Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Noen jenter/gutter som ikke er enig med PUA-klanen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å lese for hverandre og diskutere litteratur trur jeg ikke akkurat at en hvemsomhelst PUA slår meg i, og om jeg ikke husker feil så finnes det hunnkjønn som liker det. At det er et privilegium vil jeg ikke akkurat påstå, poenget var at det blir kjedelig i lengden om man ikke har noe innhold å tilby.

Lenke til kommentar

Om folk får noe positiv ut av Personlig Utvikling så er det bare kjempebra, og bedre forstå seg selv i en sosial setting og jobbe med saken er greit. Det jeg kritiserer er absolutte sannheter, om en gitt ting funker betyr ikke at slik er verden. Nå kan man si at no mind er veien, men det er heller ikke det. Jeg trekker PU til ytterste konsekvens, og ja.. alt det skrevne om temaet har sine begrensninger.

 

Jeg er av den formening at PU er mer en ny "religion", empiriske data og teorier går ikke hånd i hånd som en eksakt vitenskap, jeg kjøper ikke gospelen for å si det slik.

Lenke til kommentar

En jente som blir sjekket opp av en PuA vil trolig ha en av sine beste kvelder på byen. Når en person har gjentatt suksess med det andre skjønnet, så må han gjøre ting riktig. Dermed kan vi anta at en jente som blir sjekket opp av en PuA, som kan sakene sine, vil ha det mye mer morro enn hvis hun ble sjekket opp av en tilfeldig person.

 

Jeg sier ikke at man må være PuA for å gi kvinnen en uforglemmelig kveld, men at det er større sansynlighet for at en PuA gjør det. Derfor et privilegium.

 

EDIT:

Skal ikke si noe om selvtilliten hvertfall.

Jenter liker gutter med høy selvtillit, generelt sett alle liker folk med høy selvtillit, sålenge det ikke går over til skryting.

 

Man kan ikke få andre til å tro at man er verdt å bli kjent med, hvis man ikke tror det selv.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Isbilen: Nå bare bekrefter du alle mine mistanker om PU opplegget.. Det minner om at gutter stikker huet inn i døra og sier "trick or treat" :hrm:

 

Noen har alltid vært mye rundt jenter fra ung alder av, andre ikke. Da er det sikkert ikke like greit å vite hva man skal gjøre for å ikke oppføre seg som en dustenerd. Jeg har lest litt om det PUA opplegget, det er bare bullshit det som står der, men poenget er å skape en personlighet og karakter som faktiskt tiltrekker seg oppmerksomhet.

 

Du kan ta de gutte vennene dine som eksempel. De er vennemateriale, noen er kjærestemateriale og ikke bare fordi de er deilige av utseende, men fordi de har en personlighet som gjør at du ser såpass annerledes på de at det kan gå ann.

 

Jeg har vært med en sånn her PUA gjeng på byen et par ganger, og ingen av de har noe spesielt bra utseende, men de har stil, de kler seg bra, de er freshe, og de vet hva de skal si og gjøre. Og det er alltid noe nytt, det er ikke sleskete setninger de har memorisert. De har bare utviklet en personlighet over tid og dette er resultatet.

 

Du har garantert møtt en person som kanskje ikke ser så bra ut ved førsteinntrykket, men etterhvert hvor han/hun prater så ser man helt bort ifra utseende. Du glemmer fort det, når en person trigger akkuratt de følelsene som skal til bare ved å prate og gjøre noe ut av seg selv.

 

@Stakan: Ja, da har de hvertfall kommet seg så langt at de endelig har en mulighet til å forbedre seg på det planet også.

Endret av Shitzo
Lenke til kommentar
Virker som PUA slutter ved sengekanten. Hva med alle de uerfarne nerdene som har plukket opp bøkene og plutselig står der?

Jeg skjønner at du kan tolke det ut av at jeg skrev "uforglemmelig kveld". Hvis PuA'en går rundt med en lapp i baklomma med "100%-lay rutine" og satser alt på denne, så vil han såklart stå helt uerfaren og blank dagene etter. Derfor burde man såklart fokusere på person-utvikling som mange snakker om her. Slik at man istedet blir mer sosial rustet, og dermed er en oppegående/spennende/interessant/you-name-it person hvis forhold utvikles.

 

Hvis du tenker på at de ikke vil klare å gi dem en "uforglemmelig kveld" fordi de er uerfaren med sex, og trolig vil ende det hele klønete. Så vil ivertfall kvelden være en suksess opp til det punktet. Han ville ikke gjort det no bedre i sengen uten PuA.

 

En annen ting kan være at pga hans smoothe game og selvtillit så vil jenta være mer mentalt oppspilt og kåt når saken kommer ditt, som vil løfte inntrykket av runden.

Lenke til kommentar

@Smurstafa sitt lange innlegg for litt siden her.

 

Det er fint at PUA har hjulpet deg,men jeg viker ikke en tomme fra mitt syn på PUA.Mye fordi PUA er en strategi skrevet ned på papir som vil fungere som pickup for de fleste, men fint lite som personlighetsutvikling for de fleste. Grunnen til at PUA ikke klarer å ta steget inn i den ekte bunnsolide personlighet ligger i at en bygger opp hele settinger på å objektisere. Delvis ved "faguttrykk". dette er og blir overfladisk. denne objektiseringen er også veldig trist å se. For en gjør kvinnen til et dødt objekt som skal erobres. Noe som bidrar til å gjøre en allerde kald og overfladisk verden enda mer overfladisk.

