Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Når du sjekker opp ei dame så syntes du at hun er heldig siden du tar deg bryet?

 

Ja. Jenta er heldig å bli sjekket opp av en PuA selv om han tar iniativet. Hun kommer til å ha en strålende tid sammen med han, en positiv ting.

 

Selv om han starter samtalen, så truer han seg ikke på henne. Det er hennes valg om hun skal bli sjekket opp eller ikke. Er hun klar for det, så er det en fordel at han som gjør det er en ekspert.

 

EDIT: Nå vil ikke jeg klassifisere meg som PuA. Men uansett så mener jeg at en jente ville vært heldig om jeg hadde sjekket hun opp.

Du skriver som om PUA er det helligste på jord. Nei, dama er ikke heldig hvis hun blir datet av en PUA. For det første vil han sannsynligvis dra etterhvert for å finne noe bedre, og uansett vil hun føle den usikkerheten. Sannsynligvis vil hun ha det bedre med noen hun kan identifisere seg mer med. bare hvis det er han hun kan identifisere seg med er hun lykkelig.

 

Jeg vil heller hevde at det er en fordel at han er god nok og at han er den riktige typen for henne. Da er hun heldig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner bare ikke hvorfor man skal kalle det for PUA som så lett identifiseres med noe som i mine øyne et alt for overfladisk tankesett.

Kanskje det bare er jeg som er litt for underfladisk eller missforstår eller en blanding.

Skal huske på spørsmålene jeg har til jeg møter på en slik PUA-mann.

Lenke til kommentar

De som ikke kan noe om det er også de som ønsker å lære noe om det, husk det.

 

 

Spørsmålene må nok svares på med mer enn svar på spørsmål, er nysgjerrig på hvordan personen er. Syntes hele greia virker så uærlig, men flere av dere som svarer at PU har hjulpet virker jo ikke så ille.

Endret av Gronko
Lenke til kommentar
Du skriver som om PUA er det helligste på jord. Nei, dama er ikke heldig hvis hun blir datet av en PUA. For det første vil han sannsynligvis dra etterhvert for å finne noe bedre, og uansett vil hun føle den usikkerheten. Sannsynligvis vil hun ha det bedre med noen hun kan identifisere seg mer med. bare hvis det er han hun kan identifisere seg med er hun lykkelig.

 

Jeg vil heller hevde at det er en fordel at han er god nok og at han er den riktige typen for henne. Da er hun heldig.

Det er så morsomt å se folk dra konklusjoner uten noe som helst grunnlag.

 

Jeg har forklart hvorfor jeg mener at jenter er heldige hvis de blir sjekket opp av en PuA, dating er noe du drar inn. Dog, er ikke PuA noe negativt når man dater heller.

 

En PuA vil sannsynligvis dumpe henne? Hvis de ikke passer sammen, så er det vel bedre at de gjør det slutt enn at han fortsetter forholdet i frykt for å bli alene? Det er større sjans for at en uerfaren gutt klamrer seg fast til et tapt forhold enn en som vet at han har andre muligheter! Du må også tenke på at det faktisk er mange jenter som ikke vil ha et særriøst forhold. Om en person velger å misbruke PuA til å pløye jenter og behandle dem som dritt, så er det ikke kunnskapen det er noe galt med, men personen med kunnskapen.

 

Hvilken usikkerhet vil hun føle?

 

Hvorfor skal hun ikke identifisere seg med en PuA? Selv om han er utadvent, spennende og kan sjekke opp jenter så betyr det ikke at han ikke har andre hobbyer og interesser. Det er du som skriver at sjekkeartister er noe hellig vannlige folk ikke kan forholde seg til.

 

Du skrev "Det er en fordel at han er god nok og at han er den riktige typen for henne. Da er hun heldig." Jeg er helt enig. Men tro meg, en PuA kan faktisk være det.

Lenke til kommentar
De som ikke kan noe om det er også de som ønsker å lære noe om det, husk det.

 

 

Spørsmålene må nok svares på med mer enn svar på spørsmål, er nysgjerrig på hvordan personen er. Syntes hele greia virker så uærlig, men flere av dere som svarer at PU har hjulpet virker jo ikke så ille.

