Skrevet 27. januar 2009 Det er vel samme greia med alle Volvoer bygd i Nederland(400-serie og V/S40). Billigere men mindre driftsikre enn andre.
snowhill Skrevet 28. januar 2009 Forfatter Skrevet 28. januar 2009 Nå er ikke den volvoen så farlig noe mer, ble så jeg kjøpte en golf III gt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå