Gå til innhold

Age of Conan på Spellemann 2008

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som fikk med seg dette? Garantert det mest musikalske på hele showet.

Norske Helene Bøksle sang en sang fra Conalls Valley tror jeg, heter vel Ere the World Crumbles.

Fikk sånn flashback til spillet når jeg hørte det, AoC har vel det beste soundtracken av noen spill. Skikkelig stemning. Ufattelig bra melodi, stolt over å være norsk!

Her kan du høre sangen, ikke fra live showet men. Denne dama har talent ihvertfall.

http://www.youtube.com/watch?v=41sELZvzD_s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det den sangen som spilles i Conalls Valley? Vet jeg har bare stått i CV og hørt på musikken jeg :blush: Musikken der er helt fantastisk til å være fra et spill.

Skrevet
Var det den sangen som spilles i Conalls Valley? Vet jeg har bare stått i CV og hørt på musikken jeg :blush: Musikken der er helt fantastisk til å være fra et spill.

Jeg og :D

Dama har jo kommet med et album også, Elverhøy.

Er ikke i nærheten så bra som AoC-musikken, men alikevel veldig finfin stemningsmusikk.

Skrevet

Er det en ting som er fantastisk i AoC så er det musikken.

Noen som vet om dette går i reprise eller noe slik? Muligheter for å se på internett?

Skrevet

Disse store kanalene har jo gjerne nett-TV-tilbud, kan sjekke der?

Kan for øvrig anbefale å kjøpe soundtracket til AoC, dersom noen butikker fremdeles har det. 'Ere the World Crumbles i CD-kvalitet er fine ting.

Skrevet

Husker jeg som musikk og lyd fan ble hypet langt opp i skyene når jeg hørte og så Conan før release, fantastisk bra musikk.

Blir nok samtidig første og siste gang jeg hyper meg selv opp så mye før release på et spill, selv om det nærmer seg litt med Darkfall nå.

Men nok OT, ingen som har en link til opptredenen på spelleman?

Skrevet (endret)
Husker jeg som musikk og lyd fan ble hypet langt opp i skyene når jeg hørte og så Conan før release, fantastisk bra musikk.

Blir nok samtidig første og siste gang jeg hyper meg selv opp så mye før release på et spill, selv om det nærmer seg litt med Darkfall nå.

Har ikke akkurat sett mye nøkternhet i Darkfall tråden(e) her på forumene. ;)

Når det gjelder musikk, så var det absolutt ikke hennes feil, eller musikerne som sviktet. En av områdene FunCom har levert grundig på.

Skal man være estremt kritisk, kunne det kanskje være litt mer ambient sounds, og retningene kunne funka litt bedre. Men nok en gang, synes det ble levert grundig her.

Coastal Cave (grotte med scorpioner og slanger ved sjøen i Tortage) har bare helt hinsides vanvittig rå og passende musikk for eksempel. I tillegg er jo det med vokal veldig bra.

Endret av maanemann
Skrevet (endret)

Er det noen her som vet hvilket språk hun synger The Dreaming på?

Høres ut som islandsk eller noe sånt.

Endret av Qvistha
Skrevet
Lurer på om det var Gammelnorsk, men litt usikker. Mener bare å ha lest det et sted.

det skal være et utdrag fra edda, nærmeste vi har idag er islandsk vil jeg tro som igjen stammer fra gammelnorsk gjør det ikke?!. er det ikke flere her som har gått på skole bortsett fra meg? det er da obligatorisk det her :D

Skrevet
Lurer på om det var Gammelnorsk, men litt usikker. Mener bare å ha lest det et sted.

det skal være et utdrag fra edda, nærmeste vi har idag er islandsk vil jeg tro som igjen stammer fra gammelnorsk gjør det ikke?!. er det ikke flere her som har gått på skole bortsett fra meg? det er da obligatorisk det her :D

Jepp riktig det. Hvis det stammer fra Edda er det gammelnorsk (kalles også norrønt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...