Pickup Artist hører kanskje litt sleskete ut. Kan være enig i at det høres veldig player aktig. Men det må man virkelig se forbi, ikke kritisere det man leser her pga navnet kan gi dårlige vibber.

 

Det er sikkert masse innenfor PuA som er uærlig, manipulerende o.l. Men er det et stort emne med mye forskjellig stoff. Så fokuser heller på de gode sidene som kan hjelpe dem som trenger det til å få et bedre liv. Om du så kommer over folk som hypnotiserer jenter i seng, så kritiser dem istedet.

Lenke til kommentar
Fordi vi ikke bryr oss. Vi gidder ikke bry oss om hva det heter når vi vet hva det er, fordi de eneste som reagerer negativt på det er folk som ikke kan noe om det.

*alle som sier noe stygt om PUA er dumme! Sutre,sutre, sutre. Alle som kommer med kritikk av PUA har ikke forstått noe! Sutre, sutre, sutre*

 

Jeg vil heller si at når PUA-fansen sin reaksjon er så toalt ut med piggene som en opplever i denne tråden så bare må kritikerne ha tråkket noen på tærene.

 

Husk at en trenger ikke bli forblindet fan av PUA selvom en setter seg inn i det.

Lenke til kommentar
Fordi vi ikke bryr oss. Vi gidder ikke bry oss om hva det heter når vi vet hva det er, fordi de eneste som reagerer negativt på det er folk som ikke kan noe om det.

*alle som sier noe stygt om PUA er dumme! Sutre,sutre, sutre. Alle som kommer med kritikk av PUA har ikke forstått noe! Sutre, sutre, sutre*

 

Jeg vil heller si at når PUA-fansen sin reaksjon er så toalt ut med piggene som en opplever i denne tråden så bare må kritikerne ha tråkket noen på tærene.

 

Husk at en trenger ikke bli forblindet fan av PUA selvom en setter seg inn i det.

Jeg har så lyst til å bare ignorere alle innlegg som er så banale at de oppsummerer andres innlegg med *sutre sutre*, men jeg skal heller svare fordi jeg synes det er viktig. Når hankjønnet tar sjekking og sosial verdi i egne hender, når de som tidligere har vært redd for å snakke med damer nå har fått selvtilliten til å kunne vært sosial og kul, når man føler at et konsept har hjulpet deg til å bli et bedre menneske som hjelper andre og som har det med med seg selv - og folk som ikke aner hva de snakker om kommer her og kritiserer det og kaller det manipulering basert på noe så banalt som navnet eller noen innlegg på et forum, da er det klart man reagerer. Men ikke noe mer enn når kristne kritiserer karbondatering og sier at det er blitt motbevist gang på gang, og man reagerer ikke fordi de har rett. Man reagerer fordi de vet absolutt ingenting om det de snakker om, og omtaler noe positivt som noe negativt. Man reagerer fordi sånne som deg sprer videre idéen om at dette er noe fælt og manipulerende, når det ikke er det. Det er klart man reagerer.

Lenke til kommentar
Jeg kan bare si at det ikke finnes en video av Derren Brown jeg ikke har sett ti tusen ganger.. men lurer bare på hvorfor han har noe med dette å gjøre? Og svar i den andre tråden så ikke folk klikker her..

 

Hei igjen Melisma.

Derren Brown har ikke direkte noe med såklat game å gjøre. Det han driver med er blandt annet NLP, noe som faktisk bunner i en god del av game teorien. Pashing and leading, push and pull, pattern interupt osv. Derren Brown ble nevnt av meg, da jeg holder på å lese meg opp om hypnose. (Og hvis noen skulle reagere på det så kan jeg allerede nå si at man kan ikke hypnotisere folk hvis de ikke selv ønsker å bli hypnotisert. Så man kan ikke lure noen, eller få de til å gjøre ting som strider imot deres verdier).

 

Jeg så lengere bak at du spurte hvor "vi" fantes, siden du aldri har opplevd å treffe noen ute. Her i Oslo finnes det folk mer eller mindre overalt, og folk er som regel i sentrum.

 

Videre ønsker jeg å dele en tekst jeg skrev for litt siden, da jeg definerte hva en god sjekker er for min egen del. Dette er hva såkalt natural game bygger opp mot:

Jeg kjenner flere, undertegnende inkludert, som i en periode har studert sjekkunsten. Det finnes uttalige ting man ”må” huske og ”aldri” gjøre ovenfor en kvinne. Men er dette ting som faktisk gjelder?