 

Det blir som å lære seg å trykke på de rette knappene i Windows, men være totalt ute å seile når en har trykket feil for en vet ingenting om hva som _faktisk_ skjer når en trykker, og en vet ingenting om hvordan en kommer seg ut fra en situasjon der en har trykket feil. Noen få orker å sette seg inn i alt dette og blir IT-konsulenter, men disse er uhyre få satt opp mot resten av verden. Sånn sett er nok Smurstafa en IT-konsulent ;)

 

Jeg hører hva du sier om hvilke flotte ting dette har ført til i ditt liv. Ogjeggledr meg oppriktig på dine vegne :) Men du er bare et unntak som bekrefter regelen. PUA er og blir for grunt til å kunne brukes i det lange løp.

 

Litt annet:

 

Noen har fortalt i andre innlegg om disse guruene som har fått seg dame for livet osv. Da er vi tilbake til en annen kjepphest jeg har. Disse gutta har penger. Penger betyr damer. Har du nok penger så trenger du ikke PUA for å få feid over de hotteste damene som finnes. Prostitusjon har mange ansikter ;)

Lenke til kommentar
Skal du snakke med dama eller brummer du bare til hun blir så våt at det spruter?

 

Hadde du gjort det?

Finn ut hva som skal til. Lese en bok om sex hvis du er helt blank, er vel ikke så dumt? Uansett hvor teit det er. Det har hvertfall lært meg til å bli bedre.

 

Skal man bare ha onenight, så kan du jo bare dra på polet og kjøpe en flaske sprit og svive opp kjerringa. Trenger ikke en flørtebibel for det. Vanskligere å være "drømme" kjæresten.

Lenke til kommentar
Det å bli sjekket opp av en PuA, når gjort riktig, er et privilegium.

 

Hva er det som er så spennende med pick-up artisterier?

De er gjerne mer utadvente og sosiale, og de vet hvordan de skal oppføre seg rundt kvinner.

 

F.eks. hvis du skal trene, så er det et privilegium å bli hjulpet av en ekspert, fremfor en tilfeldig fyr på treningsstudioet. (som ikke er ekspert)

 

Når du blir sjekket opp, så er det et privilegium å bli sjekket opp av en ekspert, fremfor en tilfeldig person. (som ikke er ekspert)

 

I begge tilfellene har eksperten mer peiling, og vil gjøre en bedre jobb. Den tilfeldige personen kunne både sjekket opp jenta og hjulpet deg i bedre form. Men eksperten gjør det på en bedre måte.

Lenke til kommentar
Når du sjekker opp ei dame så syntes du at hun er heldig siden du tar deg bryet?

 

Ja. Jenta er heldig å bli sjekket opp av en PuA selv om han tar iniativet. Hun kommer til å ha en strålende tid sammen med han, en positiv ting.

 

Selv om han starter samtalen, så truer han seg ikke på henne. Det er hennes valg om hun skal bli sjekket opp eller ikke. Er hun klar for det, så er det en fordel at han som gjør det er en ekspert.

 

EDIT: Nå vil ikke jeg klassifisere meg som PuA. Men uansett så mener jeg at en jente ville vært heldig om jeg hadde sjekket hun opp.

Endret av Touchdown
Lenke til kommentar
Jeg kan bare si at det ikke finnes en video av Derren Brown jeg ikke har sett ti tusen ganger.. men lurer bare på hvorfor han har noe med dette å gjøre? Og svar i den andre tråden så ikke folk klikker her..

 

Pu omfatter alle aspekter ved livet. Det er tross alt selvutvikling :)

Derfor kan man finne materiale som angår pu overalt.

 

Derren Brown er en særlig kilde for pu. Han tar opp ting om selvtillitt og har sunne holdninger.

 

Men, han er i hovedsak en enorm kilde og et springbrett til sykt interessante emner. Han er en mentalist, og mentalism er drit-tøft!

 

Tingene han gjør er morsomme og spennende. Sagt på en annen måte er han en kilde til mange routines. Muscle Reading greiene hans f.eks. Sykt morsomt å teste det ut på folk :)

 

Og så får man jo automatisk berøring da ;p

 

 

Derren Brown er en karismatisk jævel :)

Lenke til kommentar

Gronko, begge to er heldige. Han som fant seg ei fantastisk jente, og hun som fant seg en fantastisk gutt. Sjekking handler om at begge to har det utrolig kult sammen. Alle har det ikke så kult, så da er man heldige som får oppleve det :)

 

 

 

Qbab, pu-kritikerne har et poeng, spesielt Baal. Man skal ikke ta alt for gull. Det er viktig at vi evner å tenke gjennom materialet vi blir presentert og gjør opp våre egne meninger.

Ingenting er så hellig at det ikke kan bli satt spørsmål ved.

Men, jeg antar at de fleste av oss klarer å gjøre seg opp selvstendige meninger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...