 

Ut fra min erfaring er svaret nei. Det er klart det er et par ting som virkelig burde unngåes, men det er også veldig mange variabler som spiller inn. Eksempelvis en person med god selvtillit, selvinnsikt og en god porsjon selvironi kan mer eller mindre si hva som helst. Og folk som har studert sjekkunsten vet at det kommer ikke ann på hva du sier, men hvordan det blir sagt.

 

Men tilbake til spørsmålet. Ut ifra mine observasjoner er det et par grunnleggende ting som faktisk gjør en person til en god sjekker. Let’s break it down:

 

God selvtillit: Dette er en ting alle kvinner liker. Det gjør at man ikke nøler så mye og heller ikke er redd for å ta kontroll over situasjonen. Jeg snakker da ikke sånn nazi kontroll, men at man er komfortabel i situasjonen hvor du bestemmer og leder interaksjonen. Dette kalles for å være ”alpha”, altså lederen i gruppa. Har man god selvtillit tåler man også bedre såkalt sosialt press, som kan oppstå når man skiller seg ut. Man er rett og slett ikke redd for å være seg selv. Man blir også mer avslappet, som ofte smitter over på personen man snakker med.

 

Man har valg: Dette er også en veldig viktig faktor. Før jeg forklarer videre så vil jeg nevne at ironisk nok, for å være virkelig god med damer må man ikke bry seg alt for mye. Jo, det er klart: ha respekt for damene du snakker med. Det jeg mener er at man legger ikke alt i fanget på den personen man snakker med. ”Det som skjer, det skjer”. Snakker man med en jente så er det ikke snakk om liv eller død hvis hun skulle avvise deg. Dette igjen gjør at man ikke blir så masete og trengende og derfor gir jenta nok pusterom uten at hun føler seg kvalt av deg. Man trenger eksempelvis ikke snakke med dama hver eneste dag inntil man skal treffes på en date. Og dersom hun ikke svarer på sms med en gang trenger det på ingen måte bety at hun ikke er interessert. For alt du vet er mobilen utlada, hun kan ikke svare fordi hun trener/er på jobb eller hva enn det måtte være. Svarer hun ikke etter et par dager så ta hintet ;)

 

Humor: Humor er viktig. Dette mener jeg er mer eller mindre selvforklarende, da man trenger å ha det morsomt med personen som sjekker deg opp for at lysten til et nytt treff skal være tilstede.

 

Respekt: Det å respektere det kvinnelige kjønnet er også viktig. Grunnen til at jeg tar med dette er fordi jeg har hørt gjentatte ganger fra venninner at de er så lei av menn som kun ser på puppene deres og lignende. Greit nok, er hun fin så er hun fin. Men ingen grunn til å stirre henne ned. Hvis man kun er ute etter en fin kropp og ikke bryr seg veldig om personen man snakker med vil det vises og man kommer ikke så langt med det. Det å faktisk være genuint interessert i personen du snakker med, uavhengig av cup størrelse er et meget stort pluss. Det viser at du faktisk vil bli kjent med henne som en person, ikke bare komme raskest mulig i buksa hennes.

 

Det å være original: Hva er vel bedre enn å skille seg litt ut fra mengden? Tør å vær deg selv og le gjerne like mye av deg selv som av andre. Å gjøre ting som ikke er normalt (sosialt akseptert) trenger ikke nødvendigvis være en negativ ting, det kan faktisk være en veldig positiv egenskap.

 

Ærlighet: Det å være ærlig med dine intensjoner og være en åpen person er også en veldig god egenskap. Dette er mer en ting som har mer og si hvis man da skal treffe personen igjen etter første møte. Ved første møte er det viktig å etablere en god, avslappet kontakt dere i mellom mens dere nyter hverandres selskap.

 

Mens man studerer sjekkunsten kommer man over mange morsomme ting, noen nyttige og andre ting som ikke er så nyttig. Det finnes mennesker som fremdeles leter etter den perfekte sjekkereplikken (så langt vet jeg om få ting som slår ”Hei”, sagt med et smil). Poenget mitt er at det å være en god sjekker ikke har noen ting med hvor mange fancy leker du kan, eller hvor mange gode historier du har. Dog, en god historie kan være veldig underholdene for dere begge, men det bunner ut i hvordan du er som person. Så min oppfattning av hva en god sjekker er rett og slett basert på hvordan du oppfører deg, og takler uventede situasjoner.

 

Dette er noe jeg har diskutert litt frem og tilbake med venninner og hva de har svart er mer eller mindre presenter over. Etter min personlige mening er det å definere en god sjekker neste like vanskelig som å planlegge hvordan en person vil oppføre seg i en gitt situasjon.

Lenke til kommentar

Klart Pickup har svakheter, ikke er gull og grønne skoger og et perfekt system for suksess på alle plan. Hva her i livet er vel det anyway?

Jeg vil si pickup communityet har utrolig mange bra kvaliteter, men man må selv velge hva man vil gjøre med informasjonen tilgjengelig.

 

Jeg har i alle fall selv fått en betraktelig økt livskvalitet ved å drive med dette. Meg selv i dag kontra 2 år siden er som to forskjellige mennesker. Nå har jeg det stort sett awesome, da hadde jeg det stort sett crap. Jeg er ikke blitt så sinnsvakt mye bedre med damer, men jeg er i alle fall blitt bedre, det spiller i grunn ikke noen rolle. For jeg har det fett, jeg storkoser meg å føler jeg ligger å chiller i solen selv når det regner ute.

 

PU haterne ser bare på det gamle Mystery Method sosialrobot pisset som ingen bryr seg om lengre.

Jeg har skjønt for lenge siden at å overbevise folk om at det er mer I PU enn bare det, er meningsløst. Det vil alltids dukke opp en ny kritiker og en ny og en ny, i tillegg har du de (melisma) som blokkerer ut alle argumenter mot saken de selv støtter. Å diskutere om PU er bra eller dårlig er også rimelig meningsløst i det hele tatt, siden det bare er en måte å validere meningene sine på. Det spiller ingen rolle om halve verden hater PU så lenge vi som driver med det liker det.

 

Det å henge i denne tråden er for det meste underholdning og i mitt tilfelle trene seg på å bli litt bedre å diskutere. Jeg gir en blanke i hvordan dere velger å se på PU, hvilken forskjell utgjør det hva folk tenker? :p

 

NONE! =D

 

Dette er en diskusjonstreningstråd satt på "elite" i vanskelighets grad, her kan man argumentere frem og tilbake til mann blir både blå og grønn. Det er det så er så gøy her.

 

ROCK ON THIS THREAD, may it live for ever! <3

Lenke til kommentar
Du skriver som om PUA er det helligste på jord. Nei, dama er ikke heldig hvis hun blir datet av en PUA. For det første vil han sannsynligvis dra etterhvert for å finne noe bedre, og uansett vil hun føle den usikkerheten. Sannsynligvis vil hun ha det bedre med noen hun kan identifisere seg mer med. bare hvis det er han hun kan identifisere seg med er hun lykkelig.

 

Jeg vil heller hevde at det er en fordel at han er god nok og at han er den riktige typen for henne. Da er hun heldig.

Det er så morsomt å se folk dra konklusjoner uten noe som helst grunnlag.

 

Jeg har forklart hvorfor jeg mener at jenter er heldige hvis de blir sjekket opp av en PuA, dating er noe du drar inn. Dog, er ikke PuA noe negativt når man dater heller.

 

En PuA vil sannsynligvis dumpe henne? Hvis de ikke passer sammen, så er det vel bedre at de gjør det slutt enn at han fortsetter forholdet i frykt for å bli alene? Det er større sjans for at en uerfaren gutt klamrer seg fast til et tapt forhold enn en som vet at han har andre muligheter! Du må også tenke på at det faktisk er mange jenter som ikke vil ha et særriøst forhold. Om en person velger å misbruke PuA til å pløye jenter og behandle dem som dritt, så er det ikke kunnskapen det er noe galt med, men personen med kunnskapen.

 

Hvilken usikkerhet vil hun føle?

 

Hvorfor skal hun ikke identifisere seg med en PuA? Selv om han er utadvent, spennende og kan sjekke opp jenter så betyr det ikke at han ikke har andre hobbyer og interesser. Det er du som skriver at sjekkeartister er noe hellig vannlige folk ikke kan forholde seg til.

 

Du skrev "Det er en fordel at han er god nok og at han er den riktige typen for henne. Da er hun heldig." Jeg er helt enig. Men tro meg, en PuA kan faktisk være det.

Hva om hun faktisk mener at de passer sammen da, men han mener at de ikke gjør det. De fleste PUA folk lever livet og hvis de finner noe bedre er det bare å hoppe videre. Husk på at de færeste PUA som du sier ønsker et seriøst forhold fordi da må de slutte å game. Da blir hun der igjen alene, trist og lei seg. Siden sjansen for at en PUA stikker av er større vil også usikkerheten være større.

 

Du skriver at ikke alle jenter er ute etter et seriøst forhold. Da, kan jeg fortelle deg at ikke alle jenter er ute etter et useriøst forhold heller. Dermed vil de mye heller ha en som de kan stole på. Grunnen til at hun ikke kan identifisere seg med en PUA kan være mange, ønsker et seriøst forhold og stoler ikke på at han vil holde på forholdet, forskjellige interesser?

 

For å si det sånn. La oss snakke om PUA-damen. Det er dama med de store velformete puppene, samt oversminket fjes, og tiltrekker horder av gutter på byen. Om en slik jente hadde nærmet seg meg, ville jeg ha sagt nei rett og slett fordi jeg ikke liker slike jenter og synes de er stygge.

 

Likeledes med jenter. Jenter har forskjellige interesser og jeg er svært sikker på at de fleste jentene jeg kjenner godt ville ikke ha datet enn PUA. F.eks. en jente jeg kjenner mener at festing er bare noe tull. Hun hadde ikke passet med enn PUA i det hele tatt. Hun hadde følt seg mye dårligere enn han sosialt sett og ville heller ikke likt holdningen hans og heller ikke det at han har datet masse jenter før. Jeg er sikker på at hun ville ha vært lykkligere med en eller annen skoleflink gutt enn en PUA.

 

Dermed for at noen skal passe sammen har det egentlig ikke noe å si om de er PUA eller ikke. Det det handler om er at de er de riktige typene for hverandre og at de har en viss dateskills. Det er hva som gjør folk lykkelige.

Lenke til kommentar
Det å bli sjekket opp av en PuA, når gjort riktig, er et privilegium.

 

Hva er det som er så spennende med pick-up artisterier?

De er gjerne mer utadvente og sosiale, og de vet hvordan de skal oppføre seg rundt kvinner.

 

F.eks. hvis du skal trene, så er det et privilegium å bli hjulpet av en ekspert, fremfor en tilfeldig fyr på treningsstudioet. (som ikke er ekspert)

 

Når du blir sjekket opp, så er det et privilegium å bli sjekket opp av en ekspert, fremfor en tilfeldig person. (som ikke er ekspert)

 

I begge tilfellene har eksperten mer peiling, og vil gjøre en bedre jobb. Den tilfeldige personen kunne både sjekket opp jenta og hjulpet deg i bedre form. Men eksperten gjør det på en bedre måte.

 

Dette må være noe av det mest "skremmende" og selvforherligende våset jeg har lest her inne på lenge...

Lenke til kommentar
*snip*

 

For å si det sånn. La oss snakke om PUA-damen. Det er dama med de store velformete puppene, samt oversminket fjes, og tiltrekker horder av gutter på byen.

 

*snip*

 

...

Hvor i alle dager har du dette fra?

En PUA-gutt er jo en som kan lett tiltrekker seg jenter. En PUA-jente er vel det motsatte, altså hun som tiltrekker seg horder av gutter på byen. Det mange PUA-ere kaller for 10-er jenter. Generaliseringene, er bare hvordan jeg ser på dem, men du vet hvilke jenter jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Når du sjekker opp ei dame så syntes du at hun er heldig siden du tar deg bryet?

En jente som blir sjekket opp av en som er utadvendt og hyggelig og morsom og gjør at hun føler seg avslappet vil ha det godt. Mer enn det sier man ikke.

 

Så jeg med min vakreste eks da - jeg skilte meg ut nok til at hun falt for meg, jeg fikk henne til å slappe helt av, fikk henne helt i sonen. Men fordi jeg ikke er eller var PUA, så var ikke denne magien ekte? Det hun opplevde var annenrangs? Var vel sikkert derfor jeg "fortjente" å utnyttes siden, at hun plutselig dumpet meg etter noen måneder, etter å ha fått med seg tilstrekkelig med gaver/spandering, og å akkurat ha lånt en del penger osv.

 

Men nå er det slik at hun aldri har vært sammen med noen noe lenger enn det. Pga at hun mest sannsynlig er en BPD. Eller kan det være bare det at hun aldri har vært så heldig å ha blitt sjekket opp av en PUA? Jeg tviler sterkt. Er det noen som har blitt sjekket opp, picked up og flørtet med overalt og i alle mulige settinger, så er det henne.

 

Og så angående dette som dere kjekker dere så voldsomt med. Det begynner å bli litt skremmende, å anta religiløse dimensjoner. Dere anser dere som bedre enn andre menn, bedre enn andre sjekkere, fordi dere har lest noen bøker eller lyttet på noen tapes? Overhodet ikke. Dette er noe som dere, svake og tidligere usikre individer som dere må være, er nødt til å innbille dere selv, for å klare å ha tro på det dere driver med.

 

Så enkelt er det. Og dere kan ikke sammenligne dere med en treningsekspert i et treningsstudie. De har nemlig eksamerer og kurspapirer å vise til. Jeg på min side, har investert mange tusen kroner i trenings- og kostholdslitteratur. Jeg gir av og til råd til folk på treningsstudioet, fordi jeg vet at jeg har noe å bidra med, noe som kan forbedre deres rutine. Det er meg dere skal sammenligne dere med i treningsstudioet, ikke med treningseksperten. Hvorfor? Fordi dere stiller likt med meg, han som faktisk vet og kan noe, fordi han har lest i litteraturen til mange tusen som han har investert i, men som likevel ikke har tatt noen eksamen.

 

Selvbedraget til trådens sleske wanna-be PUA-er stopper rett her. På tide å våkne opp nå.

Lenke til kommentar
En PUA-gutt er jo en som kan lett tiltrekker seg jenter. En PUA-jente er vel det motsatte, altså hun som tiltrekker seg horder av gutter på byen. Det mange PUA-ere kaller for 10-er jenter. Generaliseringene, er bare hvordan jeg ser på dem, men du vet hvilke jenter jeg snakker om.

 

Feil. De jentene som velger å delta/lære seg pu, gjør som de fleste gutter. De har et ønsket om å utvikle seg selv. Selv om hun tiltrekker seg "horder" på byen, trenger ikke det bety at hun finner den hun vil ha. Dette er noe du selv nevner, så poenget mitt burde være ganske klart.

 

Den såklate HB skalaen du sikter til er noe SAMTLIGE av folk som driver med dette har gått vekk fra for år siden. Les den lengere posten mitt lengere opp hvor jeg snakker om å ha en geniun interesse i dama, uavhengig av cup størrelse.

 

Jeg tar poenget ditt, med at du generalisere de jentene du nevner når du ikke klarer å se gjennom utseende deres. Du gir dem ikke en sjangse til å bli kjent med deg fordi de er pene etter de sosiale standarene som er satt.

Endret av Seth_pua
Lenke til kommentar
Alle kjenner til jentene du snakker om, men poenget er at selv om PUA kan få sånne jenter så betyr det ikke at de vil ha sånne jenter. PUA som føler at de kan få hvem som helst går etter de jentene de vil ha - om det er hun du snakker om eller hun søte emoberta i hjørnet (min personlige preferanse).

Det jeg skrev var ikke kritikk av PUA, men det var et angrep på Touchdown som sa at alle jenter vil bli lykkelige av å date en PUA. Ja, de som passer sammen med PUA-en vil bli lykkelige, ikke alle.

 

Det er riktig at han sa skjekking først, men jeg tror ikke han snakket om det, fordi det er et privilegium å bli skjekket opp av nesten alle. Det booster selvtilitten min om en av de 10 HB, prøver å sjekke meg opp, men jeg vil forsatt avise dem og vil ikke bli lykkelig i et forhold med dem.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...